درمان روان شناختی بیماران قلبی

کتاب درمان روان‌شناختی بیماران قلبی از سری کتاب‌های انجمن روان‌شناسی امریکا در حوزۀ روان‌شناسی سلامت است که به کوشش دکتر متیو ام. بِرگ تألیف شده و در سال 2019 انتشار یافته است. این کتاب مشتمل بر سه بخش و ده فصل است. بخش اول که هدف آن، کسب آشنایی و درک کافی از دستگاه قلبی ـ عروقی و بیماری‌های آن است، در سه فصل ارائه شده است. در بخش دوم، خواننده طی شش فصل با درمان‌های رایج روان‌شناختی در بیماران قلبی آشنا می‌شود. بخش سوم، چشم‌انداز آینده و جهت‌گیری‌های آتی روان‌شناسی سلامت را در این حوزه به تصویر می‌کشد.

ادامه مطلبShow less
199,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
60133
دوست داشتن1
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

پیشگفتار مترجم

کتاب درمان روان‌شناختی بیماران قلبی از سری کتاب‌های انجمن روان‌شناسی امریکا در حوزۀ روان‌شناسی سلامت است که به کوشش دکتر متیو ام. بِرگ تألیف شده و در سال 2019 انتشار یافته است. این کتاب مشتمل بر سه بخش و ده فصل است. بخش اول که هدف آن، کسب آشنایی و درک کافی از دستگاه قلبی ـ عروقی و بیماری‌های آن است، در سه فصل ارائه شده است. در بخش دوم، خواننده طی شش فصل با درمان‌های رایج روان‌شناختی در بیماران قلبی آشنا می‌شود. بخش سوم، چشم‌انداز آینده و جهت‌گیری‌های آتی روان‌شناسی سلامت را در این حوزه به تصویر می‌کشد.

کتابی که هم‌اکنون پیشِ‌رو دارید، برای نخستین‌بار در کشورمان ترجمه شده و به همت نشر نسل نواندیش به زیور طبع آراسته شده است. امید است دانشجویان و همکاران ارجمند رشتۀ روان‌شناسی سلامت و روان‌شناسی بالینی بتوانند از مطالب مفید این کتاب حداکثر استفاده را ببرند. از همکاران محترم انتشارات نسل نواندیش و جناب آقای دکتر علیپور به خاطر حسن نیت و تعامل مثبتشان سپاسگزارم.

پوران سامی

پاییز 1399

مقدمۀ مجموعه

متخصصان سلامت روان که در حوزۀ پزشکی کار می‌کنند، پیشتاز عملیات روان‌شناسی هستند. ازآنجایی‌که کشف علمی و پیشرفت در رشتۀ پزشکی در دهه‌های اخیر شتاب سریعی داشته است، همگام بودن با آن برای عملیات روان‌شناسی بالینی سلامت، یک چالش به شمار می‌آید.

در این عرصۀ به‌سرعت درحال‌تغییر، باتوجه‌به کمبود تحقیقات کاربردی، مدل‌های کلاسی روان‌شناسی سلامت اغلب به مراقبت‌های بالینی مناسبی تبدیل نمی‌شوند. اغلب اوقات، روان‌شناسان سلامت در حاشیه کار می‌کنند و درک کمی از چگونگی پیشرفت در عرصه‌های دیگر دارند. هدف از مجموعۀ روان‌شناسی سلامت بالینی تغییر در این روندها و ارائۀ مروری جامع و درعین‌حال مختصر بر عناصر اساسی عملیات بالینی در زمینه‌های خاص مراقبت‌های بهداشتی است. آیندۀ روان‌شناسی سلامت در قرن بیست‌ویکم به توانایی متخصصان جدید در ابتکار عمل و تعمیم دانش آن‌ها در کلیۀ حوزه‌ها بستگی دارد. به همین منظور، این مجموعه بر موضوعات مختلفی متمرکز خواهد شد و مبانی و نیز نمونه‌های بالینی خاصی را برای متخصصان سلامت روان که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند، ارائه می‌دهد.

باعث افتخار است که برای ویرایش این مجموعه کتاب‌ها، فرصت همکاری با سوزان رینولدز، سردبیر ارشد انجمن روان‌شناسی امریکا (APA Books) را پیدا کرده‌ام. ما نویسندگانی را انتخاب کرده‌ایم که هریک در رشتۀ خود، متخصصان شناخته‌شده‌ای هستند و در عرصۀ روان‌شناسی سلامت، تلاش می‌کنند تا با پیشران‌های نوین مراقبت‌های بهداشتی، مانند سلامت جمعیت، هزینۀ مراقبت‌ها، کیفیت مراقبت و تجربۀ مشتری همسو شوند.

دکتر متیو برگ در کتاب خود درمان روان‌شناختی بیماران قلبی  از تجربیات گستردۀ خویش به‌عنوان یکی از پیشگامان عرصۀ روان‌شناسی قلب استفاده کرده است. رویکرد عملی او در ارزیابی و مداخلۀ روان‌شناختی، برای متخصصان سلامت روان بسیار ارزشمند خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا درمورد چالش‌های موجود در درمان بیمارانی که تنوع قابل‌توجهی در نشانه‌های بیماری‌های خود دارند، تبادل‌نظر کنند. این کتاب مرور عمیقی است بر کالبدشناسی، فیزیولوژی و رویکردهای پزشکی در تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی. دکتر برگ به مباحثی می‌پردازد که اغلب در این زمینه بسیار کم به آن‌ها توجه شده است، مانند بی‌نظمی خواب، اختلال عملکرد جنسی و مراقبت‌های پایان زندگی. درمان روان‌شناختی بیماران قلبی همچنین برای دانشجویانی که به‌دنبال تمرین در روان‌شناسی سلامت بالینی هستند و همچنین برای درمانگران باتجربه که در جست‌وجوی درک بیشتر از مراجعان قلبی خود هستند، آموزنده خواهد بود.

به‌ندرت می‌توان کتاب‌هایی از محققان باتجربه در رشتۀ روان‌شناسی سلامت یافت که مخاطبان آن بالینی باشند؛ بااین‌حال فقط ازطریق این مدل نشر دانش است که رشتۀ روان‌شناسی قلب می‌تواند مهندسی مجدد لازم برای پیشبرد علم و سرعت بخشیدن به انتشار اقدامات مبتنی بر شواهد را انجام دهد؛ بنابراین من به خاطر رفتار متعهدانۀ دکتر برگ و کمک‌هایشان در انجام این کار مهم، به‌شدت مدیون ایشان هستم.

دکتر الن آ. دورنلاس

ویراستار مجموعه

فهرست

  • پیش‌گفتار مترجم
  • مقدمۀ مجموعه
  • تقدیر و تشکر
  • مقدمه
  • 1 مروری بر بیماری‌های قلبی برای متخصصان سلامت روان
  • 2 سبب‌شناسی بیماری‌های قلبی و عوامل اجتماعی ـ فرهنگی مرتبط با آن
  • 3 درمان طبی بیماری‌های قلبی
  • 4 ارزیابی و درمان افسردگی
  • 5 ارزیابی و درمان اضطراب
  • 6 ارزیابی و درمان اختلالات خواب
  • 7 ارزیابی و درمان اختلالات عملکرد جنسی
  • 8 حمایت اجتماعی و تأثیر بیمارهای کرونری قلب بر خانواده
  • 9 مراقبت از بیماران قلبی در مراحل پایانی زندگی
  • 10 یکپارچه‌سازی جنبه‌های روان‌شناختی و پزشکی مراقبت...
  • منابع
  • دربارۀ نویسنده

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
60133

مشخصات

کد کتاب
60133
شابک
978-622-220-729-8
نام کتاب
درمان روان شناختی بیماران قلبی
نام اصلی
Psychological treatment of cardiac patients
نویسنده (ها)
متیو ام برگ
مترجم (ها)
دکتر امین رفیع پور - دکتر پوران سامی
موضوع کتاب
سلامت
قطع
رقعی
صفحات
240
تاریخ چاپ
سال 1401
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان مشاوره روان شناسی سلامت در بیمارستان
دوست داشتن
399,900 تومان
اضطراب، افسردگی و اختلال در سازگاری با مشکلات پزشکی، فقط بخشی از مجموعه‌عواملی هستند که می‌توانند بهبود بیماران بستری را با دشواری مواجه کنند. در این کتاب، سوزان ام. لابوت توضیح داده است که چگونه روان‌شناسان سلامت...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
معجزه عسل (- نکات علمی برای سلامت، تغذیه و زیبایی) معجزه عسل (- نکات علمی برای سلامت، تغذیه و زیبایی)
دوست داشتن
199,900 تومان
عسل غذایی معطر است که زنبور عسل آن را می‌سازد. در دوران باستان، آن را غذایی ویژه برای خدایان، نمادی از ثروت، سلامت و خوشبختی و حتی اکسیری برای فناناپذیری و جاودانگی می‌دانستند
دوست داشتن
چرا زنان تا به این حد خسته به نظر می رسند چرا زنان تا به این حد خسته به نظر می رسند
دوست داشتن
99,900 تومان
در این کتاب برخی علل خستگی و افسردگی زنان بازگو شده است. علاوه بر آن، به چگونگی مصرف صحیح ویتامین‌ها، همچنین مبارزه با بی‌خوابی و یا تغییر عادات روزمره اشاره گردیده است. در کتاب همچنین توصیه‌هایی درباره راه و رسم...
دوست داشتن
یوگای خنده - تندرستی و شادمانی یوگای خنده - تندرستی و شادمانی
ناموجود
دوست داشتن
169,900 تومان
پیش از پیدایش یوگای خنده، خیلی از مردم می‌دانستند که خنده بهترین طبیب برای تن و روان انسان است، اما به راهی برای برانگیختن آن دسترسی نداشتند. تنها بهرۀ ایشان از خندیدن، در برخی از سرگرمی‌ها و تفریح‌ها بود. یوگای خنده،...
دوست داشتن
راهنمایی در مورد اختلال های اضطرابی راهنمایی در مورد اختلال های اضطرابی
دوست داشتن
99,900 تومان
این کتاب راهنما برای افراد مبتلا به اختلال‌های اضطرابی، خانواده‌ها، همسران، دوستان ایشان و هر فردی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشد، مناسب است. در این کتاب دربارة جنبه‌های بسیاری از اختلال‌های اضطرابی صحبت شده و به...
دوست داشتن
غذای خام به جای پخته غذای خام به جای پخته
ناموجود
دوست داشتن
169,900 تومان
این کتاب خلاصه‌ای از کتاب اول واندمیکر با عنوان چاق و بیمار یا لاغر و سالم؟ و نسخه جدیدی است که تجربه ۴۵ساله واندمیکر را خلاصه می‌کند که باید بارها مطالب آن را بخوانید و تکرار کنید و هر بار بینش جدیدی را دریافت نمایید.
دوست داشتن
تندرست و با نشاط برای زندگی تندرست و با نشاط برای زندگی
ناموجود
دوست داشتن
24,900 تومان
اين كتاب شما را با روش‌هاى جديدى از تغذيه آشنا میسازد كه تاكنون با آن‏ها بيگانه بوده‌‏ايد. برنامه‏‌هاى غذايى اين كتاب به شما اين امكان را می‌دهند تا بدون اين‏كه خود را محدود كنيد و رژيم بگيريد و از خوردنیهاى متنوع...
دوست داشتن
چشم انداز، ارزش ها و ماموریت سازمانی - 50 دقیقه ای چشم انداز، ارزش ها و ماموریت سازمانی - 50 دقیقه ای
دوست داشتن
99,900 تومان
چشم‌اندازپردازی (ایجاد چشم‌انداز) فرایند شفاف‌سازی ارزش‌ها، تمرکز بر ماموریت و گسترش افق سازمان به وسیله‌ی چشم‌انداز است. این جلسه یکباره نیست، که گروه در آن شرکت کنند و سپس به دست فراموشی سپرده شود، بلکه دارای مراحلی...
دوست داشتن
رهایی از حملات پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن رهایی از حملات پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن
دوست داشتن
219,900 تومان
دوم این كتاب دیدگاهی عملی را برای شناخت و غلبه بر اختلالات اضطرابی در اختیار شما قرار می دهد . دراین كتاب روشی ساده و بدیع و بدون استفاده از دارو ، در پنج گام و بر پایه مدیتیشن و تكنیكهای شناختيی كسب آگاهی وجود . 
دوست داشتن
اکسیر جوانی اکسیر جوانی
ناموجود
دوست داشتن
6,900 تومان
این کتاب، حاوی نظرات و تجربیات بسیار دقیق دو جراح قلب معروف امریکایی به نام‎های دکتر مایکل رویزن و دکتر مهمت آز است که با هدف ارتقاء همگانی سلامت و سطح کیفی زندگی؛ همچنین پیشگیری از بیماری‎ها، گردآوری و چاپ شده است. 
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم