موعد مقرر

شاگرد شمس شدن کار دشواری است زیرا قاطعیت، نظم و جرئت می خواهد.

ادامه مطلبShow less
179,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20222
دوست داشتن8
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
توضیحات

شمس خورشیدی تابناک است که هم می‌تواند گرمابخش باشد و هم بسوزاند و خاکستر کند.

حاضری خاکستر شوی و دوباره از خاکسترت جوانه بزنی؟

حاضری شاخه هایی را که به آن عادت کرده‌ای،‌رها کنی و وقتش که رسید بروی؟

حاضری دانسته‌هایت را کنار بگذاری؟

این بار تو را برای شاگرد مکتب شمس بودن دعوت می‌کنم، هم‌سفر من!

برای چیزی دیر نیست، چرا که هر چیزی منتظور موعد مقرر خود است. شاید موعد مقرر اکنون باشد.

مولانا و شمس تبریزی به‌عنوان دو عارف شرقی، نقشی تأثیرگذار در اندیشۀ دنیای کنونی از خود بر جای گذاشته‌اند. مولانا، شخصیتی سرشناس و برجسته است که دربارة او پژوهش‌ها و مطالعات فراوانی انجام شده است. آثار او دربردارندة تعالیم آموزندة بی‌شماری است. دربارة او اطلاعات زیادی در دست است، اما شمس تبریزی به اندازة او شناخته‌شده نیست. در بیشتر موارد، او به‌عنوان رهگذری شناخته می‌شود که با اندیشه‌ها و سبک زندگی‌اش، مولانا را تحت تأثیر قرار داده است. هرقدر هم که این دو به هم نزدیک بوده و از بُعد روحانی از یکدیگر متأثر شده باشند، اما تفاوتشات به‌سان آب و آتش یا ماه و خورشید است. مولانا مانند ماه و شمس همچون خورشید است. ماه نور خود را از خورشید می‌گیرد و شب را روشن می‌کند، اما خورشید به منشأ روشنایی بودن بسنده نمی‌کند، بلکه هم‌زمان گرمابخش و آغازگر حیات است. خورشید قابلیت سوزانندگی و نابودگری هم دارد و می‌تواند همه چیز عالم را تبدیل به خاکستر کند؛ برای همین نباید لحظه‌ای از خود غافل شود.

شمس، خورشیدی تمام و کمال و آتشی واقعی است. شاید به نظر بسیاری، انسانی سرد و خشک باشد، اما او صریح، روراست، شفاف، قاطع و قدرتمند است. حرفی را که در آخر باید زده شود، در همان ابتدا بر زبان می‌آورد. از هیچ‌کس ابایی ندارد و از حرفش گامی به عقب برنمی‌گردد. با هوش بالای خود می‌داند که چه چیزی را می‌خواهد و چه چیزی را نمی‌خواهد، از کودکی با ارادة فولادین خود و با ذهن تیزتر و برنده‌تر از شمشیری که داشته، توجه همگان را به خود جلب کرده است. توانایی پرسش‌گری او در سایة این هوش بالا برای شاگردان و اساتید بزرگ چالش‌برانگیز بوده است؛ ازاین‌رو، او نمی‌توانست سالیان سال زیر بال و پر یک استاد بماند و اصولی یکسان را از بر کُند. او مدام در جست‌وجوی آموزگارانی جدید، از دیاری به دیاری دیگر رهسپار می‌شد.

شمس در زبان عربی به معنای خورشید است. از دیدگاه او هیچ‌گاه کم و زیاد یا مفاهیم متناقض جایی برای بروز نداشته‌اند، چرا که خورشید نمی‌تواند منشأ تناقض باشد و آتش هم نمی‌تواند عنصری متناقض باشد. در نظر شمس، اگر پای در راهی می‌گذاری، یا باید قلبت را به تمامی بگشایی یا هیچ تلاشی برایش نکنی.

از نظر شمس داشتن این رویکرد که «قدم در راه بگذاریم، اگر نشد، بازمی‌گردیم یا تا هر آنجا که شد، پیشروی می‌کنیم»، احمقانه است، چرا که در این صورت، آدمی خود را محدود و حقیر کرده و کوچک می‌شمارد و دردناک‌تر از همه اینکه، چنین رویکردی برابر با «تلف کردن وقت خود» است.

 

«ز بعد خاک شدن یا زیان بود یا سود 

 به نقد خاک شوم بنگرم چه خواهد بود

به نقد خاک شدن کار عاشقان باشد

 که راهِ بند شکستن خدایشان بنمود .»

-       دیوان شمس

 

شمس در طول زندگی‌اش فقط یک شاگرد داشته است؛ چون شاگرد دیگری پیدا نشد که ظرفیت دریافت نور و گرمای او را داشته و خاکستر شدن را به جان خریده باشد. تنها شاگرد او، مولانا بود.

 

عشق یک جست‌وجو نیست، بلکه به معنای غرق شدن در چیزی است.

اگر نتوانی در طریق عشق جان بر کف باشی، پای به این راه مگذار.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20222

مشخصات

کد کتاب
20222
شابک
978-622-220-830-1
نام کتاب
موعد مقرر
مترجم (ها)
فائزه پورعلی
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
194
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ دوم
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
409,900 تومان
با خواندن این کتاب: * چگونه در دیگران تأثیر مثبت بگذاریم... * چگونه بفهمیم طرف مقابل دروغ می‌گوید... * چگونه همکاری و مساعدت دیگران را جلب کنیم... * چگونه در مصاحبه و مذاکره موفق باشیم... * چگونه کسی را که با ما...
دوست داشتن
199,900 تومان
آینده‌ای که خدا می‌تواند برای شما رقم ‌بزند، چیزی است که شما نمی‌توانید به تنهایی به دست آورید، موقعیت‌هایی وجود دارد که او پیشاپیش می تواند برای شما آماده کند، موقعیت‌هایی که خودتان نمی‌توانید به آن‌ها برسید.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
کتاب بیشعورها توطئه می کنند کتاب بیشعورها توطئه می کنند
دوست داشتن
229,900 تومان
«بی‌شعورها توطئه می‌کنند» نوشته خاویار کرمنت، سومین جلد از مجموعه کتاب‌های این نویسنده، معروف به «بی‌شعوری» است. جهنم روی زمین جایی است که بی شعور حضور داشته باشد، چون او دشمن مردم است؛ و دشمن بی شعور، بر ملا شدن حقیقت.
دوست داشتن
379,900 تومان
 این کتاب برای افرادی است که می‌خواهند شور و هیجان را به زندگیشان بازگردانند.کتاب حاضر، روشی کامل برای خودشناسی و رفتارشناسی است. صد رفتار ذکرشده؛ یکی از ارزشمندترین موهبت‌های شما را آشکار می‌کند که همان خود واقعیتان...
دوست داشتن
قدردانی قدردانی
دوست داشتن
199,900 تومان
سپاسگزاری باعث افزایش چیزهایی می‎شود که باید برایشان سپاسگزاری کرد. زندگی‎تان را غرق وفور نعمت می‎کند. با قدردانی نکردن، یا شکوه، آنچه موجب خوشحالی شود به‎دست نمی‎آید. افراد شاکی هیچ‎وقت از زندگی‎شان راضی نیستند یا از...
دوست داشتن
289,900 تومان
هدف ما در این کتاب این است که به شما نشان دهیم چطور می‌توانید فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنید و قربانی تلاش‌های خود نباشید و اشخاص و موضوعاتی را از فشار دادن دکمه‌های اعصابتان باز دارید.
دوست داشتن
انسان در جستجوی اقتدار انسان در جستجوی اقتدار
دوست داشتن
199,900 تومان
بگذار با شکرگزاری آغاز کنیم… خداوندا، تو را شکر می‌گویم. تو را به‌خاطر این کتاب و این زندگی و شگفتی این لحظه شکر می‌گویم. تو را به‌خاطر تمام چیزهایی که تاکنون برایم اتفاق افتاده است، هم‌‌اينك اتفاق می‌افتد، و در...
دوست داشتن
فیلم ها چگونه بر سلامت روان ما تاثیر می گذرند (فیلم های دوست داشتنی ما) فیلم ها چگونه بر سلامت روان ما تاثیر می گذرند (فیلم های دوست داشتنی ما)
ناموجود
دوست داشتن
199,900 تومان
(هدیه کتاب فیلم های دوست داشتنی ما : یک دیسک DVD  به ارزش ۱۰ هزار تومان شامل ۱۲ فیلم) فیلم‌ها می‌توانند به من نحوه کنار آمدن با مشکلات را آموزش دهند. می‌توانند به سلامت من کمک کنند. بار عاطفی روابط اجتماعی مراتخلیه...
دوست داشتن
معجزات قرن حاضر معجزات قرن حاضر
دوست داشتن
289,900 تومان
وقتی به جای مصرف دارو برای پوشاندن دردها، به بدن خود گوش دهیم، به‌خوبی روش شفابخشی بیماری خود را تشخیص خواهیم داد. وقتی مسئولیت افکارمان را بپذیریم، کنترل سلامتی خود را باز می‌ستانیم.
دوست داشتن
هشت گام تا شادکامی هشت گام تا شادکامی
ناموجود
دوست داشتن
12,900 تومان
تغییر مثبت امكان‌پذیر است. افزایش دادن سطوح شادكامی در طول روز كاری تا حدودی آسان است. امروزه فنون علمی و معتبر فراوانی وجود دارد كه می‌توانند باعث افزایش شادكامی، بهزیستی و معنا در زندگی ما شوند. همه‌ی افراد...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم