با خودت خوب باش انسان زیبا

تمام داستان‌های این کتاب از ماجراهای واقعی الهام گرفته شده است، اما نام شخصیت‌ها واقعی نیست.

ادامه مطلبShow less
259,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20208
دوست داشتن4
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

درباره نویسنده

بیهان بوداک مقطع ابتدایی و دبیرستان را در آنکارا و تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته روان‌شناسی در دانشگاه استانبول به پایان رسانده است.

پس از اتمام مقطع لیسانس، اولین فوق لیسانسش را در دانشگاه قاضی آنکارا در گرایش مشاوره و روان‌شناسی گرفته و از پایان‌نامه‌اش با موضوع روابط عاطفی دفاع کرده است. فوق لیسانس دومش را در گرایش روان‌شناسی بالینی در دانشگاه استانبول به پایان رسانده است. بیهان بوداک متأهل و پدر دو فرزند است.

سال‌های زیادی در بیمارستانی وابسته به وزارت بهداشت و سلامت ترکیه مشغول به کار بود و سپس استعفا داد و از آن به بعد فعالیت‌های روان‌درمانی‌اش را در مطب خصوصی خود دنبال کرد. بیهان بوداک در سال 2018 در گردهمایی تدکس با موضوع «آن چیزی که نقداً خریداری کرده‌ای خوشحالی نیست!» سخنرانی کرد. بیش از سیصد سخنرانی در مؤسسات و شهرهای مختلف در حوزه توسعه فردی انجام داده است و درحال‌حاضر هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

همچنین در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های رادیویی در این زمینه برنامه اجرا کرده و در بعضی از کارتون‌های کودکان نیز به‌عنوان گوینده فعالیت داشته است.

به غیر از کمک روان‌شناختی به مراجعان خود، برای انسان‌هایی که به دلایل مختلف از کمک گرفتن از روان‌شناسان خودداری می‌کنند، کانالی در یوتیوب به نام «روان‌شناسی عامه‌پسند» ایجاد کرده است و درمورد مراقبه‌های شخصی ویدیو تهیه می‌کند. این ویدیوها که در این کانال ساخته شده است تا امروز به دست بیش از دومیلیون نفر دنبال‌کننده کانال او در شبکه‌های اجتماعی رسیده و بیش از سی‌میلیون بازدید داشته است.

 

قدردانی

زمانی‌که این کتاب را می‌نویسم 34 ساله‌ام. وقتی از آنکارا برای تحصیل به استانبول آمدم، 17 ساله بودم. هر وقت به پشت‌سرم نگاه می‌کنم، 17 سالی که از آن زمان تاکنون گذشته است، به کوتاهی یک روز به نظرم می‌رسد. اگرچه به‌عنوان یک انسان این حس را تجربه می‌کنم، اما همه‌چیز آن‌قدر سریع و به‌تنهایی صورت نگرفته است. وقتی در جاده زندگی جلو می‌رفتم، انسان‌های زیادی در این پیشروی‌ام سهیم بوده‌اند.

تحصیلات مادر و پدرم در سطح دبستان است. اگرچه خودشان به شکلی که می‌خواستند نتوانستند تحصیلشان را ادامه دهند، فداکاری‌ای نبود که برای بچه‌های خود نکرده باشند. وقتی از پدرم برای خرید کتاب پول می‌خواستم، هیچ‌گاه نمی‌پرسید قصد خرید چه کتابی دارم یا اینکه چرا مدام کتاب می‌خرم. با اینکه وضعیت مالی خوبی نداشتند، برای پدرم هیچ فرقی نمی‌کرد رمان‌های تخیلی باشد یا کتاب‌های سیاسی یا رمان‌های ترسناک. آن زمان‌ها می‌گفت «هر کتابی می‌خواهد باشد، تو فقط بخوان.» از ابتدا هیچ‌گاه حمایت مالی و معنوی خودش را از من دریغ نکرده است. این حمایت او امکان توسعه خودم و ذهنم را فراهم کرد. مادرم انسان به‌کلی متفاوتی است: زنی بسیار احساساتی و مهربان. همیشه وقتی از خودم به خاطر احساس همدلی بیش‌از‌حدم شکایت می‌کنم، به این می‌اندیشم که این ویژگی را از مادرم به ارث برده‌ام. منبع توجهم به انسان‌ها، تلاشم برای درک کردنشان و علاقه‌ام به زندگی، مادرم است. در دوران دبیرستان در تعطیلات تابستان تصمیم گرفته بودم تمام کتاب‌های ادبیات ترک را بخوانم. همه آن‌ها کتاب‌های خوبی بودند. هر کتابی که می‌خواندم در دنیای آن غرق می‌شدم. سرم را که بلند می‌کردم، می‌دیدم کنارم فنجان چایی قرار گرفته است و بشقابی میوه. بدون اینکه باعث حواس‌پرتی‌ام شود، می‌آمد و می‌رفت و هربار چیزی برای خوردن برایم می‌آورد. صمیمیت مادرم این‌چنین بود. هنوز هم مادر و پدرم همین‌گونه‌اند. هنوز هم از حمایت آن‌ها اطمینان دارم.

و همراه 12 ساله‌ام! هنوز حس می‌کنم همسرم شیما از ابتدای عمر در کنار من بوده است. کسی که در بخش زیادی از زندگی‌ام کنارم بوده و در لحظات خوب و بد زندگی‌ام حضور داشته است؛ هم دوست و هم معشوقه‌ام. به نظر من اساس یک رابطه زناشویی این است که بتوانی با انسانی که دوستش داری، صحبت کنی و از این صحبت لذت ببری. اگر شیما نبود، نه می‌توانستم انسان کنونی باشم و نه به این جایگاه شغلی برسم. این یک کار تیمی است. فرزندانمان افسون و طونا، در دوره پرمشغله نوشتن این کتاب و هم در دوران کاری‌ام، با نشاطشان برایم مثل یک درمان بوده‌اند.

زمانی‌که کتابم برای نشر آماده می‌شد، از کمک‌های ویراستارم اُزلَم کوشکو و از همفکری‌های عالی طوبی بوشبوغا و از طوبی جُوشکونَر به خاطر تمام زحماتی که در طول مراحل نشر کتاب کشید، سپاسگزارم.

هرکسی که در مسیر زندگی‌ام به شکلی با او همراه بوده‌ام، در توسعه یکدیگر سهم بزرگی داشته‌ایم. گاهی با خوبی‌ها و گاهی با بدی‌ها باعث توسعه یکدیگر می‌شویم. من مدت زیادی است که زندگی را آن‌گونه که هست می‌پذیرم و باور دارم هیچ ملاقاتی تصادفی نیست و هرکسی که در مسیر زندگی با او برخورد می‌کنم، تأثیری روی من خواهد داشت.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20208

مشخصات

کد کتاب
20208
شابک
978-622-220-693-2
نام کتاب
با خودت خوب باش، انسان زیبا
نام اصلی
Kendine Iyi Davran Guzel insan
نویسنده (ها)
بیهان بوداک
مترجم (ها)
فائزه پورعلی - کیارش ملکی قرابقلو
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
231
تاریخ چاپ
سال 1400
نوبت چاپ
چاپ دوم
سال چاپ اول
1400
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
تیم عامل قدرت و ثروت تیم عامل قدرت و ثروت
دوست داشتن
39,900 تومان
اگر به‌دنبال ثروتمند شدن هستید، اگر می‌خواهید در خواب هم پول دربیاورید، اگر می‌خواهید کاری را یک‌بار انجام دهید و بارها از آن استفاده کنید؛ فقط شبکه بسازید. با مقدمه حمید امامی
دوست داشتن
1001 راه به سوی دانایی 1001 راه به سوی دانایی
دوست داشتن
299,900 تومان
دانایی چیزی فراتر از دانش است و قضاوت، تجربه، هوشمندی، همدلی و ویژگی‌های دیگری را در خود جای می‌دهد. چگونه دانایی کسب کنیم؟ چه نیازی به آن داریم و چه زمانی از آن بهره خواهیم برد؟
دوست داشتن
انسان در جستجوی اقتدار انسان در جستجوی اقتدار
دوست داشتن
199,900 تومان
بگذار با شکرگزاری آغاز کنیم… خداوندا، تو را شکر می‌گویم. تو را به‌خاطر این کتاب و این زندگی و شگفتی این لحظه شکر می‌گویم. تو را به‌خاطر تمام چیزهایی که تاکنون برایم اتفاق افتاده است، هم‌‌اينك اتفاق می‌افتد، و در...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
هفت مسیر معنوی به سوی خدا هفت مسیر معنوی به سوی خدا
دوست داشتن
139,900 تومان
در این کتاب، هفت مسیر مختلف به‌ سوی فیض و برکت الهی مشخص شده است که با شناخت این مسیرها و پیگیری دوره‌ای بیست‌ و هشت روزه یاد می‌گیری شخصاً عمل شفابخشی روحی و روانی را انجام دهی، مجرای انرژی الهی شوی و زمینه را برای...
دوست داشتن
99,900 تومان
این کتاب بر پایه‌های اصلی عزت نفس و کاربرد اصول عزت نفس در زندگی روزمره، تعارض‌ها و کشمکش‌های زنان تمرکز دارد و شامل تمریناتی است که رشد و تحول شخصی در عزت نفس را هدف گرفته است. عزت نفس به زنان کمک می‌کند تا بدون ترس...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم