محاصره شده با احمق ها

آنچه بسیار مهم است این است که بدانید اطرافیانی که با آن‌ها ناسازگار هستید و شما را احاطه کرده‌اند، به‌هیچ‌عنوان احمق نیستند؛ همه آن‌ها شایستۀ احترام، درک و ارزش نهادن‌ هستند. این دانسته‌ها را در زندگی‌تان پیاده و آن‌ها را عمیقاً درک کنید. اگر به اهمیت آن پی نبرید، تا ابد در محاصره احمق‌ها خواهید بود و این خواسته هیچ‌کس نیست.

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
223,920 تومان 279,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20210
دوست داشتن10
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

گفتار مترجم

انسان متولد می‌شود؛ رشد می‌کند و اولین کسانی که می‌بیند، پدر و مادرند. دنیایش رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شود؛ مهد کودک، مدرسه ابتدایی، دبیرستان، دانشگاه، محل کار، دوستان، افراد خانواده، همکاران، استادها، همسر، فرزندان و... . دایره اطرافمان هر روز بزرگ‌تر می‌شود و ما و احساسمان هر روز کوچک‌تر می‌شویم، زیرا از اینکه دیگران مثل ما دنیا را نگاه نمی‌کنند، مثل ما رفتار نمی‌کنند، مثل ما فکر نمی‌کنند، مثل ما حرف نمی‌زنند، عکس‌العمل‌ها و احساساتشان شبیه ما نیست، می‌ترسیم، مضطرب می‌شویم و احساس تنهایی می‌کنیم؛ درنتیجه با بزرگ‌تر شدن و بالا رفتن سنمان، دنیای درونمان کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

معاشرت، برقراری ارتباط، تعامل، درک شدن و ادراک دیگران اصول مهمی در زندگی‌هایمان هستند. بدون حضور دیگران، بدون دیده شدن و دیدن، بدون شنیده شدن و شنیدن، اجتماعی به ‌وجود نخواهد آمد. پس شناخت خودمان در وهله اول و شناختن تفاوت دیگران، بسیار بسیار حائز اهمیت است و از بروز اختلافات، سوءتفاهم‌ها و ناراحتی‌ها جلوگیری می‌کند؛ چرا که ما متوجه می‌شویم چه کسی هستیم، چه چیزهایی برایمان مهم است و چرا؛ چه انتظاراتی، مهارت‌هایی، نقایص و نقاط قوتی داریم. بدون خودآگاهی، چطور می‌توانیم نیازهایمان را بفهمیم؟ چطور می‌توانیم لازمۀ خوشحالی‌ها، غم‌ها، استرس‌ها و نگرانی‌هایمان را بفهمیم؟ شناخت الگوهای رفتاری ما را یاری می‌کند تا به تفاوت‌های خود و دیگران احترام بیشتری بگذاریم و زندگی مؤثرتر و بهتری داشته باشیم. زندگی، بازی ورقیست که چیدمان ورق‌ها در آن بسیار مهم است.

اگر خودتان و دیگران برایتان مهم هستند، اگر می‌خواهید روابط مؤثرتری داشته باشید، شما را به مطالعه این کتاب دعوت می‌کنم. در خط به خط ترجمه این کتاب، عشقی نهفته است که امیدوارم بند بندش را حس و از آن به‌خوبی بهره ببرید.

معرفی

سال‌ها پیش، بیل بونستتر[1] و پسرش دیوید[2]، متدی انقلابی را معرفی و توسعه دادند به اسم دیسک[3]؛ روشی برای توصیف مدل رفتاری آدم‌ها و طبقه‌بندی رفتار آن‌ها که در این کتاب هم از آن استفاده شده است. متأسفانه بیل فوت کرد، اما دیوید راه او را ادامه داد. او شرکت «افق دید موفق[4]» را پایه‌گذاری کرد که تا به امروز هم پابرجاست. این متد امروزه در بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه این‌ها با یک سؤال شروع شد. سؤالی ساده: «آیا یک فروشنده محصولات کشاورزی، فقط با دیدن یک زمین زراعی می‌تواند محصول بیشتری بفروشد؟»

به‌عنوان کودکی روستایی دیدم که پدرم چطور از متد ویلیام مولتون در کتاب «احساسات مردمان عادی»[5] بهره می‌گیرد. پدرم پروفایل خریدارها را بررسی می‌کرد و به فروشندگان محصولات کشاورزی درباره دانش خود می‌گفت تا آن‌ها هم با بهره‌گیری از آن، خرید و فروش بهتری داشته باشند. آن روزها را هنوز هم به یاد دارم؛ درحالی‌که دور یک میز نشسته بودیم و گوشت گرم می‌خوردیم، پدرم مشاهدات خود را ارزیابی می‌کرد.

با اینکه من و پدرم با یکدیگر صمیمی بودیم، اما راهمان کاملاً متفاوت بود. پدرم یک کارآفرین قرمز / زرد[6] بود که مایل به گشایش شرکتی برای کمک به فروشندگان و ارتقاء مهارت‌های آن‌ها بود. من با طبیعت قرمز / آبی خود مایل به ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر بودم. اوقات فراغتم را صرف یادگیری بیشتر درباره کامپیوتر می‌کردم. پدرم بیشتر مایل به شناخت آدم‌ها بود.

ما همیشه به هم نزدیک بودیم و با یکدیگر حرف می‌زدیم. پس از مدتی که از تحصیلم گذشت، پدرم به من پیشنهاد همکاری داد. او به من گفت: «اگر بتوانیم از توانایی نرم‌افزاری تو و توانایی تحلیل رفتار انسانی من هم‌‌زمان بهره ببریم چه؟» من خیلی بلندپرواز و عاشق برنامه‌نویسی بودم. من آماده آغاز این سفر حیرت‌انگیز بودم. ما برنامه‌ای نوشتیم تا گزارش رفتار آدم‌ها را در آن تحلیل کنیم. به مرور زمان، گزارش‌های ما آماده شد. ما نتیجه تحقیقات خود را در یک دیسک سه‌ونیم‌اینچی و در 24 صفحه ثبت کردیم. من و پدرم شرکتی را تأسیس کردیم به نام ـ‌افق دید موفق‌ـ سال 1984 در آیووا[7].  

در گذر سال‌ها و عبور از یخبندان‌های زمستان، بالاخره به روزهای آفتابی و گرم رسیدیم. در اواخر دهه نود تجارت ما در آریزونا[8] فعال بود. ما از سایت شرکتمان برای گسترش ارزیابی مشهور خود استفاده کردیم. امروز ما در سرتاسر کشورهای دنیا فعالیت داریم.

شاید برایتان سؤال باشد که چرا متفاوت و منحصربه‌فرد هستید. رفتار انسان‌ها بسیار پیچیده است. در بسیاری از موارد، آدم‌های اطرافمان احمق به نظر می‌رسند. مطالعه درباره انسان‌ها، مطالعه‌ای است بی‌پایان.

«طبقه‌بندی و تفکیک آدم‌ها هم آسان و هم خطرناک است. هرکسی که متفاوت از شما رفتار می‌کند، از منظر شما اشتباه رفتار می‌کند. در دنیای امروز با این همه پیچیدگی، باید بیشتر یکدیگر را بشناسیم؛ باید ضعف و قدرت یکدیگر را درک کرده و به یکدیگر بیشتر ارزش بدهیم.»

 

پدرم فوت کرد، اما این راه ادامه دارد. این کتاب درباره همان مفاهیمی است که پدرم درباره آن‌ها تحقیق می‌کرد. تلاش برای درک بهتر و بیشتر احمق‌های اطرافمان.

با مطالعه این کتاب، ارزش قرمز، زرد، سبز و آبی‌ها را خواهید دانست. امیدوارم از این دانش به‌طور عملی و در زندگی‌تان استفاده کنید.

آنچه بسیار مهم است این است که بدانید اطرافیانی که با آن‌ها ناسازگار هستید و شما را احاطه کرده‌اند، به‌هیچ‌عنوان احمق نیستند؛ همه آن‌ها شایستۀ احترام، درک و ارزش نهادن‌ هستند.

این دانسته‌ها را در زندگی‌تان پیاده و آن‌ها را عمیقاً درک کنید. اگر به اهمیت آن پی نبرید، تا ابد در محاصره احمق‌ها خواهید بود و این خواسته هیچ‌کس نیست.

 

دیوید بونستتر 

رئیس هیئت مدیره شرکت افق دید موفق

[1]. Bill Bonnstetter

[2]. David

[3]. DISC؛ یک روش ارزیابی و تحلیل شخصیت و رفتار انسان‌ها

[4]. Success insight

[5]. William moulton marston – emotion of normal people

[6]. اشاره به گروه‌های شخصیتی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد. ـ م.

[7]. IOWA؛ شهری در امریکا

[8]. Arizona

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20210

مشخصات

کد کتاب
20210
شابک
978-622-220-679-6
نام کتاب
محاصره شده با احمق ها
نام اصلی
Surrounded by Idiots
نویسنده (ها)
توماس اریکسون
مترجم (ها)
نگار صابرآرا
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
325
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ دوم
سال چاپ اول
1400
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
نه به نه در فروش بیمه های عمر نه به نه در فروش بیمه های عمر
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
175,920 تومان 219,900 تومان
‎−20%
گسترش روزافزون شبکه ی فروش بیمه در کشور در ۱۰ سال اخیر، ضرورت توسعه و ترویج آموزش های مدرن را می طلبد. افزایش تعداد شرکت های خصوصی و اعطای نمایندگی به صورت گسترده از سوی شرکت های بیمه، کمبود نیروهای با تجربه در شبکه ی...
دوست داشتن
احساسات منفی را خالی کنید احساسات منفی را خالی کنید
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
 زندگی خود را مانند ظرفی تصور کنید. شما آفریده شده‌اید تا زندگی‌تان پر از شادی، آرامش، اعتمادبه‌نفس و خلاقیت باشد؛ اما اگر اجازه دهید نگرانی زندگی‌تان را پر کند، جایی برای صلح باقی نخواهد ماند. در ذهن و زندگی شما جای...
دوست داشتن
شخصیت شما همیشگی نیست شخصیت شما همیشگی نیست
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
199,920 تومان 249,900 تومان
‎−20%
شخصیتتان را از نو بسازید. راهنمایی برای از بین بردن باورهای محدود کننده و چگونگی آفرینش سرنوشتی تازه. دکتر بنجامین هاردی، روان‌شناس و نیوسنده کتاب‌های پرفروش، در این اثر جدید باورهای نادرست درباره شخصیت که مانع...
دوست داشتن
قوانین طبیعت انسان قوانین طبیعت انسان
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
367,920 تومان 459,900 تومان
‎−20%
رابرت گرین در کتاب قوانین طبیعت انسان، قانون‌هایی را بیان کرده که هر کدام توضیح می‌دهند ما به‌ عنوان انسان چه کسی هستیم و چرا اینگونه زندگی می‌کنیم.
دوست داشتن
بیندیشید و ثروتمند شوید بیندیشید و ثروتمند شوید
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
223,920 تومان 279,900 تومان
‎−20%
بیندیشید و ثروتمند شوید اثری سازنده از ناپلئون هیل، راز انباشتن ثروت کلان ‌را براساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم، می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. اما چگونه بیندیشیم؟
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
باشکوه ترین راز آفرینش باشکوه ترین راز آفرینش
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
231,920 تومان 289,900 تومان
‎−20%
با مطالعه ی کتاب حاضر به یک شادی ناب و ماندگار و آرامش خالص و پایدار دست می‌یابید و در مواجهه با مشکلات از احساس درد و رنج رهایی پیدا می‌کنید. این اثر که برگرفته از جملات افراد سرشناس است، تلاشی است برای این که حقیقت...
دوست داشتن
همیشه راهی هست همیشه راهی هست
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
19,920 تومان 24,900 تومان
‎−20%
با استفاده از قدرت تجسمتان می‌توانید احساس شادی یا غم را به راحتی در خود به وجود آورید. دلیل اصلی اینکه ما در مواجهه با مشکل گیج‌ و مضطرب می‌شویم، این است که نیاموخته‌ایم چگونه این موقعیت‌های استرس‌زا و بحرانی زندگی...
دوست داشتن
کتاب بیشعورها توطئه می کنند کتاب بیشعورها توطئه می کنند
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
151,920 تومان 189,900 تومان
‎−20%
«بی‌شعورها توطئه می‌کنند» نوشته خاویار کرمنت، سومین جلد از مجموعه کتاب‌های این نویسنده، معروف به «بی‌شعوری» است. جهنم روی زمین جایی است که بی شعور حضور داشته باشد، چون او دشمن مردم است؛ و دشمن بی شعور، بر ملا شدن حقیقت.
دوست داشتن
معجزات قرن حاضر معجزات قرن حاضر
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
231,920 تومان 289,900 تومان
‎−20%
وقتی به جای مصرف دارو برای پوشاندن دردها، به بدن خود گوش دهیم، به‌خوبی روش شفابخشی بیماری خود را تشخیص خواهیم داد. وقتی مسئولیت افکارمان را بپذیریم، کنترل سلامتی خود را باز می‌ستانیم.
دوست داشتن
درمان خشم در 30 دقیقه درمان خشم در 30 دقیقه
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
19,920 تومان 24,900 تومان
‎−20%
این کتاب به شما کمک می‌کند موقعیت‌هایی را که باعث می‌شود دچار خشم شوید، نقطه‌ی رسیدن به آن‌ها و این‌که چطور عصبانیت و خشم موجب ایجاد مشکل برای شما و اطرافیانتان می‌شود. شناسایی کنید.
دوست داشتن
باشگاه پنج صبحی ها باشگاه پنج صبحی ها
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
263,920 تومان 329,900 تومان
‎−20%
چگونه نوابغ، غول‌های دنیای تجارت صبحشان را می‌گذرانند تا به موفقیت‌های بزرگ برسند. فرمول ساده‌ای که می‌توانید به راحتی از آن برای زود از خواب بیدار شدن و بهره ‌گیری از الهام برای رسیدن به یک روز بزرگ استفاده کیند ....
دوست داشتن
تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
47,920 تومان 59,900 تومان
‎−20%
ناتوانایی ما در سخن گفتن می‌تواند فوایدی داشته باشد. به این ترتیب که کسی شما را جای کسی نگذاشته و مزاحم شما نخواهد شد. به همین دلیل، گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرد که نادیده گرفته شوید و ...
دوست داشتن
باور کن اقدام کن به دست بیار باور کن اقدام کن به دست بیار
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
23,920 تومان 29,900 تومان
‎−20%
این نوشته ها به انسان تلنگر می‌زنند تا باتلاش مستمر و پشتکار و مثبت اندیشی و ایجاد باور در ذهن خود، خصلت‌های برجسته درونی هر فرد را با ضرب آهنگی منظم، تبدیل به عادت های خود کند و فردی خستگی ناپذیر شود تا بتواند زندگی...
دوست داشتن
معجزه شادی معجزه شادی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
5,520 تومان 6,900 تومان
‎−20%
درباره‌ی لحظه‌ای که شاد هستید چه می‌دانید؟ آیا به اندازه‌ی بیشتر مردم شاد هستید؟سلامتی چقدر برای شما شادی می‌آورد؟ آیا آن شادی پایدار را به همراه دارد؟ آیا با لبخندی روی صورت، می‌توانید به‌راستی خود را شاد کنید؟...
دوست داشتن
100 راز شاد زیستن 100 راز شاد زیستن
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
17,520 تومان 21,900 تومان
‎−20%
100 نكته‌ای كه در این كتاب در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار گرفته نتیجه‌ی تحقیقات دانشمندان و محققان است و به منظور دستیابی به زندگی شاد و لذت بردن از تمام لحظه‌های زندگی تنظیم شده است. هر یک از این توصیه‌ها با مثالی...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم