التیام شرم

التیام شرمِ سمی که شما را بیمار می‌کند.

کتاب پرفروش نیویورک تایمز

با فروش بیش از سه‌میلیون نسخه

علت ها -  تشخیص - پیشگیری - درمان 

ادامه مطلبShow less
379,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20204
دوست داشتن5
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

جان برادشاو در زمره ۱۰۰ نویسندة مؤثر قرن بیست‌و‌یکم در زمینه بهداشت و سلامت روحی و روانی است و این انتخاب بر اساس همتایان روان‌شناس و روانکاوش صورت گرفته است. دیدگاه‌هایش درباره دوران کودکی و روابط خانواده و به‌ویژه اثرات درازمدت موضوع‌هایی مانند توهین‌ها، بدرفتاری‌ها، اعتیاد، وابستگی‌ها، ضربه‌های روحی و بی‌ثباتی هیجانی درک و بینشمان را از سلامت هیجانی و روانی و پویایی روابط میان‌فردی دگرگون کرده است. چهار کتابش که در زمره کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارند، به التیام روحی و روانی میلیون‌ها نفر کمک شایانی کرده است.

کتاب شرم ازجمله ماندگارترین و برجسته‌ترین کتاب‌های جان برادشاو است. در این کتاب، او نشان می‌دهد که چگونه شرم سمی و ناسالم که اغلب گریبانگیر جوانان می‌شود و تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد، عامل اصلی بیماری‌ها، اختلال‌های روحی و روانی، وسواس‌ها، وابستگی‌ها، اعتیادها و انگیزه بلندپروازی‌های ماست. درحالی‌که شرم سالم و مثبت باعث توانمندی ما و موجب پایداری و یکپارچگی نظام اجتماعی‌مان می‌شود، ولی شرم ناسالم و منفی موجب ضعف عزت نفس، اعتمادبه‌نفس، فروپاشی نظام خانواده و عدم پیشرفتمان در زندگی می‌شود. شرم سمی باعث می‌شود تا همواره گرفتار گذشته‌مان باشیم.

جان برادشاو، بر اساس تجربیات شخصی‌اش در زمینه اعتیاد و ده‌ها سال مشاور بودن، با استفاده از روش‌ها و ابزار عملی مانند تصدیق‌ها، تجسم‌ها، دوست داشتن خودتان، ندای درون، مدیتیشن‌های هدفمند و سایر فنون التیام‌بخش ما را از شر شرم سمی نجات می‌بخشد. جان برادشاو در هوستون، تگزاس، متولد شد و در کانادا تحصیل کرد و درجه دکترای خود را در رشته الهیات، روان‌شناسی و فلسفه از دانشگاه تورنتو گرفت. همچنین به مدت چهارسال در رشته دکترای روان‌شناسی و مذهب در دانشگاه رایس تحصیل خود را ادامه داد. او ده‌ها سال است که به‌عنوان مشاور، سخنران و روان‌درمانگر مشغول به کار است و درمانگران بسیاری را تعلیم داده است. جان برادشاو متأهل است و سه فرزند و سه نوه دارد.

 

پیشگفتار

ده سال پیش در زندگی‌ام به موضوعی تکان‌دهنده پی‌بردم که همه چیز را به‌کلی عوض کرد، به وجود شرم، اهریمن اصلی زندگی‌ام، پی بردم؛ یعنی فهمیدم شرم با آن قدرت بسیار مخربش چه بلایی بر سر زندگی‌ام آورده است. فهمیدم که در تمام زندگی‌ام تحت تأثیر شرم قرار داشته‌ام. شرم مانند یک اعتیاد بر من مسلط شده بود. من آن را با هیجان تخلیه می‌کردم، آن را به شیوه‌های ماهرانه و غیرماهرانه پنهان می‌کردم، آن را به خانواده‌ام، به درمانجویانم و به کسانی‌که درس می‌دادم، منتقل می‌کردم.

شرم دیو ناخودآگاهی بود که هرگز به وجود آن پی نبرده بودم. وقتی خواستم از پویایی شرم آگاه شوم، دیدم شرم یکی از نیروهای مخرب اصلی زندگی تمام انسان‌هاست. در نامیدن شرم به قدرت و تأثیر آن توجه کردم. شرم به‌خودی‌خود بد نیست. شرم یک احساس معمولی انسان است. در حقیقت، برای انسان واقعی بودن احساس شرم لازم است. شرم هیجانی است که به ما اجازه می‌دهد انسان باشیم، شرم حدودمان را به ما می‌گوید، شرم ما را در مرزهای انسانی‌مان نگه می‌دارد و به ما اجازه می‌دهد تا بدانیم می‌توانیم و مرتکب اشتباه خواهیم شد و به کمک نیاز داریم. شرممان به ما می‌گوید، خدا نیستیم. شرم سالم اساس روان‌شناسی فروتنی و تواضع و منبع معنویت است.

آنچه پی بردم این بود که شرم به‌عنوان یک هیجان انسانی سالم می‌تواند به یک هویت تبدیل شود. برای داشتن شرم به‌عنوان یک هویت باید باور کنیم که انسان خطاکار و ناقص است. وقتی شرم به یک هویت تبدیل می‌شود، به ‌صورت شرم سمی و ضد انسانی درمی‌آید.

شرم سمی غیرقابل تحمل است و همیشه نیاز به یک لاک دفاعی یعنی خود کاذب دارد. وقتی فرد احساس می‌کند خود واقعی‌اش ناقص و معیوب است، نیاز به یک خود کاذب دارد که ناقص و معیوب نباشد. وقتی فرد خود کاذب پیدا می‌کند، دست از انسان واقعی بودن برمی‌دارد. عمل تشکیل خود کاذب را آلیس میلر «کشتن روح» می‌نامد. شرم سمی بزرگ‌ترین شکل خشونت خانگی اکتسابی است. شرم سمی زندگی انسان را نابود می‌کند. شرم سمی هستة اصلی اکثر بیماری‌های روانی است. گرشن کافمن دربارة شرم می‌نویسد:

شرم عاطفه‌ای است که منشأ بسیاری از حالات درونی و اختلالات روانی پیچیده است: افسردگی، از خود بیگانگی، عدم اعتمادبه‌نفس، گوشه‌گیری پارانوئید کژپندار، اسکیزوئید، بیماری‌های وسواسی، دوشخصیتی، کمال‌گرایی، احساس عمیق پستی، بی‌لیاقتی یا شکست، ‌اختلالات مرزی و بیماری‌های خودشیفتگی.

شرم سمی کار شخصیت‌های واقعی‌مان را به قدری خراب می‌کند که نشانه‌های شرم از لاک‌های دفاعی خود کاذب نمایان می‌شوند. هر نشانه یا سندرم الگوی ویژة خودش را دارد. شرم سمی هستة روان‌رنجوری، اختلالات شخصیتی، خشونت سیاسی، جنگ‌ها و مجرم بودن می‌شود.

انجیل شرم را به‌عنوان عامل اصلی و نتیجة هبوط آدم توضیح می‌دهد. آدم همان نوع بشر است. حضرت آدم سمبل تمام انسان‌هاست. انجیل می‌گوید حضرت آدم از امکانات خودش راضی نبود. او می‌خواست بیشتر از آنی باشد که بود. او می‌خواست بیشتر از انسان باشد. او در پذیرش محدودیت‌های خودش شکست خورد. او شرم سالمش را از دست داد. انجیل می‌گوید منشأ اسارت انسان (گناه اولیه) تمایل به بودن بیشتر از آنچه که هستیم است؛ یعنی بیشتر از انسان بودن. حضرت آدم با شرم سمی‌اش (غرور) یک خود کاذب می‌خواست. خود کاذب منجر به تخریبش شد.

عشق و محبت بی‌قیدوشرط و پذیرش خود به نظر می‌رسد دشوارترین کار انسان‌ها باشد. برای نپذیرفتن خود واقعی‌مان، سعی می‌کنیم خود کاذب قدرتمندتری ایجاد کنیم یا اینکه منصرف شده و کمتر از انسان می‌شویم، این کار موجب فرو رفتن در لاک دفاعی و پنهانکاری در دوران زندگی می‌شود. این پنهانکاری و رازپوشی علت اصلی رنج بشر است. دوست داشتن کامل خود و پذیرش تنها اساس خوشبختی و عشق به دیگران است. بدون دوست داشتن و پذیرش کامل خود محکوم به خلق خود کاذب هستیم. زندگی با خود کاذب انرژی و تلاش زیادی می‌طلبد.

چگونه می‌توانیم این شرم را که موجب بیماری‌مان می‌شود درمان کنیم؟ از چه نظر امیدوار باشیم؟ این نگرانی این کتاب است. در آنچه بعداً می‌آید دوست دارم روش کارم را در درمان شرم با شما در میان بگذارم. این مسیر درمان مهم‌ترین موضوع زندگی‌ام است. شرم سمی در همه جا هست. شرم سمی حیله‌گر، قدرتمند و گمراه‌کننده است. قدرتش در تاریکی و اسرار‌آمیز بودنش است.

در بخش اول، سعی می‌کنم وجوه مختلف شرم و منشأ و لاک‌های دفاعی آن را بررسی کنم و نشان می‌دهم چگونه شرم موجب ناامیدی و ورشکستگی روحی می‌شود.

در بخش دوم روش‌های شناخته‌شده برای کاهش شرم سمی و تبدیل آن به شرم سالم را شرح می‌دهم. مهم‌ترین امیدواری من این است که هر خواننده‌ای که درگیر شرم سمی است، با استفاده از این کتاب بتواند خودش را از شر این دشمن پردردسر برهاند.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20204

مشخصات

کد کتاب
20204
شابک
9786222206727
نام کتاب
التیام شرم
نویسنده (ها)
جان برادشاو
مترجم (ها)
علی اکبر قاری نیت
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
424
تاریخ چاپ
سال 1400
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
سال 1400
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید پنج راز که پیش از مرگ باید بدانید
ناموجود
دوست داشتن
19,900 تومان
این کتاب سفری عمیق و قلبی را برای خواننده‌اش در جهت یافتن خوشبختی و سعادت ماندگار رقم می‌زند. در این کتاب، دکتر جان ایزو با بیش از دویست نفر از افراد مختلف شصت تا یکصدو شش ساله گفتگو و مصاحبه کرده است.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
تجربه هایی که تو را شکل می دهند تجربه هایی که تو را شکل می دهند
دوست داشتن
79,900 تومان
بعضی از انسان‌ها بعد از تجربه شکست عاطفی توانایی سازگاری با شرایط جدید و روبه‌رو شدن با واقعیتی که از خیال و رویا بافته نشده است را ندارند. در این راه مسیر شفا و بهبودی می‌تواند برای کسانی که از لحاظ عاطفی شکننده...
دوست داشتن
راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید
دوست داشتن
229,900 تومان
خواه نارضایتی خود را از دست داده باشید یا در حال ترقه زدن باشید، این کتاب به شما کمک می کند وضعیت فعلی شغلی خود را ارزیابی کرده و شما را راهنمایی کند تا تغییر شغلی لازم را ایجاد کنید. مملو از نمونه‌هایی از افراد واقعی...
دوست داشتن
نه به محدودیت نه به محدودیت
ناموجود
دوست داشتن
51,900 تومان
 در این کتاب جان سی مکسول راه‌های «نه گفتن» به محدودیت‌ها را نشان خواهد داد تا بر آن‌ها غلبه کنیم و بتوانیم به آنچه برای آن به دنیا آمده‌ایم دست پیدا کنیم؛ همچنین برای خودمان رؤیاهایی بیافرینیم و به آن‌ها دست پیدا...
دوست داشتن
319,900 تومان
نمی‌دانم اگر سراسر روز به‌جای اینکه خودمان را تحقیر کنیم و با افکار منفی سروکله بزنیم، چه اتفاقی می‌افتاد اگر تمام مدت فکر می‌کردیم من یک شاهکارم. من به‌طرزی شگفت‌آور خلق شدم. من با استعدادم. من اصیل هستم. تمام...
دوست داشتن
شهامت تو را می خواند شهامت تو را می خواند
دوست داشتن
259,900 تومان
شاید «فضیلت» از دید ما مفهومی نخ‌نما باشد، اما فضیلت بسیار ساده، عاری از ‌زمان و همیشگی است؛ برتری: برتریِ اخلاقی، ذهنی و جسمی. در جهان باستان، فضیلت از چهار جزء کلیدی تشکیل شده بود: شهامت؛ خویشتن‌داری؛ عدالت؛ خرد.
دوست داشتن
افسانه خودباوری افسانه خودباوری
ناموجود
دوست داشتن
13,700 تومان
موفقیت ناخوشایند! نیاز شما به خودباوری سبب می‌شود با احتمال كمتری به آن برسید و وقتی هم آن را به‌دست می‌آورید، بیشتر مضطرب شوید. مگر این‌كه شخص كاملی باشید كه آن هم بسیار غیر محتمل است. 
دوست داشتن
الفبای تغییر می خواهم تغییر کنم الفبای تغییر می خواهم تغییر کنم
ناموجود
دوست داشتن
49,900 تومان
تحول و تغییر یک مفهومی اختیاری است که شما بایستی قبول کنید درصد زیادی از سرنوشت خود را می‌توانید دستکاری کنید و این به عقلانیت فردی شما بستگی دارد که بخواهید این سفر خودشناسی را آغاز کنید. طبیعت، مادربزرگ همة ماست....
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم