درمان افسردگی، سرما خوردگی روانی

 این کتاب تکنیک های درمان افسردگی را به صورت گام به گام آموزش می دهد.

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
40063
دوست داشتن5
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

سرماخوردگی روانی

روان‌شناس معروف، مارتین سلیگمن، افسردگی را به‌عنوان «سرماخوردگی روانی» می‌شناسد. این تشبیه به‌خاطر شیوع فراوان این اختلال روانی است. در حدود 12 درصد مردم، در دورانی از زندگی خود به افسردگی شدیدی که نیاز به درمان پیدا می‌کند مبتلا می‌شوند و تقریبا تمام انسان‌ها در دورانی خاص به‌ویژه در جوانی به درجاتی خفیف از حالات افسردگی مبتلا می‌شوند. اکثر قریب به اتفاق موارد افسردگی، بدون درمان ظرف 3 تا 6 ماه خودبه‌خود برطرف می‌گردد. البته این بدان معنا نیست که درصورت احساس افسردگی نباید در صدد درمان و چاره‌جویی برآییم. برای درمان افسردگی باید از نیروی خود، اطرافیان و اعضای خانواده و همچنین پزشکان یا روانشناسان کمک بگیرید. آنچه در این کتاب نوشته شده برای راهنمایی شما به‌منظور غلبه‌ی سریعتر بر افسردگی و همچنین راههای پیشگیری از آن است چراکه افسردگی یک پریشانی روانی است و بیش از همه، رواندرمانی است که می‌تواند آن‌را بهبود بخشد. مهارتهایی که در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود حاصل تجربه‌های چندین ساله‌ی روانشناسان در درمان افسردگی است و با به‌کار گیری آن‌ها بسرعت می‌توان به افسردگی یا به قول متخصصین، «دپرسیون» غلبه کرد.

هیچکس از افسردگی چه برای خود و چه برای اطرافیان، خوشنود نمی‌شود. افسردگی سیاهه‌ی سیاهی است که روحیه‌ی انسان را ضعیف و شادمانی را از او سلب می‌کند. هنگامیکه کسی به افسردگی دچار می‌شود، روابط او با اطرافیان کاهش می‌یابد و گوشه‌گیر و انزواطلب می‌گردد و متأسفانه، دوستان و نزدیکان نیز غالبا از وی دوری می‌گزینند چراکه می‌ترسند انگشتان سرد خلق افسرده‌ی، روح آنان را نیز منجمد سازد! همین عامل باعث تشدید افسردگی می‌شود و فرد احساس گناه و ضعف می‌کند و به این ترتیب در گرداب دپرسیون اسیر می‌شود. وقتی فرد به افسردگی دچار می‌شود، اطرافیان به خوبی‌به پوچی توهمات و خیالات وی واقفند و با خود چنین تصور می‌کنند که وی می‌تواند به سادگی این افکار منفی را دور بریزد و به جمع آن‌ها باز گردد و فعالیت معمول را از سر گیرد و حال آن‌که افسردگی یک دیوار نامریی ولی سترگ است که فقط فرد افسرده قادر به لمس آن است و برای فروپاشی آن نیاز به کمک دارد خوشبختانه برای رهایی از این حالت، راه‌حل‌های مؤثری وجود دارد که برای به‌کارگیری آن‌ها، یاری و مهربانی و شکیبایی و درک اطرافیان و خواست و آهنگ بیمار، ضروری و لازم است.

اضطراب و افسردگی در شمار شایع‌ترین اختلالات روانی انسان امروز و دشمنان اصلی «خلق نیکو» به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی دقیق این صفات، درک و سپس به‌کارگیری نکات مهم آن در درمان افسردگی تاثیر صددرصد دارد. اگر کسی به شما یک راه‌حل آسان، سریع و معجزه‌گونه معرفی کرد بدانید که فقط خواب و خیال است و نتیجه نگرفتن از چنین راه‌هایی موجب تشدید افسردگی شما خواهد شد. افسردگی، یک بیماری تب‌دار جسمانی نیست که با چند قرص و چند روز استراحت بر طرف شود بلکه یک رنجوری روانزاد ناشی از فشارهای چندساله است لذا برای ریشه‌کن کردن آن باید روشهای صحیح درمانی را با حوصله و همت، به‌کار بست.

افسردگی چیست؟

همان‌طور که همه می‌دانند، افسردگی نوعی غم و اندوه و کاهش بیش از حد سطح شادمانی به‌خاطر موضوعی است که اهمیت آن‌را ندارد و همه‌ی افراد به‌طور طبیعی، گاه خوشحال و گاه ناراحت می‌شوند ولی این فرودهای خلقی در حالت طبیعی به اندازه‌ای شدید نیست که انسان را دچار افسردگی نماید و به وی لفظ «افسرده» یا «دپرس» اطلاق گردد. اگر مشکلات را پیش از شدت یافتن آن‌ها به‌خوبی‌بشناسید و سپس بررسی کنید، بهتر و راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها مبارزه نمایید و پیروز شوید. بنابراین اگر بدانید افسردگی واقعا چیست بدیهی است که بهتر می‌توانید راه‌حل آن‌را بفهمید و اجرا نمایید.

درحد فاصل بین یک خلق گرفته و غمگین و یک افسردگی حقیقی، مرز مشخص وجود ندارد و با ارقام و اعداد نمی‌توان مقداری برای هر کدام تعیین نمود تا به‌طور مشخص، وضعیت خلقی تعیین گردد. درواقع، غمگینی طبیعی را می‌توان یک سایه‌ی آبی‌رنگ دانست که به‌تدریج به سرمه‌ای و سپس به سیاه می‌گراید و وقتی کاملا تیره می‌شود، افسردگی نامیده می‌شود، برای شناخت و درمان به‌موقع افسردگی باید با حالات و فشارهای زودرس آن‌ها آشنا بود لذا بهتر است به احساس‌ها و افکار به‌خوبی‌توجه کنید و حتی آن‌ها را یک‌به‌یک، بر روی کاغذی بنویسید تا به‌خوبی‌تفکیک و مشخص شوند. هرگز نباید از اینکه احساس‌های افسرده در شما وجود دارد خود را سرزنش کنید یا دیگران این کار را بکنند زیرا باعث تشدید افسردگی خواهد شد. افسردگی یک اختلال عمدی نیست که فردی با دست خود ایجاد کرده باشد بلکه عارضه‌ی روانی ناشی از فشارهای روحی است که طی دوران درازمدت عمر در ساختار روانی انسان  رسوخ نموده و سرانجام بدنبال یک حادثه‌ی ناراحت‌کننده، همچون آتش از زیر خاکستر زباله می‌کشد و تظاهر می‌نماید.

فرد افسرده احساس پوچی می‌کند. زندگانی را بی‌هدف و پایانش را مرگ بی‌نتیجه می‌بیند. هرکار و فعالیتی به نظرش پوچ و واهی می‌رسد. هر تفریح و سرگرمی‌برایش تکراری و کسالت‌آور است نمی‌خندد. احساس فشار روانی می‌کند. خیلی کم حرف می‌زند. گوشه‌گیر است. از درس و کار کناره می‌گیرد. فعالیت‌های اجتماعی وی به‌شدت کاهش می‌یابد. ممکن است احساس گناه و تقصیر نماید و مثلا از کاری که حتی سالها پیش انجام داده احساس عذاب وجدان شدید نماید. احساس می‌کند از هر حرف یا عملش، افرادی را رنجیده خاطر نموده است. فرد افسرده معمولا کم‌اشتها است ولی شب به‌راحتی به‌خواب می‌رود (برخلاف افراد مضطرب) اما صبح زود از خواب می‌پرد. احساس ضعف جسمانی دارد. خود را تنها و بی‌یار و یاور احساس می‌کند. ممکن است گاه به فکر خودکشی بیفتد و در موارد بسیار شدید بیماری حتی فرد ممکن است اقدام به خودکشی کند. مکررا آه می‌کشد و بسیار گریه می‌کند. احساس خستگی و ناتوانی دارد. رمق برخاستن و رفتن به جایی یا انجام فعالیتی را در خود احساس نمی‌کند. بسیار بدبین شده و تصور می‌کند اوضاع موجود به هیچ وجه رو به بهتر شدن نخواهد رفت و کاملا ناامید است. احساس می‌کند فردی بی‌فایده است. قدرت تمرکز حواس و تصمیم‌گیری وی بسیار کاهش می‌یابد. حتی ممکن است بدنش سرد باشد و احساس سرما نماید. میل جنسی وی نیز به‌شدت کاهش می‌یابد و از فعالیت جنسی سرباز می‌زند.

البته تمام این علایم در یک زمان وجود ندارد و معمولا به تدریج تعداد و شدت علایم بیشتر می‌شود تا اینکه فرد را کاملا درمانده می‌سازد. این افراد در مراحل پیشرفته بسیار کم غذا می‌خورند و دچار یبوست شدید نیز می‌شوند البته در عده قلیلی از مبتلایان به افسردگی ممکن است اشتها و دفعات اجابت مزاج حتی افزایش یابد.

افسردگی یک اختلال روانی است که بر فکر، احساس، رفتار و عملکرد جسمانی فرد تاثیر می‌گذارد. شایان ذکر است که تن و روان به یکدیگر کاملا مرتبط هستند و آزردگی یکی، رنجوری روان به یکدیگر کاملا مرتبط هستند و آزردگی یکی، رنجوری دیگری را به همراه دارد و لذا هرگونه بیماری جسمانی موجب ناراحتی روحی و روانی می‌شود و نیز هر نوع تألم روحی و روانی، مشکلات جسمانی به همراه خواهد داشت که به صورت علایم گوارشی (از قبیل کاهش اشتها، درد شکم، اسهال، یبوست، و تهوع) عصبی‌(تحریک پذیری، لرزش، سردی اندام‌ها، رنگ پریدگی، کاهش حافظ کاهش قدرت تمرکز حواس) قلبی‌ـ عروقی و تنفس و عضلانی تظاهر می‌نماید.

در فهرست زیر، برخی از شایعترین علایم و نشانه‌های افسردگی ذکر شده که توجه شما را به آن جلب می‌نماییم.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
40063

مشخصات

کد کتاب
40063
شابک
978-964-6714-27-4
نام کتاب
درمان افسردگی (سرماخوردگی روانی)
نام اصلی
Managing your mind the mental fitness guide
نویسنده (ها)
گیلیان باتلر - تونی هوپ
مترجم (ها)
کوشیار کریمی طاری
موضوع کتاب
خانواده
قطع
رقعی
صفحات
112
تاریخ چاپ
سال 1400
نوبت چاپ
چاپ سیزدهم
سال چاپ اول
1378
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
تک نسخه کامیابی تک نسخه کامیابی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
119,920 تومان 149,900 تومان
‎−20%
اندیشه‌ها، عناصر واقعی‌اند. اندیشه و تفکر شما، خالق و تعیین‌کننده‌ی موقعیت و شرایط شماست، اما این تنها نیمی از ماجراست. آنچه از اندیشه مهم‌تر است، نوع احساس شماست.
دوست داشتن
13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آنها 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آنها
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
175,920 تومان 219,900 تومان
‎−20%
این کتاب تحلیلی جذاب و واقع‌گرایانه از اقدام خوب مدیریت و رفتارهای نادرست آن در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب باید در در کشوی اول میز هر مدیری باشد و این کشو باید همیشه نیمه‌باز بماند...
دوست داشتن
100 کلید موفقیت در کار 100 کلید موفقیت در کار
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
71,920 تومان 89,900 تومان
‎−20%
نویسنده در این کتاب به بررسی روش‌هايی كه مردم در برابر جدی‌ترين موارد كاری مانند اخراج يا شكست خوردن از رقبای بزرگ‌تر، اختلاس‌های داخلي يا خشونت، يا اجبار به نقل مكان به شهری جديد، اتخاذ می‌كنند پرداخته است. 
دوست داشتن
بدن خود را پر از اکسیژن کنید بدن خود را پر از اکسیژن کنید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
399,920 تومان 499,900 تومان
‎−20%
وقتی این كتاب را می‌خوانید، درحقیقت سفر مشتركی را در دنیای اعجاب‌انگیز درمان‌های مرتبط با اكسیژن آغاز می‌كنید. هدف ما این است كه شما مطالبی مفید بیاموزید و سطح سلامت خود، خانواده‌، دوستان و حتی دیگر افراد جامعه را...
دوست داشتن
آشتی با کودک درون آشتی با کودک درون
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
143,920 تومان 179,900 تومان
‎−20%
كودك درون در دنیای توقعات بزرگسالان، كم‌كم به‌واسطه‌ی رقابت و مقایسه‌های پی‌درپی، عصبی می‌شود و یاد می‌گیرد كه بجنگد تا خودش را اثبات كند و در این کار اصرار داشته باشد، زیرا با لج‌بازی‌های پی‌درپی می‌خواهد ثابت كند كه...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
کتاب خواص خوردنی های شفابخش کتاب خواص خوردنی های شفابخش
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
367,920 تومان 459,900 تومان
‎−20%
در این کتاب کوشیده شده خواص و مضرات خوردنی‌ها ارائه گردد که مجموعه‌ای است فشرده از توصیه‌ها، درمان‌های تجربه شده پیشینیان و توصیه‌های پزشکان عصر نوین....
دوست داشتن
درمان های طبیعی که آن ها نمی خواهند شما بدانید درمان های طبیعی که آن ها نمی خواهند شما بدانید
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
263,920 تومان 329,900 تومان
‎−20%
نویسنده در این کتاب  خواننده را راهنمایی می کند تا درمان های مختلف و روش های پزشکی را حذف کند و مهم تر این است که درمان بالقوه به شما کمک می‌کند تا بدنتان، وضعیت طبیعی، سلامت و شادابی خود را مجددا به دست آورد. 
دوست داشتن
راهنمایی در مورد اختلال های اضطرابی راهنمایی در مورد اختلال های اضطرابی
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
این کتاب راهنما برای افراد مبتلا به اختلال‌های اضطرابی، خانواده‌ها، همسران، دوستان ایشان و هر فردی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشد، مناسب است. در این کتاب دربارة جنبه‌های بسیاری از اختلال‌های اضطرابی صحبت شده و به...
دوست داشتن
تندرست و با نشاط برای زندگی تندرست و با نشاط برای زندگی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
19,920 تومان 24,900 تومان
‎−20%
اين كتاب شما را با روش‌هاى جديدى از تغذيه آشنا میسازد كه تاكنون با آن‏ها بيگانه بوده‌‏ايد. برنامه‏‌هاى غذايى اين كتاب به شما اين امكان را می‌دهند تا بدون اين‏كه خود را محدود كنيد و رژيم بگيريد و از خوردنیهاى متنوع...
دوست داشتن
آفرینش سلامتی آفرینش سلامتی
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
143,920 تومان 179,900 تومان
‎−20%
بعد چیزی را کشف کردم که جریان سلامتی و زندگی مرا متحول ساخت؛ من به این باور رسیدم که اندیشه ما و هر فکری که به ذهنمان خطور می‌کند، آینده ما را خلق خواهد کرد. 
دوست داشتن
یوگای خنده - تندرستی و شادمانی یوگای خنده - تندرستی و شادمانی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
پیش از پیدایش یوگای خنده، خیلی از مردم می‌دانستند که خنده بهترین طبیب برای تن و روان انسان است، اما به راهی برای برانگیختن آن دسترسی نداشتند. تنها بهرۀ ایشان از خندیدن، در برخی از سرگرمی‌ها و تفریح‌ها بود. یوگای خنده،...
دوست داشتن
درمان دیابت برای همیشه درمان دیابت برای همیشه
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
111,920 تومان 139,900 تومان
‎−20%
دز این کتاب می‌خوانید: شناخت و درمان انواع دیابت داروهای پایین آورنده قند خون چه غذاهایی بخوریم، چه غذاهایی نخوریم، عوارض دیررس دیابت، ورزش‌های نا مناسب تنظیم قند خون حاملگی و دیابت جدول کالری
دوست داشتن
راهبرد نوین درمان شناختی - رفتاری CBT راهبرد نوین درمان شناختی - رفتاری CBT
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
راهنمای گام به گام درمان اختلالات روان‌شناختی، اضطراب، افسردگی و ... ترجمه دکتر سیمین جعفری، دکتر رقیه کیانی، دکتر امین رفیعی پور
دوست داشتن
چرا زنان تا به این حد خسته به نظر می رسند چرا زنان تا به این حد خسته به نظر می رسند
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
در این کتاب برخی علل خستگی و افسردگی زنان بازگو شده است. علاوه بر آن، به چگونگی مصرف صحیح ویتامین‌ها، همچنین مبارزه با بی‌خوابی و یا تغییر عادات روزمره اشاره گردیده است. در کتاب همچنین توصیه‌هایی درباره راه و رسم...
دوست داشتن
20 سال جوانتر 20 سال جوانتر
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
215,920 تومان 269,900 تومان
‎−20%
نویسنده‌ی کتاب در طول چند سال، تلاش کرده است جنبه‌های موثر بر یک زندگی سالم و پرطراوت را بررسی کند و با بهره‌گیری از آخرین پژوهش‌ها در این زمینه‌ها، راهکارهایی عملی برای جوان‌تر ماندن ارائه دهد. 
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم