چرای خود را بیابید

چرا کاری را می‌کنید که به آن مشغولید؟

چرا صبح از تخت خود بیرون می‌آیید؟

و چرا هرکسی باید به این سؤالات توجه کند؟

یکی از بزرگ‌ترین لذات زندگی، صبح بیدار شدن است. هر روز صبح بیدار شدن با درک روشنی از اینکه چرا آن روز مهم است و چرا هر روز مهم است. معنای یافتن چرای شما همین است. این شروع سفری الهام‌بخش است؛ سفر الهام‌بخش شما.

 

 

ادامه مطلبShow less
269,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20227
دوست داشتن3
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

هرکدام از ما یک «چرا» داریم، هدفی نهفته در عمق وجودمان، دلیل یا اعتقادی که منبع اشتیاق و انگیزة ماست. شاید هنوز ندانید «چرا»ی شما چیست یا چطور آن را به زبان بیاورید، اما ما تضمین می‌کنیم که شما یک «چرا» دارید. اگر دوست دارید «چرا»ی خودتان را پیدا کنید و نمی‌خواهید صبر کنید تا پیتر در یک پرواز کنار شما بنشیند تا «چرا»یتان را بیابید، این کتاب به شما کمک می‌کند. ما بر این باوریم که همة ما استحقاق این را داریم که مثل استیو زندگی کنیم: با انگیزه به سرکار رفتن و برگشتن به خانه، از خواب بیدار شویم و در پایان روز، از کاری که می‌کنیم احساس رضایت و خرسندی داشته باشیم.

رضایت، کلمة دیگری برای شادمانی نیست. چیزهای زیادی باعث خوشحالی ما در کارمان می‌شود: به هدف رسیدن، ارتقا یافتن، مشتری جدید پیدا کردن، کامل کردن یک پروژه و از این قبیل چیزها. اما شادمانی موقت است و احساسی است که خیلی پایدار نیست. موفقیتی که دوازده ماه پیش نصیب کسی شده، برای کار کردن به او انرژی نمی‌دهد. این شدت شادمانی با گذشت زمان فروکش می‌کند.

رضایت، چیزی عمیق‌تر است. رضایت پایدار است. تفاوت بین شادمانی و رضایت، تفاوت بین دوست داشتن چیزی و عاشق آن بودن است. برای مثال، ما همیشه به بچه‌هایمان اظهار محبت نمی‌کنیم، اما همیشه عاشق آن‌‌ها هستیم. لزوماً هر روز سر کارمان خوشحال نیستیم، اما هر روز می‌توانیم سرکارمان احساس رضایت داشته باشیم، اگر آن کار در ما این احساس را ایجاد کند که بخشی از چیزی به مراتب بزرگ‌تر از خودمان هستیم. (به همین دلیل است که حتی وقتی با معیارهای استانداردی، مثل پاداش گرفتن و مقام گرفتن، به نظر موفق می‌آییم، باز هم احساس نارضایتی داریم. ما وقتی رضایت داریم که کاری که می‌کنیم به‌طور مستقیم به «چرا»ی ما مربوط باشد). استیو، مرد فولاد ما، وقتی قراردادی می‌بندد، خوشحال می‌شود، اما با داشتن این احساس که با دلایلی بزرگ‌تر در هدفی والاتر سهیم است، احساس رضایت می‌کند. شادمانی از کاری که می‌کنیم، حاصل می‌شود. رضایت از اینکه، چرا آن کار را می‌کنیم، به دست می‌آید.

استیو مرد خوشبختی است، هرچند تا وقتی که پیتر را ندیده بود و با او حرف نزده بود، نمی‌توانست روشن و رسا، «چرا»ی خودش را بیان کند، اما بیش از دو دهه با «چرا»ی خودش زندگی کرده بود و درنتیجه، احساس رضایت و درخشان بودن می‌کرد. اما اگر شرکت سوئدی در شرکتی بزرگ‌تر ادغام شده بود که باعث می‌شد رتبة شغلی استیو پایین بیاید، چه می‌شد؟ اگر مجبور می‌شد بدون اینکه «چرا»ی خودش را بداند، به‌دنبال شغل جدیدی برود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ با توجه به بیش از دو دهه تجربه‌اش، به احتمال زیاد سعی می‌کرد در جای دیگری به فروش فولاد بپردازد. اما اگر این شرکت جدید، اعتقادی به پایداری نداشت، وقتی در یک هواپیما با یک غریبه حرف می‌زد، حس هدفمندی‌اش به همراه اشتیاقش، ناپدید می‌شد و ممکن بود هرگز تکه‌های پازل را کنار هم نچیند و متوجه نشود که علاقه و اشتیاقش نسبت به کارش عملاً به دلیل علاقه‌اش به فولاد نیست.

اگر به‌دنبال علاقه و اشتیاقی فناناپذیر برای کارمان هستیم، اگر می‌خواهیم احساس کنیم در کاری فراتر از خودمان مشارکت و همکاری می‌کنیم، همة ما نیازمند دانستن «چرا»ی خودمان هستیم و دلیل ما برای نوشتن این کتاب، همین بوده است.

*  *  *

چرای خودتان را بیابید، چکیدة چیزی است که تیم‌ ما از بیش از بیست‌وپنج سال تجربة جمعی در زمینة کشف «چرا» آموخته است. ما به همه نوع آدمی کمک کرده‌ایم کارآفرینان، کارمندها، مشاغل کوچک و تیم‌هایی با کسب‌وکارهای بزرگ- که «چرا»ی خودشان را پیدا کنند. این کتاب طراحی شده تا شما «چرا»ی خودتان را پیدا کنید.

طرح کلی هفت فصل این کتاب در زیر آمده. دو فصل اول، شامل اطلاعاتی اساسی است برای یافتن «چرا»ی خودتان و ما به همه توصیه می‌کنیم این دو بخش را بخوانند. بعد از آن، شما می‌توانید سراغ فصل 3 یا فصل 4 بروید، بسته به اینکه می‌‌خواهید «چرا»ی خودتان را به‌عنوان یک فرد، یا یک تیم یا عضوی از یک گروه بیابید و در آخر توصیه می‌کنیم فصل‌های 5، 6 و 7 را از قلم نیندازید. در پایان کتاب، یک‌سری اطلاعات اضافه در اختیارتان می‌گذاریم که شاید برای جواب به سؤال‌هایی که برایتان پیش می‌آید، کمک کند.

·      فصل 1، خلاصة کاملاً فشرده‌ای است از با چرا شروع کنیم، کتابی که سایمون سینک نوشته، کسی که مفهوم «چرا» را رواج داده است؛ این فصل بعضی از فواید دانستن «چرا»یتان را توضیح می‌دهد.

·      فصل 2، بررسی اجمالی است برای کشف «چرا»ی خودتان. خواندن این فصل مهم است، خواه این کار را به‌تنهایی انجام دهید یا با یک تیم.

·      فصل 3، فرایند گام به‌گام برای افراد است -کارآفرینان یا کارمندان- برای اینکه «چرا»ی خود را بیابند. اگر شما از این کتاب استفاده می‌کنید تا به تیم یا سازمانتان کمک کنید که «چرا»یشان را پیدا کنند، هرچند کامل کردن این فصل و یافتن «چرا»ی خودتان ضروری نیست، می‌تواند به شما کمک کند تا گروهتان را در این مسیر هدایت کنید.

·      فصل 4، توضیح می‌دهد برای اینکه تیم، سازمان یا هر گروهی که افراد در آن باهم کار می‌کنند را آماده کنید تا «چرا»ی خودشان را پیدا کنند، به چه چیزهایی نیاز دارید.

·      فصل 5، در ادامة فصل 4، توضیح می‌دهد که چطور به جمعی که دارند «چرا»یشان را می‌یابند، کمک کنید.

·      «چرا» مقصد و «چگونه»‌ها مسیری هستند که ما را به مقصد می‌رساند. فصل 6، به‌طور کل به «چگونگی‌‌ها» اختصاص یافته است، کارهایی که می‌کنیم تا «چرا» را به زندگی‌مان بیاوریم.

·      فصل 7، توضیح می‌دهد که چطور «چرا»ی خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و چطور شروع کنید به زندگی «چرا»ی خودتان و آن را عملی کنید.

·      پیوست‌ها، جواب سؤال‌های رایجی که در کارگاه‌‌ها از ما شده را فراهم می‌آورند و «برگه‌های تقلبی» را در اختیار شما می‌گذارد، برای وقتی که شما (یا تسهیل‌گر دیگری)، کارگاهی را اداره می‌کنید.

یکی از سخت‌ترین پیش‌بینی‌‌ها دربارة «چرا»ی شما،‌ این است که چقدر طول می‌کشد تا آن را بیابید. در فصل 3 تا 5، طرح کلی فرایند را برای افراد و گروه‌‌ها آورده‌ایم و براساس تجربه‌مان، به‌طور تقریبی، تخمین زده‌ایم که هر مرحله چقدر زمان می‌برد. اما زمان‌هایی که در اینجا مطرح شده، فقط میانگین زمانی است که هر مرحله طول می‌کشد. برای بعضی‌ها، فرایند خیلی سریع‌تر پیش می‌رود، برای بعضی‌ دیگر خیلی آهسته‌تر. هیچ زمان «دقیقی» وجود ندارد. آنچه اهمیت دارد این است که به هرکدام از بخش‌ها یا مراحل بچسبید تا زمانی که مطمئن شوید می‌توانید به مرحلة بعد بروید.

اگر بخواهیم صادق باشیم، دانستن اینکه شما می‌خواهید ورق بزنید و به فصل 1 بروید، کمی احساس حسادت در ما ایجاد می‌کند. ما عاشق این هستیم که به افراد کمک کنیم «چرا»ی خودشان را پیدا کنند. ما -پیتر و دیوید- دلمان می‌خواست که شخصاً کنار هرکدام از شما باشیم، اما چشم‌انداز ما این است که «چرا» را به زندگی مردم ببریم، به زندگی بیشترین افراد ممکن. بنابراین، در این ماجراجویی، ما راهنماهای مجازی شما هستیم. به پیش!

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20227

مشخصات

کد کتاب
20227
شابک
978-622-220-837-0
نام کتاب
چرایی خود را بیابید
نویسنده (ها)
سایمون سینک،‌دیوید مید، پیتر داکر
مترجم (ها)
شراره معصومی
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
244
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1402
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
239,900 تومان
ویراست دوم منتشر شد. کتابی از هاکان منگوچ نویسنده کتاب من نی هستم و دلت که پاک باشد. تقدیرانسان را رها نمیكند، لحظه به لحظه از نو نوشته میشود. لحظاتی میرسد كه كاری را كه گفته بودی انجام نمیدهم، انجام میدهی، چیزی را كه...
دوست داشتن
319,900 تومان
هدف ما در این کتاب این است که به شما نشان دهیم چطور می‌توانید فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنید و قربانی تلاش‌های خود نباشید و اشخاص و موضوعاتی را از فشار دادن دکمه‌های اعصابتان باز دارید.
دوست داشتن
مراقبه روشی برای برقراری ارتباط مراقبه روشی برای برقراری ارتباط
ناموجود
دوست داشتن
139,900 تومان
چرا مراقبه می‌کنیم؟ هر کس این کتاب را مطالعه می‌کند، یک بار یا بیشتر این سوال را از خود می‌پرسد و پاسخ‌های متفاوتی نیز برای آن پیدا می‌کند. کاهش اضطراب و نگرانی، ایجاد آرامش، رفع خستگی، کند کردن مراحل پیری، تقویت...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
زیاد به خودت سخت نگیر زیاد به خودت سخت نگیر
ناموجود
دوست داشتن
39,900 تومان
بیشتر انسان‌‌ها وقتی به بی‌خیالی فکر می‌کنند حالتی بی‌تفاوت و بسیار روحانی را تصور می‌کنند که هیچ چیز برای‌شان اهمیت ندارد و سهمگین‌ترین توفان‌ها را با لبخندی می‌نشانند. آن‌ها فردی را تصور می‌کنند یا بهتر بگویم، آرزوی...
دوست داشتن
پول الکترونیکی پول الکترونیکی
دوست داشتن
329,900 تومان
بلاک‌چین (Blockchain) از دو کلمه Block (بلوک) و Chain (زنجیره) ایجاد شده است. این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست. به‌طورکلی بلاک‌چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که...
دوست داشتن
نوع دیگر زرنگی نوع دیگر زرنگی
دوست داشتن
299,900 تومان
آیا دنبال کسب رضایت بیشتر در محیط کار و زندگی شخصی‌تان هستید؟ برای این منظور می‌توانید از راهبردهای شفاف و مؤثر این کتاب برای افزایش هوش عاطفی‌تان (EI) استفاده کنید. هوش عاطفی را «حس مشترک پیشرفته» نیز می‌گویند و به...
دوست داشتن
تولدی دوباره تولدی دوباره
چاپ جدید
دوست داشتن
99,900 تومان
منتشر شد سخن نویسنده به نظر من یاری رساندن به همنوعان یکی از بزرگ‌‌‌‌ترین لذت‌‌‌‌های بشری است. تجربه‌‌‌‌ای که وقتی لذتش چشیده شود، طوری وابستة آن می‌‌‌‌شویم که دیگر نمی‌‌‌‌توانیم از آن دست بکشیم. امیدوارم این کتاب...
دوست داشتن
هر چیزی رو که به ذهنت می رسه، باور نکن هر چیزی رو که به ذهنت می رسه، باور نکن
دوست داشتن
139,900 تومان
چه چیزی در این کتاب پیدا می‌کنی و چگونه از مطالعة آن نهایت بهره را ببری؟ این کتاب را نوشته‌ام تا به شما کمک کنم که برای تمام سؤال‌هایی که در زندگی خود داشته‌اید، پاسخی درخور بیابید. می‌دانم جملة جسورانه‌ای است، اما...
دوست داشتن
339,900 تومان
راد جادکینز ابعاد متفاوت زندگی اندیشمندان خلاق را در طول تاریخ بررسی کرده است. او از بیانیه دادا تا اقتصاددانان برنده جایزه نوبل و از استودیوی اندی وارهول تا میز کار اینشتین را با نگاهی دقیق کاوش کرده است و نتایج عجیب...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم