شکستن عادت های بد خود

در این کتاب نه تنها به شما دانش لازم برای تغییر دادن هر  جنبه‌ای از زندگی‌تان آموزش داده می‌شود، بلکه گام به گام ابزارهایی در اختیارتان قرار داده می‌شود تا آنچه را می‌آموزید به کار بگیرید و تغییراتی محسوس و قابل اندازه‌گیری در هر زمینه‌ای از زندگی خود ایجاد کنید.

ادامه مطلبShow less
349,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

ناموجود
مرجع:
20203
دوست داشتن13
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

قسمتی از پیشگفتار :

مغز شما در تمام کارهایی که انجام می‌دهید دخیل است. مغز شما تعیین می‌کند که طرز فکر، احساسات، رفتار و نحوة ارتباط و همکاری‌تان با دیگران چگونه باشد. این اندام مرکز شخصیت، هوش و تمام تصمیماتی است که اتخاذ می‌کنید. براساس بررسی تصاویر مغزی ده‌ها هزار بیمار در سراسر دنیا به‌مدت بیش از 20 سال، می‌توانم با اطمینان بگویم که وقتی مغز درست کار کند، شما درست کار می‌کنید و وقتی مغز دچار مشکل شود، شما هم به‌طور یقین مشکل خواهید داشت.

اگر مغز سالمی داشته باشید، می‌توانید شادتر، سالم‌تر، ثروتمندتر و خردمندتر زندگی کنید و تصمیمات درست‌تری بگیرید و همة این‌ها به شما کمک می‌کند تا موفق شوید و عمر درازی داشته باشید. از سوی دیگر، اگر به هر دلیلی مغزتان سالم نباشد ــ به‌عنوان‌مثال، اگر در اثر آسیب به ناحیة سر دچار مشکل شده باشید یا از آسیب‌های عاطفی رنج ببرید ــ غمگین‌تر، بیمارتر، فقیرتر، کم‌سوادتر و ناموفق‌تر خواهید بود.

اینکه ضربه‌ای به سر بتواند به مغز آسیب برساند، قابل‌درک است، اما محققان نشان داده‌اند که افکار منفی و رفتارهای اشتباه گذشته نیز می‌تواند بر مغز اثر منفی داشته باشد.

در این رابطه می‌توانم مثالی برایتان بزنم. در بچگی برادر بزرگ‌ترم مرا خیلی هل می‌داد و من از سقوط وحشت داشتم. این فشار و ترس دائمی باعث می‌شد 

دلهره داشته باشم، ذهنم آکنده از اضطراب باشد و همیشه مراقب خودم باشم. همیشه منتظر این بودم که اتفاق بدی برایم بیفتد. اضطراب مزمن باعث شد مرکز ترس در مغز من بیش از اندازه فعال باشد، تا زمانی که بالاخره در بزرگسالی توانستم این مشکل را حل کنم.

همکارم، دکتر جو دیسپنزا، در کتاب شکستن عادت‌های خود شما را راهنمایی خواهد کرد تا هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار مغزتان را بهبود ببخشید و بتوانید به ذهنیت جدیدی دست پیدا کنید. کتاب جدید وی براساس قوانین علمی نوشته شده است و او با مهربانی و خردمندی، درست همان‌طور که در فیلم معروف از غیب چه می‌دانیم؟ و در کتاب اولش کمال ذهن حرف می‌زد، سخن می‌گوید.

من باور دارم که مغز مانند رایانه‌ای است که هم سخت‌افزار دارد و هم نرم‌افزار، اما نمی‌توان سخت‌افزار (عملکرد واقعی فیزیکی مغز) را از نرم‌افزار یا همان برنامه‌ریزی و تغییر شکل دائمی که در کل زندگی ما به وقوع می‌پیوندد، جدا کرد. هر دوی آن‌ها تأثیر شگرفی بر هم دارند.

همة ما در طول زندگی خود به‌نوعی دچار آسیب‌های عاطفی شده‌ایم و اکنون روزگار خود را با دردهای ناشی از این آسیب‌ها سر می‌کنیم. پاک کردن این تجربه‌های ناگوار به بخشی از ساختار مغز بدل شده است و البته می‌تواند به طرز شگرفی شفابخش باشد. من نیز بر این باور هستم که داشتن عادات سالم مغزی، مانند رژیم غذایی مناسب، ورزش و رساندن برخی مواد خاص به مغز، برای عملکرد مناسب آن، بسیار ضروری است، اما علاوه بر این، افکاری که در هر لحظه در ذهنتان جریان دارند، اثر درمانی قدرتمندی بر مغز دارند ... یا می‌توانند به ضرر شما باشند. درمورد تجربیات گذشته که ممکن است در مغزتان ثبت و حک شده باشند نیز همین اتفاق رخ می‌دهد.

بزرگ‌ترین عادتی که می‌توانید ترک کنید، عادت خود بودن است

وقتی به کتاب‌هایی فکر می‌کنم که درمورد ساختن یک زندگی ایده‌آل نوشته شده‌اند،‌ متوجه می‌شوم که اغلب ما هنوز به دنبال روش‌هایی هستیم که بر شواهد علمی معتبر استوار و برای ما مؤثر باشند و به ما بگویند در زندگی چه باید بکنیم، اما تحقیقات جدید درمورد مغز و بدن، ذهن و آگاهی ــ و علم فیزیک کوانتوم ــ تنها توصیه می‌کنند بیشتر خود را بشناسیم تا به‌سمت آنچه ذاتاً می‌دانیم پتانسیل درونی ما است حرکت کنیم.

به‌عنوان یک متخصص کایروپراکتیک که مدیریت یک کلینیک تلفیقی بهداشتی را بر عهده دارد و به‌عنوان یک مربی در حوزه‌های علوم اعصاب، عملکرد و بیولوژی مغز، شانس این را داشته‌ام که رهبری برخی از این تحقیقات علمی را بر عهده بگیرم. این مطالعات فقط برای افرادی که در این رشته تخصص دارند صورت نمی‌گرفت، بلکه هدف، مشاهدة اثرات این علم جدید در زمانی‌هایی بود که این روش‌ها به‌وسیلة افراد عادی مانند من و شما استفاده می‌شد و من شاهد زمانی بوده‌ام که امکانات این علم جدید به واقعیت تبدیل شده‌اند.

من در این تحقیقات، بهبودی شگفت‌انگیزی را در افراد دیده‌ام. کسانی که توانسته‌اند ذهنشان را تغییر دهند، تغییرات زیادی را در کیفیت زندگی خود به وجود آورده‌اند. طی چند سال گذشته، فرصت این را داشته‌ام که با افراد زیادی که مبتلا به بیماری‌های دشوار، غیرقابل‌درمان یا کشنده بوده‌اند و بر آن غلبه کرده‌اند، صحبت کنم. علم پزشکی مدرن، شفای چنین افرادی را «بهبودی شانسی» می‌داند.

اما من پس از بررسی بسیار درمورد سفرهای درونی این افراد، دریافتم که در شفای این افراد، ذهن نقش قدرتمندی دارد و تغییرات فیزیکی مثبتی که در این افراد به وجود آمده است، چندان هم شانسی نیست. این کشف باعث شد که به تحصیلات تکمیلی خود در حوزة تصویربرداری از مغز، نوروپلاستی‌سیتی، اپی‌ژنتیک و سایکونورو ایمونولوژی ادامه دهم. من بر این باور بودم که باید در مغز و بدن افرادی که بدین ترتیب شفا یافته‌اند اتفاقی رخ داده باشد و بر آن بودم آن را شناسایی کرده و بتوانم تکرارش کنم. در این کتاب می‌خواهم برخی از چیزهایی که در این مسیر یاد گرفته‌ام را به شما نشان دهم و توضیح دهم که ذهن و ماده چه ارتباطی باهم دارند و چطور می‌توانید از این اصول نه‌تنها درمورد بدنتان، بلکه برای هر بعدی از زندگی‌تان استفاده کنید.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20203

مشخصات

کد کتاب
20203
شابک
9786222206802
نام کتاب
شکستن عادت های خود
نویسنده (ها)
دکتر جو دیسپنزا
مترجم (ها)
فریبا جعفری نمینی
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
408
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ سوم
سال چاپ اول
1399
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
چهل قانون عشق چهل قانون عشق
ناموجود
دوست داشتن
369,900 تومان
رمانی شگفت‌انگیز و سرشار از پیام که می‌تواند پدیده‌ی جدید نشر جهانی باشد. داستانی روشنگر و احساسی؛ پیروزی‌نامه‌ای اندوهناک در گستره‌ی ایمان و عشق. رمانی با ماجراهای رنگارنگ به هم تنیده، هوشمندانه و مسحورکننده.
دوست داشتن
359,900 تومان
بیندیشید و ثروتمند شوید اثری سازنده از ناپلئون هیل، راز انباشتن ثروت کلان ‌را براساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم، می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. اما چگونه بیندیشیم؟
دوست داشتن
سوپ جوجه برای روح وقت شکوفایی سوپ جوجه برای روح وقت شکوفایی
ناموجود
دوست داشتن
33,900 تومان
کتابی که در دست دارید، شامل داستان‌هایی واقعی از سرگذشت افرادی معمولی است که توانسته‌اند در بدترین شرایط، ندای درون خود را بشنوند، خود را رشد دهند و قهرمان زندگی خود شوند. 
دوست داشتن
329,900 تومان
آیا می‌دانید چگونه دعا كنید كه نتیجه‌بخش باشد؟ از وقتی دعا كردن را جزء یكی از كارهای روزمره‌ خود قرار داده‌اید چه ‌مدت می‌گذرد؟ در شرایط اضطراری، خطر یا دردسر، هنگام بروز بیماری‌ها و وقتی بوی مرگ به مشام می‌رسد، همه...
دوست داشتن
499,900 تومان
قانون موفقیت اولین و کامل ترین کتاب ناپلئون هیل استاد برجسته و نویسنده بزرگ کتاب های انگیزشی است. نسخه نفیس قانون موفقیت کتابی است برای همه ادوار، کتاب مرجع و راهنمایی که برای هر خانه ای ضروری است. 
دوست داشتن
159,900 تومان
جانب احتياط را رعايت كردن بزرگ‌ترين ريسك است همه جانب احتياط را رعايت مي‌كنند، چراكه می‌پندارند اين كار، عاقلانه‌ است؛ اما در اقتصاد جديد امروزه احتياط خطرناک‌ترین كاري است كه مي‌توانيد انجام دهيد. 
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
شکوه اشراق شکوه اشراق
ناموجود
دوست داشتن
149,900 تومان
هر یک از ما همین حالا نیز می‌توانیم بدانیم که فرجاممان چه می‌شود... به‌این‌صورت که دریابیم در چه مسیر فکری‌ای قرار داریم. مسیر امروزمان ما را به جایگاه فردا می‌رساند. درعین‌حال یک تصمیم کوچک یا یک تغییر جهت در فکر و...
دوست داشتن
انقراض دلبستگی انقراض دلبستگی
دوست داشتن
26,900 تومان
در این کتاب خواستم مفاهیم به‌ظاهر بدیهی و روشنی مانند عشق انسانی را دوباره و با نگاهی تازه تشریح کنم تا از منظری بالاتر بتوان به آن نگریست و با کشف این مفاهیم بار دیگر با درک درست و روشن‌تر با آنچه برای ما روی داده...
دوست داشتن
کتاب بیشعورها توطئه می کنند کتاب بیشعورها توطئه می کنند
دوست داشتن
229,900 تومان
«بی‌شعورها توطئه می‌کنند» نوشته خاویار کرمنت، سومین جلد از مجموعه کتاب‌های این نویسنده، معروف به «بی‌شعوری» است. جهنم روی زمین جایی است که بی شعور حضور داشته باشد، چون او دشمن مردم است؛ و دشمن بی شعور، بر ملا شدن حقیقت.
دوست داشتن
نیم کیلو باش ولی انسان باش نیم کیلو باش ولی انسان باش
ناموجود
دوست داشتن
209,900 تومان
انسان یعنی یک موجود روبه‌بالا، عاشق آسمان! تنها فرشته‌ای که به زمین افتاده است و تا به آسمانش باز نگردد و به سوی خدایش و به پشت آسمان پرواز نکند از نالیدن آرام نمی‌گیرد! انسان فواره‌ای است که از قلب زمین عصیان می‌کند...
دوست داشتن
چیزهایی که آموخته ام چیزهایی که آموخته ام
دوست داشتن
169,900 تومان
این کتابچه متضمن 100 راهکار و کلمات قصار در خصوص راه و رسم زندگی و رسیدن به موفقیت است که در 8 بخش، با این مختصات فراهم آمده است: با خود صادق باش، به فکر دیگران باش، روراست باش و اعتماد به نفس داشته باش، دوراندیش و...
دوست داشتن
زندگی بدون اضطراب زندگی بدون اضطراب
دوست داشتن
159,900 تومان
هیچ انسانی با مرگ طبیعی از دنیا نمی‌رود. همۀ انسان‌ها خودکشی می‌کنند! هر انسانی هرروز و گاه هر ساعت با دستانی لرزان، زهری کُشنده را درون رگ‌هایش تزریق می‌کند و هر شب کمی می‌میرد تا آنکه سرانجام قلب پریشانش از تپش...
دوست داشتن
289,900 تومان
هدف ما در این کتاب این است که به شما نشان دهیم چطور می‌توانید فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنید و قربانی تلاش‌های خود نباشید و اشخاص و موضوعاتی را از فشار دادن دکمه‌های اعصابتان باز دارید.
دوست داشتن
فیلم ها چگونه بر سلامت روان ما تاثیر می گذرند (فیلم های دوست داشتنی ما) فیلم ها چگونه بر سلامت روان ما تاثیر می گذرند (فیلم های دوست داشتنی ما)
ناموجود
دوست داشتن
199,900 تومان
(هدیه کتاب فیلم های دوست داشتنی ما : یک دیسک DVD  به ارزش ۱۰ هزار تومان شامل ۱۲ فیلم) فیلم‌ها می‌توانند به من نحوه کنار آمدن با مشکلات را آموزش دهند. می‌توانند به سلامت من کمک کنند. بار عاطفی روابط اجتماعی مراتخلیه...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم