درد همیشه راه را نشان می دهد

هنر این نیست که خوب صحبت کنی، هنر واقعی شنونده ی خوب بودن است. چون کسانیکه خوب و تاثیر گذار صحبت می کنند همیشه همان هایی هستند که میتوانند شنونده ی خوبی باشند. 

انسان امروزه از هر جهت در شتابزدگی و عجله به سر می برد، بدنبال این است که هر چیزی را راحت یاد بگیرد. بدون اینکه گوش بسپارد می خواهد یاد بگیرد،  بدون فهمیدن چیزی میخواهد آن را بکار ببندد، بلافاصله پس از به کار بستن آن رویای موفقیت و بردن را درسرش می پروراند.  چه رویایی بیهوده و چه توقعی نا به جاست...

قلم بشکن، از این پس سفرمان سفر عشق است. عشق را قلم نمی تواند بنویسد که در کتابها هم بتوانی اثری از آن بیابی. دیگر کتاب ها را رها کن. خودت را به دریای عشق بیفکن.  آگاهی هایی که تو را تا به اینجا رسانده است از این پس مانع پیشروی تو می شوند. رها کردن و دست کشیدن از آنها را به جان بخر...

ادامه مطلبShow less
179,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
30110
دوست داشتن31
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

یادداشت مترجم

زمانی که با هاکان منگوچ آشنا شدم، ویژگی‌های زیادی داشت که مرا به فکر فروبرد؛ شیوایی کلام، ادبیات ساده و صمیمی، بیان دغدغه‌های اصلی و جدی انسان‌های امروز. 

بر آن شدم که بیشتر دربارۀ این نویسنده بدانم. او را که بیشتر شناختم، بیشتر شیفته جهان‌بینی‌اش شدم: 

هاکان در سن پانزده‌سالگی نی و پیانو آموخت. 

نی او را با عرفان و فلسفه صوفی‌گری آشنا کرد. پس تصمیم گرفت زبان عثمانی بیاموزد و سال‌ها بعد در دیار شمس تبریزی دوره صوفی‌گری گذراند. 

از بیست‌سالگی در دانشگاه‌ها سمینارهایی با موضوع خودشناسی، ضمیر ناخودآگاه و عزت نفس برگزار می‌کرد. در سال 2014 به‌‌خاطر علاقه زیادی که به حیوانات و روان‌شناسی داشت، به افریقای شمالی رفت. در آنجا مدتی با شیرها و ببرهای بنگال زندگی کرد و دوره‌ای در زمینه پرورش و توانبخشی این حیوانات پشت‌سر گذاشت.

او به‌عنوان صوفی، نوازنده موسیقی، نویسنده و مشاور، اطلاعات و برداشت خود را از فلسفه تصوف و آثار بزرگانی چون مولانا، شمس تبریزی، یونس امره... با مخاطب در میان می‌گذارد. 

درست زمانی برای ترجمه کتاب‎های هاکان منگوچ تصمیم گرفتم که در زندگی شخصی دچار نوعی سردرگمی بودم و به‌رغم تلاش برای مثبت‌اندیشی، خلائی را درونم حس می‌کردم. با مطالعه کتاب‌های من نی هستم؛ خوبی مرا پیدا می‌کند؛ دلت که پاک باشد داستانت پایان خوشی خواهد داشت و هیچ ملاقاتی تصادفی نیست، متوجه شدم که مشکل اصلی من شتابزدگی در زندگی است. مجموعه آثار هاکان باعث شد به یاد بیتی از حضرت مولانا بیفتم و از آن روز تلاش می‌کنم این بیت را در زندگی سرلوحه خویش قرار دهم:

جمله بیقراری‌ات، از طلب قرار توست / طالب بیقرار باش تا که قرار آیدت

کتاب پیش رو «درد همیشه راه را نشان می‌دهد» هجده بیت آغازین مثنوی را به زبان بسیار ساده و با داستان‌های کوتاه برایمان شرح می‌دهد تا بتوانیم درک بهتری از نی‌نامه مولانا به دست آوریم‌ و بیاموزیم چطور از ابیاتی که قرن‌ها پیش سروده شده‌اند، به‌عنوان راه‌حل‌هایی کاربردی برای پیچیدگی‎های زندگی خود در این روزگار بهره ببریم.

 دغدغه اصلی من در ترجمه کتاب‌های این نویسنده انتقال تمام و کمال احساسی است که در پس کلام او نهفته است. فلسفه زندگی هاکان منگوچ  امید و به اشتراک گذاشتن آن است.

او باور دارد حتی یک نفر هم‌ برای زنده نگه داشتن امید می‌تواند کافی باشد و تو می‌توانی یک نفر باشی و بعد یک توی دیگر و توی دیگر. امیدوارم در این راستا موفق بوده باشم. یکی از دشواری‎های ترجمه این کار یافتن معادل دقیق فارسی ابیاتی از مولانا که در قسمت‌های متفاوتی از کتاب ذکر شده، است. ترجمه ترکی ابیات مولانا گاه ترجمه به مفهوم است و پیدا کردن معادل آن در آثار مولانا بدون داشتن منبعی مشخص از بیت مورد نظر دشواری‌های خاص خودش را دارد. فرصت را غنیمت می‎شمارم و از آقای حسین صدرا که با صبر و حوصله در پیدا کردن معادل ابیات راهنمای من بوده‌اند، کمال قدردانی‌ام را اعلام می‎کنم. از خدا می‎خواهم مطالعه این کتاب درک جدیدی از زندگی را برای شما عزیزان ایجاد کند که این آرزوی گردآورنده کتاب (نویسنده) و من است.

راهتان پر نور

مترجم

فائزه پورعلی

هجده بیت نخستین مثنوی

عالم دین و نجوم شمس‌الدین احمد افلاکی که در سده 1300میلادی زندگی می‌کرد و سال‌ها صرف گردآوری مطالبی در کتاب مناقب‌العارفین  درباره مولانا و مولویه کرده بود و این کتاب به‌عنوان یکی از منابع معتبر قدیمی شناخته شده، گفته است، مولانا هجده بیت مثنوی را با دستان خود نوشته و مابقی ابیات مثنوی را حسام‌الدین چلبی که خود مولانا او را به نوشتن واداشته، نوشته است. 

در نزد پیروان مولوی اینکه هجده بیت مثنوی با دستان خود مولانا نوشته شده، بسیار ارزشمند است. صوفیانی وجود دارند که به این هجده بیت مثنوی، قلب مثنوی می‌گویند. صوفیانی هم وجود دارند که می‌گویند 25 هزار و 682 بیت دیگر همه توضیح این هجده بیت آغازین‌اند.

خب سؤال این است؛ آن هجده بیت چه چیزی را بیان می‌کند؟

به‌راستی که نی بیان می‌کند...

برای همین به هجده بیت نخست مثنوی «نی‌نامه» هم گفته می‌شود.

در مجموع ساز نی برای پیروان مولوی و صوفی‌ها به میزان نفسی که از روح الهی به انسان دمیده شده، ارزشمند است، زیرا آن را تکه‌ای جدانشده از خود می‌دانند. چون ساز نی نه‌تنها به واسطه نوای زیبایش، بلکه به واسطه داستان‌هایی که بیان می‌کند و جایگاهش در مثنوی حامل اسرار و آگاهی‌هاست.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30110

مشخصات

کد کتاب
30110
شابک
978-622-220-724-3
نام کتاب
درد همیشه راه را نشان می دهد
نام اصلی
İstediğin Bir Şey Olursa Bir Hayır Olmazsa Bin Hayır Ara
نویسنده (ها)
هاکان منگوچ
مترجم (ها)
فائزه پورعلی
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
152
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ پنجم
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد) باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد)
دوست داشتن
389,900 تومان
جیمی کرن لیما، یک کارآفرین امریکایی است که به عنوان یکی از ثروتمندترن زنان خودساخته در فهرست مجله فوربز قرار گرفته است.
دوست داشتن
229,900 تومان
زندگی كردن هماهنگ با قانون جاذبه، شما از چه چیزی ساخته شده‌اید ، فراوانی در زندگی، خواسته‌های خودتان را تعیین كنید. زندگی آگاهانه‌ای را شروع كنید. از همین امروز شروع كنید.
دوست داشتن
259,900 تومان
در کتاب قانون پنجاهم، رابرت گرین با دید تیزبین خود از دل درد و رنج و تاریکی‌های زندگی کورتیس جکسون که در محله فقیرنشین ساوت‌ساید کوئینز زندگی می‌کرد، قوانین بی بدیل استخراج می‌کند. 
دوست داشتن
229,900 تومان
در کتاب جرئت رویاپردازی نویسنده تجربهٔ خود را از همراهی و مطالعهٔ شیوهٔ زمام‌داری محمد بن راشد، حاکم دبی، به رشتهٔ تحریر در آورده است. 
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
شگفتی بساز شگفتی بساز
چاپ جدید
دوست داشتن
189,900 تومان
منتشر شد این کتاب ممکن است بی‌فایده‌ترین کتابی باشد که تابه‌حال خریده‌اید، زیرا هیچ‌چیز در این کتاب نیست که شما از آن بی‌اطلاع باشید. این کتاب قرار نیست یک مکاشفه باشد. این به معنای یادآوری است. یادآوری اینکه چگونه...
دوست داشتن
بهانه ها را بی خانمان کنید بهانه ها را بی خانمان کنید
ناموجود
دوست داشتن
29,900 تومان
من مردان و زنانی بسیار را دیده‌ام که به‌سادگی با به‌کارگیری راهکارهای موجود در این کتاب توانسته‌اند اضافه‌وزنشان را کاهش دهند یا اعتیاد بلندمدتشان را کنار بگذارند. اگر شما نیز درباره‌ی تغییردادن اندیشه‌های بلندمدت و...
دوست داشتن
همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز
دوست داشتن
399,900 تومان
«آینده ازآنِ توست اگر خودت بخواهی» یک جمله رایج است که معمولاً در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان، کارمندان جدید و زوج‌های جوان و بی‌تجربه در روز عروسی‌شان سر زبان‌ها می‌افتد. اما همۀ ما می‌دانیم بااینکه برخی از افراد با...
دوست داشتن
نه به محدودیت نه به محدودیت
ناموجود
دوست داشتن
51,900 تومان
 در این کتاب جان سی مکسول راه‌های «نه گفتن» به محدودیت‌ها را نشان خواهد داد تا بر آن‌ها غلبه کنیم و بتوانیم به آنچه برای آن به دنیا آمده‌ایم دست پیدا کنیم؛ همچنین برای خودمان رؤیاهایی بیافرینیم و به آن‌ها دست پیدا...
دوست داشتن
تحول شخصی با آموزه های گرجیف تحول شخصی با آموزه های گرجیف
ناموجود
دوست داشتن
37,900 تومان
ایده‌ها و مفاهیم بسیاری در این کتاب وجود دارند. از خواننده درخواست نشده است که به هر یک از آن‌ها ایمان بیاورد. خواننده باید این ایده‌ها و روش‌ها را درک کند و از صحت و سقم آن در زندگی‌اش آگاه شود و ممکن است تعدادی از...
دوست داشتن
99,900 تومان
وین دایر می‌گوید، این کتاب خصوصی‌ترین کتابی است که در طی 35 سال نویسنده‌گی‌ام نوشته‌ام. از شما می‌خواهم به ندای درونی خود توجه کنید و سعادت نابی را احساس کنید که در انتظار شماست. این سعادت زمانی نصیبتان می‌شود که...
دوست داشتن
259,900 تومان
راد جادکینز ابعاد متفاوت زندگی اندیشمندان خلاق را در طول تاریخ بررسی کرده است. او از بیانیه دادا تا اقتصاددانان برنده جایزه نوبل و از استودیوی اندی وارهول تا میز کار اینشتین را با نگاهی دقیق کاوش کرده است و نتایج عجیب...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم