یوگای پیشرفته مغز

59,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

ناموجود
مرجع:
60129
دوست داشتن1
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

پیشگفتار

مغز یک نوزاد شامل حدود صدمیلیارد سلول مغزی و شبکۀ پیچیده‌ای از رشته‌های عصبی و سیناپس‌هاست. 20% انرژی مصرفی بدن توسط مغز استفاده می‌شود. یک شخص به‌طور میانگین می‌تواند تا یک‌میلیون موضوع را در مغزش ذخیره کند. پیشرفت‌های علمی به‌طور قطع ثابت کرده است که مغز بشر می‌تواند از طریق سلول‌های جدید مغزی و تولید نورون‌های جدید، خودش را بازسازی و مدارهایی که در اثر کهولت سن، آسیب‌ها و بیماری‌ها قطع شده‌اند را ترمیم کند. اگرچه هنوز مسائل بسیاری درمورد مغز بشر هست که باید کشف و فهمیده شود.
استاد چوآ کوک سویی، نویسندۀ پیشتاز در زمینۀ استفاده از انرژی یا پرانا (نیروی حیاتی) در درمان، سلامتی و معنویت، این کتاب را که دربارة قدرت مغز است و از لحاظ وسعت، عمق اطلاعات و فهم و سادگی -که مشخصۀ همیشگی همۀ کتاب‌های اوست- بی‌مانند است، به ما هدیه داده. او به ما نشان می‌دهد که چطور سوپر برین یوگا می‌تواند سوخت نیرویی که مغز ما را سالم و کاربردی نگه می‌دارد، مهیا کند و چگونه می‌تواند در مقابله با تأثیرات ذهنی رایج در پیری، از دست دادن حافظه و همین‌طور زوال عقل و بیماری آلزایمر، کمک‌کننده باشد.
به دنبال معرفی سوپر برین یوگا توسط استاد چوآ کوک سویی در اواخر سال 2002 تحقیقات متعددی آغاز شد:

تحقیق اول درسال 2004-2003 روی 54 دانش‌آموز مقطع متوسطه در نوریس تاون پنسیلوانیا انجام گرفت که نشان از رشد تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزانی داشت که سوپر برین یوگا را انجام داده بودند.
نتایج این تحقیق نشان‌دهندۀ افزایش قابل توجه نمرات آزمون گیت مک‌گینیتی دانش‌آموزان گروه مورد تحقیق در مقابل گروه کنترل بود. (نسبت 83% به 50%)
مشارکت دانش‌آموزان در کلاس درس افزایش یافته و نیمی از گروه آزمایش به بخش‌های تحصیلی بالاتر آکادمی انتقال پیدا کردند.
تحقیق دوم در سال 2004 به دنبال تحقیق قبلی و در همان مدرسۀ ناحیۀ نوریس تاون پنسیلوانیا انجام شد. 29 دانش‌آموز متوسطۀ شرکت‌کننده در این تحقیق، بعد از پایان تحقیق، پیشرفت در مهارت تحصیلی و بهبود در رفتار را از خود نشان دادند.
تحقیق سوم در یک مدرسۀ استثنائی واقع در شمال نیوجرسی در سال 2005 آغاز شد. تعداد 9 دانش‌آموز نوجوان دارای اختلال اُتیسم جدی چهارده تا شانزده‌ساله در این تحقیق شرکت کردند. بعد از سه هفتۀ اول، عموم این بچه‌ها توانستند تمرین سوپر برین یوگا را خود، با گرفتن کم‌ترین کمک، انجام دهند. آن‌ها آرام‌تر، ساکت‌تر و متمرکزتر شده بودند و آمادگی داشتند تا وظایفی را به دست گیرند.

تحقیق چهارم بر روی هجده کودک پنج الی نه‌ساله انجام شد که ناتوانی‌های متفاوتی شامل اختلال کمبود تمرکز/ اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی ADHD/ADD، تأخیر ادراکی و رشدی، سندرُم داون و ناتوانی‌های بخصوصی در یادگیری داشتند. آن‌ها بعد از یک ماه متمرکزتر شدند، رفتارهای منفی کم‌تری نشان دادند و می‌توانستند مراحل بیشتری از دستورالعمل‌ها را با راهنمایی‌های کلامی کم‌تری انجام دهند. آن‌ها همچنین در مهارت‌های اجتماعی از خود پیشرفت نشان دادند.
تحقیق پنجم یک پژوهش الکتروانسفالوگرافیک بود که افزایش نوسان در ناحیۀ لوب پس‌سری مغز را در پی انجام سوپر برین یوگا نشان می‌دهد. این امر باعث افزایش فعالیت‌های الکتریکی مغز در پی انجام تمرین مغزی می‌شود.

من به‌عنوان یک متخصص اطفال و متخصص در زمینۀ توسعۀ اعصاب که از هزاران نوزاد بیمار و نارس نگهداری کرده است، متوجه اهمیت برنامه‌ریزی دوباره، ساختاردهی دوباره و بازسازی مغز درحال رشد هستم. نوروپلاستیسیتی -یا توانایی مغز برای شناسائی و تشخیص راه‌های جدید رشته‌های عصبی- هم امیدوارانه می‌تواند از سوپر برین یوگا بهره ببرد. من به‌شدت توصیه می‌کنم که والدین، این تمرین مغزی را به فرزندانشان بیاموزند. مدرسین باید این برنامۀ آموزش مغزمحور را در برنامۀ آموزشی دانش‌آموزان قرار بدهند و ارائه‌دهندگان خدمات سلامتی باید جهت پرهیز از اختلال حافظه که در پروسۀ پیری در بیماران ایجاد می‌شود، آن را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های تقویت شناختی در برنامه‌های خود جای بدهند.

همۀ ما که علاقه‌مند به بازسازی ذهن خود و افزایش توانایی (قدرت) مغزی هستیم، باید سوپر برین یوگا را هر روز انجام بدهیم.
گوته گفت: «دانستن کافی نیست! ما باید آن را به کار ببریم. خواستن کافی نیست! ما باید انجام دهیم.» در نهایت اگر مغز سالم نباشد، یک بدن سالم به چه کار می‌آید؟


گلن ژوزف مندوزا
مدیر نئوناتولوژی
مدیر برنامۀ توسعۀ اعصاب
عضو بیمارستان ساماریتان
استادیار کلینیک بالینی اطفال دانشگاه پزشکی نیویورک

فهرست

مقدمه مترجم

پیشگفتار

مقدمه

فصل ۱: راز، درون گوش نهفته است

فصل 2: سوپر برین یوگا

فصل 3: مطالب بیشتر درمورد یازده  مرکز اصلی انرژی

فصل 4: شهادت‌ها

پیوست

ضمیمه

نمایه

 

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
60129

مشخصات

کد کتاب
60129
شابک
978-622-220-719-9
نام کتاب
یوگای پیشرفته مغز
نویسنده (ها)
چوآ کوک سویی
مترجم (ها)
رایان نظمی
موضوع کتاب
سلامت
قطع
رقعی
صفحات
144
تاریخ چاپ
سال 1400
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1400
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
86,900 تومان
قرار نیست افراد را قضاوت کنیم؛ می‌خواهیم شناخت بهتری از انسان‌ها داشته باشیم. رفتارها را شاید تشخیص دهیم، اما دلیل شکل‌گیری آن‌ها، شرایط حاکم بر‌صاحب رفتار است. پس سعی کنیم شرایط را درک کنیم.
دوست داشتن
معجزه آفرینی با اصول ذهن ناخودآگاه معجزه آفرینی با اصول ذهن ناخودآگاه
ناموجود
دوست داشتن
99,900 تومان
آگاهی از اصول تغییر ناپذیر ذهنی کلید تحقق بزرگترین، جنون آمیزترین و بلندپروازانه ترین رویاهای شماست. این کتاب نکته های متافیزیکی لازم درباره تجلی ذهنی، جسمی و معنوی را در همه حوزه های زندگی در اختیار تو قرار می...
دوست داشتن
219,900 تومان
این کتاب نشان می‌دهد؛ چگونه می‌توانید به سرعتی که هرگز در مورد آن فکر نمی‌کردید، به بیست درصد افرادی بپیوندید که هشتاد درصد درآمدها را کسب می‌کنند. آنتونی رابینز این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کند. 
دوست داشتن
299,900 تومان
برای این که دنیایی زیبا برای خود بیافرینید نخست باید ذهن خود را زیبا کنید و برای این‌که ذهنتان را زیبا کنید پیش از آن باید مهار و کنترل ذهنتان در دست گیرید. این کتاب راهنمای مناسبی برای کنترل ذهن می‌باشد.
دوست داشتن
179,900 تومان
این کتاب نظام باورهای شما را تغییر می‌دهد، فرضیات شما را به چالش می‌کشاند. شیوه تفکر شما را تغییر می‌دهد و تازه این آغاز ماجراست! رندی گیج استاد و راهنمای رساندن شما به نبوغ کارآفرینی است.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
روان درمانی کوتاه مدت همدلانه روان درمانی کوتاه مدت همدلانه
دوست داشتن
219,900 تومان
از این کتاب می‌توان به عنوان پکیج و راهنمای درمانی کوتاه مدت درمان فردی و زوج درمانی استفاده کرد. تاکنون پنج پژوهش در ایران با راهنمایی اینجانب با استفاده از این کتاب و مدل درمانی ارائه شده در آن انجام شده است.
دوست داشتن
روح آب روح آب
دوست داشتن
259,900 تومان
موضوع این کتاب، گفتارهایی فلسفی، رونشناسی و مذهبی دربارة ماهیت «آب» است. کتاب «روح آب» تمامی جنبه‌های آب را از استفاده جهانی آن و چالش‌های فعلی آلودگی و تأمین آب گرفته تا خرد جهان ساختار شش وجهی آب پوشش می‌دهد. 
دوست داشتن
بدن خود را پر از اکسیژن کنید بدن خود را پر از اکسیژن کنید
دوست داشتن
599,900 تومان
وقتی این كتاب را می‌خوانید، درحقیقت سفر مشتركی را در دنیای اعجاب‌انگیز درمان‌های مرتبط با اكسیژن آغاز می‌كنید. هدف ما این است كه شما مطالبی مفید بیاموزید و سطح سلامت خود، خانواده‌، دوستان و حتی دیگر افراد جامعه را...
دوست داشتن
راهنمایی در مورد اختلال های اضطرابی راهنمایی در مورد اختلال های اضطرابی
دوست داشتن
99,900 تومان
این کتاب راهنما برای افراد مبتلا به اختلال‌های اضطرابی، خانواده‌ها، همسران، دوستان ایشان و هر فردی که ممکن است به آن علاقه‌مند باشد، مناسب است. در این کتاب دربارة جنبه‌های بسیاری از اختلال‌های اضطرابی صحبت شده و به...
دوست داشتن
تغییر سبک زندگی با ان ال پی - NLP تغییر سبک زندگی با ان ال پی - NLP
ناموجود
دوست داشتن
229,900 تومان
اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفستان را بالا ببرید، استرس را به حداقل ممکن برسانید، مهارت‌های جدید بیاموزید یا دیدگاهتان را عوض کنید، به شما توصیه می‌کنیم با خواندن چنین کتاب‌هایی در مسیر تغییر قدم بردارید و شاهد تغییرات...
دوست داشتن
پیری و سلامت روان پیری و سلامت روان
ناموجود
دوست داشتن
399,900 تومان
کتاب حاضر متنی عالی برای اساتید رشته‌های مختلف است که قصد دارند دانشجویان خود را با سلامت روان و سالمندی آشنا کرده و ان ها را برای ارائه مراقبت‌های حرفه‌ای به افراد مسن و خانواده‌‌هایشان آماده کنند. - ویلیام ای هالی...
دوست داشتن
اکسیر جوانی اکسیر جوانی
ناموجود
دوست داشتن
6,900 تومان
این کتاب، حاوی نظرات و تجربیات بسیار دقیق دو جراح قلب معروف امریکایی به نام‎های دکتر مایکل رویزن و دکتر مهمت آز است که با هدف ارتقاء همگانی سلامت و سطح کیفی زندگی؛ همچنین پیشگیری از بیماری‎ها، گردآوری و چاپ شده است. 
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم