دوستدار آنچه هست:‌ طرح چهار سوال موثر

این کتاب روندی ساده به نام کار یا فرایند پرسش را به شما معرفی می‌کند.

کار یک تمرین ساده و در عین حال قدرتمند است.

می‌توانیم در مورد افکاری که باعث خشم، غم و ناامیدی می‌شوند کار یا فرایند پرسش را انجام دهیم. افکار تنش‌زا یا نگران‌کننده را زیر سؤال ببریم. از طریق این ‌پرسش‌هاست که به تدریج افکار قدرت تسلط بر ما را از دست می‌دهند. کار می‌آموزد چگونه هر فکری که شما را از احساس آزادگی باز می‌دارد شناسایی کرده و سپس قطعیت آن را مورد پرسش قرار دهید.

ادامه مطلبShow less
399,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20224
دوست داشتن1
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

در این‌ کتاب به چند اصول بنیادی اشاره شده است از جمله توجه کردن به خویشتن در زمانی که افکار با واقعیت جدال می‌کند، ماندگاری در امور خویش و همچنین رودررویی فهیم با افکار.

کار پاسخگوی شما به چهار سؤال دربارهٔ افکار تنش‌زاست. پرسش از خود و پیدا کردن جواب‌های درونی ذهن را متحول می‌سازد و بر نحوهٔ نگرش به مشکلات تاثیر می‌گذارد. این نوع پرسش می‌تواند در تمام جنبه‌های زندگی جاری شود و افکار آزاردهنده را کاهش داده و در نتیجه حس آرامش به ارمغان بیاورد.

ترجمهٔ کنونی برگرفته از آخرین نسخهٔ تجدیدنظر شده از زبان انگلیسی می‌باشد که دارای هفت گفت‌و‌گوی تازه است. گفت‌و‌گوها نمونهٔ حکایت داستان‌هایی واقعی از زندگی است که نشان می‌دهند چگونه افراد راه خود را می‌یابند. این افراد احساس آزادی را از طریق به چالش کشیدن همان افکاری کسب می‌کنند که زمانی باعث اسارتشان بوده است. 

کار یا فرایند پرسش یک نوع مراقبه و تمرین است. این تمرین به شما این امکان را می‌دهد که به خِردی که درون شماست دسترسی بیابید و با خِرد درونیِ خود آشناتر شوید.

نویسنده، بایرون کیتی خود تاکید کرده و می‌گوید: دریافتم وقتی رنج می‌کشیدم که افکارم را باور می‌کردم، اما وقتی آن‌ها را باور نمی‌کردم دیگر رنج نمی‌کشیدم‌ و این‌موضوع برای هر انسانی صادق است. کسب احساس آزادی به همین سادگی است. دریافتم که رنج اختیاری است. آنگاه نوعی احساس مسرت را در درون خود بازیافتم که هرگز حتی یک لحظه ناپدید نشد. من از شما دعوت می‌کنم که تنها گفتهٔ مرا باور نکنید، بلکه خودتان آن را تجربه و امتحان کنید.

این ترجمهٔ روان پیام‌های عمیق و تاثیرگذار خویشتن‌شناسی را فرا روی مخاطب و خوانندهٔ متن قرار می‌دهد. نکتهٔ قابل توجه در این اثر: پرسش‌هایی با پاسخ‌های یک کلمه‌ای است مانندِ بله و خیر که شخص را از رفتن به حاشیه باز می‌دارد. این خود کمک می‌کند به صریح بودن و درک آنچه درون فرد می‌گذرد. از جمله نکات جالب در این کتاب گفت‌وگو دربارهٔ چگونگی شناخت صمیمانهٔ باورهای خود یا واقعیت و نهایتا در مواردی تغییر و یا تعدیل باورها می‌باشد. در روایت‌های کتاب به‌کرات از مفاهیم و جملات به یاد ماندنی چندی نظیر جملات زیر استفاده شده است: فرایند پرسش مثل کیش‌ومات در شطرنج است که راه فراری ندارد. این سکون است که پاسخ زاییدهٔ صداقت درونی را می‌آفریند. خلوت و سکون فردی، صداقت و آوای روح عاری از منیت را بیدار می‌کند.

مترجم، هما رامشگ در پژوهش خود، نویسندگی و ترجمه را فرصتی برای شناخت از دیدگاه‌هایی دیگر و نیز گفت‌و‌گویی بین دو زبان می‌داند.

نویسنده، بایرون کیتی حاصل تجربه‌اش را بیدار شدن در واقعیت یا کار می‌نامد و تاکنون این آزمون را با موفقیت به صدهاهزار نفر در سراسر جهان معرفی کرده است.

استیون میچل، علاوه بر تالیفات متعدد به همراه همسرش، بایرون کیتی، خود توانمندانه طیف وسیعی از آثار ادبی کلاسیک را برای انگلیسی‌زبانان بازگو کرده است.

Loving what is Revised Edition:Four Questions that can change your life

Authors: Byron Katie and Stephen Mitchell

Translation in Persian/Farsi language: Homa Rameshg

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20224

مشخصات

کد کتاب
20224
شابک
978-622-220-788-5
نام کتاب
دوستدار آنچه هست
نام اصلی
Loving what is
نویسنده (ها)
Byron Katie & Stephen Mitchell
بایرون کیتی،‌استیون میچل
مترجم (ها)
Homa Rameshg
هما رامشگ
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
456
تاریخ چاپ
سال 1402
نظرات
بدون نظر
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز
دوست داشتن
399,900 تومان
«آینده ازآنِ توست اگر خودت بخواهی» یک جمله رایج است که معمولاً در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان، کارمندان جدید و زوج‌های جوان و بی‌تجربه در روز عروسی‌شان سر زبان‌ها می‌افتد. اما همۀ ما می‌دانیم بااینکه برخی از افراد با...
دوست داشتن
199,900 تومان
همان خدایی که ما را به سوی مراتع سرسبز و چشمه‌های زلال هدایت کرده بود، کمک می‌کند تا از سراشیبی عبور کنیم. جوئل اوستین نویسنده پرفروش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که چگونه همه چیز به نفع ما پیش می‌رود.
دوست داشتن
نه به محدودیت نه به محدودیت
ناموجود
دوست داشتن
51,900 تومان
 در این کتاب جان سی مکسول راه‌های «نه گفتن» به محدودیت‌ها را نشان خواهد داد تا بر آن‌ها غلبه کنیم و بتوانیم به آنچه برای آن به دنیا آمده‌ایم دست پیدا کنیم؛ همچنین برای خودمان رؤیاهایی بیافرینیم و به آن‌ها دست پیدا...
دوست داشتن
اشتباهاتم از سر تنهایی است اشتباهاتم از سر تنهایی است
دوست داشتن
199,900 تومان
فقط خوب انجام دادن کاری، آن را به کار مورد علاقة ما تبدیل نمی‌کند؛ بلکه چون کاری مورد علاقة ماست، شروع به خوب انجام دادنش می‌کنیم. برای نویسنده شدن، شروع کردن به نوشتن برای نقاش شدن، شروع کردن به کشیدن نقاشی برای...
دوست داشتن
بهانه ها را بی خانمان کنید بهانه ها را بی خانمان کنید
ناموجود
دوست داشتن
29,900 تومان
من مردان و زنانی بسیار را دیده‌ام که به‌سادگی با به‌کارگیری راهکارهای موجود در این کتاب توانسته‌اند اضافه‌وزنشان را کاهش دهند یا اعتیاد بلندمدتشان را کنار بگذارند. اگر شما نیز درباره‌ی تغییردادن اندیشه‌های بلندمدت و...
دوست داشتن
آرزوهای تحقق یافته آرزوهای تحقق یافته
دوست داشتن
239,900 تومان
در این کتاب با دنیای درونتان آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت زندگی معنوی را با توجه به هویت الهی‌تان سپری کنید. در سفری که در کتاب حاضر همراه ما خواهید بود، با توانمندی‌های خودتان آشنا خواهید شد که مهم‌ترین آن‌ها...
دوست داشتن
لطفا گربه باشید لطفا گربه باشید
ناموجود
دوست داشتن
59,900 تومان
آیا دوست دارید خونسردی، خردمندی، جذابیت را از گربه‌ها یاد بگیرید و ببینید چه چقدر بهتر از ما زندگی می‌کنند؟ فلسفه زندگی آن‌ها را می‌توان در چند جمله خلاصه کرد: غذا می‌خورند، بازی می‌کنند، می‌خوابند، دنبال آسایش‌اند و...
دوست داشتن
99,900 تومان
 برای دستیابی به موفقیت در هر حوزه‌ای، باید از اصول پیروی کرد. آیا امکان دارد بدون در نظر گرفتن قانون تکامل، از پلۀ اول به پله‌های بالاتری دست یافت؟ عمده‌ترین اصل در بهبود و پیشرفت، رعایت این قانون است؛ لذا در این...
دوست داشتن
چهل قانون عشق چهل قانون عشق
ناموجود
دوست داشتن
369,900 تومان
رمانی شگفت‌انگیز و سرشار از پیام که می‌تواند پدیده‌ی جدید نشر جهانی باشد. داستانی روشنگر و احساسی؛ پیروزی‌نامه‌ای اندوهناک در گستره‌ی ایمان و عشق. رمانی با ماجراهای رنگارنگ به هم تنیده، هوشمندانه و مسحورکننده.
دوست داشتن
329,900 تومان
در این کتاب شگفت‌انگیز و ساختار‌شکن، خوزه سیلوا همه‌‌ی آن‌چه را که از سال 1944 تاکنون طی پژوهش‌های راه‌گشای خود درباره‌ی ریشه‌ی روانی بیماری‌های جسمانی آموخته است برای ما آشکار می‌سازد. شما خوانندگان، در این کتاب با...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم