ذهنت را هک کن

چگونه می‌توانیم مغزمان را برای متوقف کردن فکر و خیال، ایجاد عادت‌های بهتر و تحقق اهداف زندگی بازسازی کنیم

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
36,720 تومان 45,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

ناموجود
مرجع:
30108
دوست داشتن6
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

شاید به‌جرئت بتوان گفت که اندک افرادی وجود دارند که توانسته‌اند ذهن خود را شخصاً در کنترل خود قرار دهند، اما در مقابل، تعداد بسیاری هستند که برای این کار نیاز به اطلاعات، راهکارها و استراتژی‌های علمی و کاربردی دارند. این کتاب با همۀ مطالبی که در اختیار شما می‌گذارد، یکی از بهترین‌ها در این عرصه است. این فقط یک تبلیغ نیست، نه، زیرا من بیشتر از اینکه یک مترجم باشم، مددکار اجتماعی و مشاور آسیب‌های روحی هستم و همیشه تلاش کردم در زمینه کاری، مطالب جدیدی بیاموزم و در صورت کاربردی بودنشان از آن‌ها استفاده کنم. 

من قبل از اینکه تصمیم به ترجمه این کتاب بگیرم، خود در زندگی شخصی و همچنین در مشاوره و همراهی افرادی که به چنین اتفاق بزرگی در زندگی نیاز داشتند، از تکنیک‌ها و مطالب کتاب استفاده کردم. نتیجه فوق‌العاده بود و تغییر را می‌شد بسیار سریع و آسان مشاهده کرد. این نتایج فوق‌العاده باعث افزایش انگیزه در فرد می‌شد تا بتواند همه تمرین‌ها را انجام دهد و به آنچه انتظارش را داشت، برسد. 

من به شما قول می‌دهم که این کتاب می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد و شما را به‌سویی سوق دهد که دوست دارید بروید و انتظارش را از زندگی دارید. اما مهم‌ترین اصل خود شما هستید. قبل از شروع به خواندن این کتاب ابتدا باید به این نتیجه برسید که می‌خواهید در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید. باور کنید که همه تغییرات ممکن، به خود شما وابسته‌اند. اگر به این نقطه از خواستن رسیدید، شروع کنید. موفقیت در انتظار شماست.

مقدمه نویسنده

چند سال پیش، مطالعاتی به همراه مجموعه‌ای از داده‌های نگران‌کننده درمورد انسان و فناوری و اینکه چگونه رابطه بین این دو، علت کاهش میانگین زمان توجه افراد به محیط پیرامون خود به حدود هشت ثانیه است، منتشر شد. همه ما بیانیه‌های مشابهی را در رسانه‌ها و مقالات خبری در این زمینه شنیده‌ایم که چگونه فناوری، باعث تغییر مغز ما می‌شود، چگونه به تلفن‌هایمان اعتیاد پیدا می‌کنیم و اینکه چگونه این‌ها روی فعل و انفعالات شخصی‌مان، یک‌به‌یک تأثیر می‌گذارند. 

این فقط یکی از دلایل بسیاری است که چرا «راه‌اندازی مجدد» مغز ما ضروری است تا همه اطلاعات اضافی را که هر روز مغزمان را با آن‌ها پر می‌کنیم، پاک شوند. اصطلاحی شناخته‌شده در این زمینه وجود دارد: سرریز اطلاعات . سرریز اطلاعات یا داده‌ها محصول جامعه سریع و بدون توقفی است که در آن زندگی می‌کنیم؛ جایی که در آن تمام وسایل الکترونیکی، بیلبوردها و ساختمان‌ها از تبلیغات، خبرهای زرد، شایعات زندگی افراد مشهور، مجموعه‌ای بی‌پایان از ویدیوهای سرگرم‌کننده، مسابقات، عکس‌ها، گیف‌ها و... پوشیده شده‌اند. تنها راه مقابله با حملات پی‌درپی آن‌ها، خداحافظی با دنیای فناوری است. متأسفانه بسیاری از ما به دلایلی مشخص با فناوری گره خورده‌ایم و کنار گذاشتن فقط چند ساعت دستگاه‌های الکترونیکی برای اکثر ما به‌دلیل امکان نگران کردن خانواده یا استرس‌های کاری به‌خاطر از دست دادن ارتباط با رؤسا یا مشتریان، امکان‌پذیر نیست. 

درنتیجه تعداد زیادی از مردم روزانه به داخل طوفان سرریز داده‌ها کشیده می‌شوند؛ چیزی که باعث ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی آن‌ها در پایان روز خواهد شد. اگرچه استرس می‌تواند از عوامل مختلف دیگری در زندگی ما به وجود بیاید، سرریز اطلاعات و فناوری در بالای لیست عوامل ایجاد آن قرار دارد، چه آن را متوجه شویم، چه نشویم. 

اگر فشار محل کار، مشکلات روابط خانوادگی، دوستان، روابط اجتماعی و مراقبت از فرزندان را هم به هجوم اطلاعات روزانه اضافه کنیم، باعث پرورش محیطی کامل برای ایجاد اضطراب و افسردگی خواهد شد. استرس همچنین به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در بسیاری از بیماری‌های مزمن، ازجمله مواردی است که بر سلامت قلب و عروق تأثیر می‌گذارد. فشار برای ادامه دادن و موفق شدن در جامعه به این دلیل که ما هر روز مغزمان را با دیدن نمایش افرادی مشغول می‌کنیم که در فضای مجازی خود را در بهترین شکل، موفق‌ترین و خوشحال‌ترین وضعیت نشان می‌دهند، افزایش می‌یابد. کاملاً طبیعی است که با دیدن این افراد احساس کنیم در بعضی از موارد به اندازه کافی تلاش نمی‌کنیم، به اندازه کافی پول درنمی‌آوریم، به اندازه کافی ورزش نمی‌کنیم یا به‌طورکلی در هیچ موردی کامل نیستیم. این همان لحظه‌ای است که اعتمادبه‌نفسِ پایین، اضطراب و افسردگی به وجود می‌آید. بنابراین اگر شما استرس ندارید، به وسیله سیل اطلاعات رسانه‌ها که به شما می‌گوید باید تقریباً در همه جنبه‌های زندگی‌تان بهتر عمل کنید، دچار استرس خواهید شد. 

چه کاری باید انجام دهیم؟ خب، جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم مدام در حال تغییر است که باعث می‌شود در واکنش به این تغییرات، روزانه استراتژی‌ها و برنامه‌های بی‌شماری به بازار عرضه شوند. از یوگا، رژیم و برنامه‌های ورزشی گرفته تا نوشیدنی‌های انرژی‌زا، ویتامین‌ها و همایش‌های انگیزشی، همه به‌عنوان راه‌حل‌های بالقوه برای مشکلات تمام افراد در بازار عرضه شده‌اند: این محصول استرس شما را کاهش می‌دهد، با خرید این محصول احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت، این لباس به شما احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد و بسیاری دیگر از موارد مشابه. لیستی بی‌پایان از این جملات وجود دارد، زیرا بازاریابان همچنان راه‌هایی را برای متقاعد کردن شما به اینکه اگر فقط محصولات آن‌ها را بخرید، تمام مشکلاتتان برطرف خواهد شد، پیدا خواهند کرد. پس چرا همه افراد کامل، زیبا، شاد و سالم نیستند؟

مشکل اینجاست، زمانی‌که یک فرد نواقص خود را درک و مشاهده کرد، تلاش خواهد کرد با خریدن یک‌سری از محصولات، این مشکلات را رفع کند. حتماً دلیلی وجود دارد که عبارت «شما نمی‌توانید شادی را بخرید» سال‌هاست که ماندگار مانده است. وقتی مردم برای برطرف کردن یک مشکل پول می‌پردازند، درواقع فقط صورت‌مسئله را حذف کرده‌اند و مشکل همچنان به قوت خود باقی است و به محض اینکه استفاده از آن محصول را تمام کنند، مشکل باز خواهد گشت. منظور من این نیست که اگر شما برای فرار از استرسی که در طول روز تحمل کرده‌اید و به شما لطمه زده است، به همراه خانواده به سینما بروید، راه‌حلی اشتباه است، نه، بلکه می‌خواهم به شما بگویم که این راه‌حل موقتی از میزان استرس شما می‌کاهد و شما باید در جست‌وجوی یک راه‌حل هدفمند و دائمی برای حل کردن مشکل خود باشید. 

همه این راه‌حل‌های سریع از جایی خارج از ذهن و مغز انسان می‌آیند. بازاریابان و تبلیغات همیشه در حال ایجاد میل و علاقه در شما به محصولات و خدماتی‌اند که به‌عنوان منبعی از آرامش، سلامتی و شادی معرفی می‌کنند. اما مشکل اساسی در اینجا نهفته است که این چیزها فقط می‌توانند از درون ما شکل واقعی پیدا کنند، نه از بیرون.

هر فردی اهدافی را در زندگی دنبال می‌کند. این هدف می‌تواند یافتن چیزهایی باشد که شما را خوشحال می‌کنند؛ چیزهایی که آرزوهایتان را برآورده می‌کنند یا چیزهایی که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند. جز خود شما، هیچ‌کس نمی‌تواند این اهداف را برایتان تعیین کند و تحقق بخشد. مطمئناً مردم می‌توانند مشاوره دهند و راه‌های رسیدن به اهداف را به شما نشان دهند، اما دستیابی به آن اهداف به خود شما بستگی دارد؛ برای مثال، شما می‌توانید همه مربیان بدنسازی خصوصی دنیا را استخدام کنید، اما اگر خودتان تمرین نکنید، به‌هیچ‌وجه تغییراتی که انتظارش را داشتید، در بدن شما ایجاد نخواهد شد. 

به‌همین‌ترتیب، انجام دادن و درآمیختن زندگی‌تان با استراتژی‌ها و نکاتی که در این کتاب به شما خواهم گفت، به خود شما بستگی دارد. شادی و خوشبختی تجربیات شخصی و معناداری هستند که فقط از درون خودتان آغاز خواهند شد. درنهایت اینکه شما چه کاری انجام می‌دهید و چگونه فکر می‌کنید، باعث تعیین رویکرد بلندمدت شما در زندگی‌تان می‌شود نه خرید یک محصول. این کتاب شما را به چالش خواهد کشید تا با نگاهی عمیق به درونتان، الگوهای فکری‌ای که شما را از حرکت به‌سوی جلو باز می‌دارند، بیابید.

در فصل 1، ما نگاهی دقیق‌تر به معنی و مفهوم هک کردن ذهن خواهیم داشت. چگونه می‌توان ذهن را هک کرد؟ آیا واقعاً می‌توانیم مغزمان را تغییر دهیم؟

در فصل 2، ما کمی عمیق‌تر به دانشی که درمورد احساسات و مغز وجود دارد، خواهیم پرداخت؛ اینکه مغز چگونه می‌تواند ارتباطی بین تجربه و احساس برقرار کند و این ارتباط به ما دیکته می‌کند که چگونه در برابر دیگر تجربه‌های مشابه که در آینده قرار است اتفاق بیفتد، واکنش نشان دهیم. در فصل 3، چگونگی تبدیل یک احساس به رفتار را یاد خواهیم گرفت. 

فصل 4 پدیده علمی و اثبات‌شده «انعطاف‌پذیری عصبی» را توضیح خواهد داد؛ مفهومی که چرایی امکان تغییر مغز را اثبات خواهد کرد. ما با استفاده از مثال‌های خاص درمورد این پدیده بحث خواهیم کرد و شما چگونگی اجرا کردن آن را در زندگی‌تان یاد خواهید گرفت. 

در فصل 5، به برخی از شایع‌ترین گرفتاری‌های جامعه مدرن ازجمله نگرانی‌های بیش‌از‌حد، فکر و خیال و اضطراب خواهیم پرداخت. 

در فصل‌های 6، 7 و 8 شما مرحله‌به‌مرحله یاد خواهید گرفت که چگونه به کمک تمرینات روزانه و مستمر، شروع به تغییر مغز خود کنید. در ابتدا شناسایی و مشخص کردن اهداف شخصی، حذف تأثیرات منفی و رفع درهم‌ریختگی مسیرتان را یاد خواهید گرفت. سپس اولین قدم‌های خود را در جهت رشد عادت‌های جدید و تحقق اهداف شخصی که می‌تواند هر چیزی باشد، برمی‌دارید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که از این راهنمای گام‌به‌گام می‌توان تقریباً در هر هدفی که در زندگی دارید، استفاده کرد.

در فصل 9، ما چند تکنیک مدیتیشن ثابت‌شده برای جلا دادن به ذهن و تمرکز بهتر بر اهدافتان را معرفی خواهیم کرد. هیچ‌چیزی بهتر از یک مدیتیشن روزانه برای کمک به مغز نیست تا بتواند اطلاعات اضافه را پاک، بازسازی و سپس دوباره تمرکز کند.

سرانجام در فصل 10، ما ده تمرین روزانه معرفی خواهیم کرد؛ تمریناتی که باعث افزایش اعتمادبه‌نفستان می‌شوند و درنتیجه شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند. برای حرکت به‌سوی جلو، باید به خود و توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید. ما می‌دانیم که شما می‌توانید این کار را انجام دهید و از اینکه به شما در این کتاب، رازهای هک کردن ذهن را بیان می‌کنیم، بسیار هیجان‌زده هستیم؛ پس همین حالا شروع کن!

فهرست

مقدمه مترجم

مقدمه نویسنده

فصل1: هک کردن ذهن به چه معنی است؟

فصل 2: احساس و مغز شما

فصل 3: چگونه احساس تبدیل به رفتار می‌شود: خوب، بد و زشت

فصل 4: انعطاف‌پذیری عصبی و علم پنهان شده در پشت..

فصل 5: رهایی از نگرانی، فکروخیال و اضطراب

فصل 6: گام اول برای هک کردن ذهن: تأثیرات و عادت‌های...

فصل 7: گام دوم برای هک کردن ذهن: اهداف خود را...

فصل 8: گام سوم برای هک کردن ذهن: هر بار یک قدم

فصل 9: تکنیک‌های مدیتیشن

فصل10: حرکت به‌سمت جلو: ده تمرین روزانه برای تقویت...

نتیجه

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30108

مشخصات

کد کتاب
30108
شابک
978-622-220-701-4
نام کتاب
ذهنت را هک کن
نام اصلی
Mind Hacking
نویسنده (ها)
جنیفر فرگوسن
مترجم (ها)
حسین کریمی مقدم
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
128
تاریخ چاپ
سال 1401
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
الفبای کامیابی الفبای کامیابی
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
روان‌شناسان با انجام تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که انسان طی شبانه‌روز درگیر کلمات است. ما به‌وسیله‌ی کلمات، سخن می‌گوییم، می‌نویسیم، فکر می‌کنیم و حتی می‌خوابیم. باید بدانیم کلمات، حاوی امواج مثبت و منفی هستند. 
دوست داشتن
بیندیشید و ثروتمند شوید بیندیشید و ثروتمند شوید
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
223,920 تومان 279,900 تومان
‎−20%
بیندیشید و ثروتمند شوید اثری سازنده از ناپلئون هیل، راز انباشتن ثروت کلان ‌را براساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم، می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. اما چگونه بیندیشیم؟
دوست داشتن
قانون 50ام - قانون پنجاه ام قانون 50ام - قانون پنجاه ام
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
207,920 تومان 259,900 تومان
‎−20%
در کتاب قانون پنجاهم، رابرت گرین با دید تیزبین خود از دل درد و رنج و تاریکی‌های زندگی کورتیس جکسون که در محله فقیرنشین ساوت‌ساید کوئینز زندگی می‌کرد، قوانین بی بدیل استخراج می‌کند. 
دوست داشتن
معجزه آفرینی با اصول ذهن ناخودآگاه معجزه آفرینی با اصول ذهن ناخودآگاه
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
آگاهی از اصول تغییر ناپذیر ذهنی کلید تحقق بزرگترین، جنون آمیزترین و بلندپروازانه ترین رویاهای شماست. این کتاب نکته های متافیزیکی لازم درباره تجلی ذهنی، جسمی و معنوی را در همه حوزه های زندگی در اختیار تو قرار می...
دوست داشتن
ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش ذهن آگاهی سفری به سوی آرامش
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
87,920 تومان 109,900 تومان
‎−20%
ذهن آگاهی اوج آرامش است؛ انتهای همه ی خواسته های بشر است؛ اتصال انسان است به کائنات و اقیانوس بی کران آگاهی. ذهن آگاهی همان حضور در لحظه ی اکنون، شناور شدن در دریای شعور بی انتهای عالم و یکی شدن با کل جهان است.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
اثر سایه اثر سایه
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
نگارش این کتاب با هدف شناساندن یکی از بزرگ‌ترین هدایای زندگی یعنی «سایه» آغاز شد. در صفحاتی که پیش رو دارید هر یک از ما سه آموزگار با سه رویکرد منحصر به خود، به معرفی این موضوع می‌پردازیم.
دوست داشتن
ابهام را در آغوش بگیر ابهام را در آغوش بگیر
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
231,920 تومان 289,900 تومان
‎−20%
کسب آرامش ذهنی در مواجهه با ناشناخته‌ها، این کتاب یکی از آرامش‌بخش‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون در تصدیق زندگی خوانده‌اید. این کتاب در جهانی سرشار از تغییرات مداوم و دوره‌های سرشار از ابهامی که در زندگی پیش رو دارید،...
دوست داشتن
راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
خواه نارضایتی خود را از دست داده باشید یا در حال ترقه زدن باشید، این کتاب به شما کمک می کند وضعیت فعلی شغلی خود را ارزیابی کرده و شما را راهنمایی کند تا تغییر شغلی لازم را ایجاد کنید. مملو از نمونه‌هایی از افراد واقعی...
دوست داشتن
فنجان ثروتت را سربکش فنجان ثروتت را سربکش
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
زندگی هر فرد مملو از تصمیم‌های متعدد مالی و غیرمالی است؛ درواقع زندگی، تصمیم و انتخاب است. تصمیم‌گیری درست، امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر با دانش و آگاهی. برای اینکه بتوانیم زندگی خود را بهبود بخشیم و بر زندگی پیرامون...
دوست داشتن
رهسپاری رهسپاری
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
13,520 تومان 16,900 تومان
‎−20%
رهسپاری در حقیقت، فراخوانی برای پی بردن به فرآیند حرکت کردن از یک زندگی بی‌معنا و بی‌هدف و رهسپار شدن به سوی یک زندگی سرشار از معنا و هدف است. همه ما انسان‌ها در طی این سفر باشکوه باید تغییرها یا دگرگونی‌هایی را پشت...
دوست داشتن
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست هیچ ملاقاتی تصادفی نیست
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
ویراست دوم منتشر شد. کتابی از هاکان منگوچ نویسنده کتاب من نی هستم و دلت که پاک باشد. تقدیرانسان را رها نمیكند، لحظه به لحظه از نو نوشته میشود. لحظاتی میرسد كه كاری را كه گفته بودی انجام نمیدهم، انجام میدهی، چیزی را كه...
دوست داشتن
تجربه هایی که تو را شکل می دهند تجربه هایی که تو را شکل می دهند
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
63,920 تومان 79,900 تومان
‎−20%
بعضی از انسان‌ها بعد از تجربه شکست عاطفی توانایی سازگاری با شرایط جدید و روبه‌رو شدن با واقعیتی که از خیال و رویا بافته نشده است را ندارند. در این راه مسیر شفا و بهبودی می‌تواند برای کسانی که از لحاظ عاطفی شکننده...
دوست داشتن
دنیایتان را به گونه ای که می خواهید بیافرینید دنیایتان را به گونه ای که می خواهید بیافرینید
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
14,320 تومان 17,900 تومان
‎−20%
این کتاب گواهی می‌دهد که هرچه به ذهن خطور می‌کند؛ اگر با منشا کائنات هماهنگ باشیم. به تحقق می‌پیوندد و با کمکم مشیت الهی می‌توانیم سرنوشت خود را رقم بزنیم....
دوست داشتن
آیا اسیر باورهایت هستی آیا اسیر باورهایت هستی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
55,920 تومان 69,900 تومان
‎−20%
این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور دانشمندی شخصی شوید، باورهای بنیادی‌تان را به‌طور عینی بسنجید. باورهای منفی‌تان را آگاهانه تغییر دهید و از زندان باورهایتان به سوی زندگی آزادتر و رضایت‌بخش‌تر پرواز دهید.
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم