یوگای خنده - تندرستی و شادمانی

پیش از پیدایش یوگای خنده، خیلی از مردم می‌دانستند که خنده بهترین طبیب برای تن و روان انسان است، اما به راهی برای برانگیختن آن دسترسی نداشتند. تنها بهرۀ ایشان از خندیدن، در برخی از سرگرمی‌ها و تفریح‌ها بود. یوگای خنده، خندیدن را به مرحلۀ‌ تازه‌ای برد، آن را فراگیر کرد و کاری انجام داد که خنده بخشی از زندگی روزمرۀ مردم شود و همه از سودمندی‌های بی‌شمار آن بهره بجویند.

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

ناموجود
مرجع:
60134
دوست داشتن2
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

بیش از بیست‌وپنج سال از پیدایش یوگای خنده به دست دکتر مادان کاتاریا و نزدیک به بیست سال از ورود آن به ایران به دست من می‌گذرد. من در سال 1378 با نوشتن کتابی به نام «قدرت خنده» نخستین گام را برای آشنا کردن مردم ایران‌زمین با سودمندی‌ها و ویژگی‌های بی‌همتا و ارزشمند موهبت خنده برداشتم. تا آن هنگام کتابی درباره خنده به زبان فارسی نوشته نشده و جای چنین کتابی در قفسه کتاب‌فروشی‌ها بسیار خالی بود. هنگام پژوهش در لابه‌لای سروده‌ها و نوشته‌های شاعران، ادیبان و اندیشمندان ایرانی، با انبوهی از اشعار و گفته‌های نغز، پرمعنا و پندآموز درباره خندیدن و شاد بودن روبه‌رو شدم و انگشت به دهان ماندم! چه گنجینه گران‌بهایی درباره خنده در متون ادبی و باستانی ما نهفته بود که ما از آن ناآگاه و با آن نا‌آشنا بودیم! تک‌تک این سروده‌ها و نوشته‌ها می‌توانست سرمشقی برای زندگی و فلسفه‌ای برای زیستن ما باشد. آنجا که فردوسی می‌گفت: 

بد و نیک هر دو ز یزدان بود / لب مرد باید که خندان بود

یا آنجا که ناصر خسرو می‌سرود:

تو گریانی جهان خندان موافق کی شود با تو؟ / جهان بر تو همی‌خندد چرایی تو بر او گریان؟

یا آنجا که مولوی سفارش می‌کرد:

تو بخند خنده اولی که روان شوی به مولا / کرمش روا ندارد به کریم بدگمان شد

این اشعار نغز و جان‌افزا چنان بر من خوش آمد که تصمیم گرفتم برای گسترش خنده و شادی در میان مردم ایران‌زمین گامی فراتر از نوشتن کتاب بردارم. بنابراین در سال ۱۳۸۰ در نخستین سفری که به کشور هندوستان انجام دادم به دیدار مردی رفتم که با بنیان نهادن دانشی به نام «یوگای خنده»، انقلابی برپا کرده و خندیدن بدون دلیل و انگیزه را برای همگان میسر ساخته بود. در آن سفر خیلی چیزها درباره خنده بی‌دلیل از دکتر مادان کاتاریا آموختم و او نخستین کتابش را به من هدیه داد تا آن را به زبان فارسی برگردانم. پس از بازگشت به ایران با رهاورد خنده، پیش از هر کاری کتابی را که دکتر کاتاریا به من داده بود به زبان فارسی برگرداندم. این کتاب در سال ۱۳۸۳ با نام «خندیدن دلیل نمی‌خواهد» به دست انتشارات نسل نواندیش روانه بازار شد.

 اکنون که نزدیک به دو دهه از آن زمان می‌گذرد، ترجمه فارسی دومین کتاب دکتر کاتاریا را به شما پیشکش می‌کنم. من در این دو دهه با خنده زندگی کرده‌ام و با درآمیختن یوگای خنده با فرهنگ و ادبیات غنی ایران کوشیده‌ام مردم سرزمینم را با موهبت الهی خنده دم‌خورتر کنم.

تلاش کرده‌ام به مردم بیاموزم که: 

این مدت عمر ما چو گل ده روز است / خندان لب و تازه‌روی می‌باید بود

حافظ

همه این‌ها را گفتم تا بدانید این کتاب ترجمه یک مترجم زبان‌دان نیست، بلکه اثری است به کوشش کسی که خودش سالیان سال است می‌خندد و هنر بی‌دلیل خندیدن را به هزاران تن آموخته است. امیدوارم با خواندن کتاب دانش و آگاهی شما درباره یوگای خنده و تأثیر چشمگیر آن در تندرستی و شادمانی افزون‌تر شود و برای خندیدن انگیزه بیشتری پیدا کنید.

همیشه بخندید و بخندانید!

مجید پزشکی 

پیشگفتار

موفقیت یوگای خنده و پژوهش‌های دانش‌بنیانی که در سرتاسر جهان انجام شده، شکی باقی نگذاشته ‌است که خنده تأثیر نیرومندی بر تن و روان آدمی دارد. خنده نه‌تنها در پیشگیری از بیماری‌های روانی و جسمانی، بلکه در درمان آنان نیز کارساز است. شوربختانه خیلی از مردم از سودمندی‌های تمرین روزانۀ خنده ناآگاه‌اند. پیش از آنکه دکتر مادان کاتاریا  یوگای خنده را در هندوستان و گوشه‌وکنار جهان پرآوازه کند، هیچ راهی برای اینکه بتوان در زندگی بیشتر خندید وجود نداشت. انقلابی که کاتاریا انجام داد، راهی به روی مردم گشود تا بدون وابستگی به شرایط و انگیزه‌های بیرونی از سودمندی‌های فراوان خنده بهره جویند. یوگای خنده با درآمیختن شیوه‌های تنفسی یوگا با خنده، خود را به ابزاری آرمانی برای تندرستی کامل جسمانی و روانی تبدیل کرده است.

روشی است بسیار ساده و سرراست. پس از انجام دادن اندکی نرمش و تمرین‌های تنفسی با هدایت یک مربی آموزش‌دیده، مردم با تکرار پرشور «هو هو» و «ها ها» خنده را برمی‌انگیزانند. این خندۀ ساختگی خیلی زود به خنده‌ای واقعی و واگیردار تبدیل می‌شود که می‌تواند نیم ساعت یا حتی بیشتر به درازا بکشد. خنده اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها و یاخته‌های بدن را افزایش می‌دهد، دستگاه ایمنی را پرتوان‌‌تر می‌کند، دردها را تسکین می‌بخشد، از استرس و فشار روانی می‌کاهد و حتی از ما در برابر بیماری‌های قلبی، دیابت، آرتروز، میگرن و سرطان مراقبت می‌کند. روشی است نیرومند، امن و آسوده، آسان و پر از شور و لذت.

هیچ روش و تکنیکی را نمی‌شناسم که مانند یوگای خنده به‌سرعت در دنیا فراگیر شده باشد. پرآوازه شدن یوگای خنده در جای‌جای جهان و استقبال هزاران تن از آن، به پژوهش‌های فیزیولوژیکی و نوروشیمیایی بی‌شماری دربارۀ خندیدن انجامیده است. من بر این باورم که این جنبش تأثیر چشمگیری بر بهداشت همگانی دارد.

دانش و آگاهی دربارۀ خنده به‌تنهایی کافی نیست، بلکه باید خندیدن را تمرین کرد. تمرین منظم خندۀ نامشروط و بی‌دلیل است که به دگرگونی‌های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی دلخواه می‌انجامد و رویکرد روانی مثبت و ماندگار پدید می‌‌آورد. واداشتن خود به تمرین منظم خنده همچنین می‌تواند به پرورش نبوغ، مهرورزی و شور و احساس بینجامد. می‌تواند شما را در برخورد با مردم و پیشامدهای روزمرۀ زندگی کارآمدتر کند. در دراز‌مدت، یوگای خنده ویژگی‌هایی را پدید می‌آورد که به شما کمک می‌کنند زندگی پرشور و حال‌تر و شادمانه‌تری در پیش بگیرید.

شهر تاکسون، ایالت آریزونا (امریکا)

دکتر اندرو ویل

فهرست

  • یادداشت مترجم
  • پیشگفتار
  • مقدمه
  • بخش اول: خاستگاه
  • 1. خاستگاه یوگای خنده
  • 2. یوگای خنده چیست و چرا به آن نیازمندیم؟
  • 3. پیوند میان یوگا و خنده
  • 4. یوگای خنده و دانش تنفس
  • بخش دوم: راه‌های تأثیرگذاری
  • 5. مفهوم و فلسفۀ یوگای خنده
  • 6. خندۀ خودخواسته در برابر خندۀ طبیعی
  • 7. پانزده گام یوگای خنده
  • 8. مدیتیشن خنده
  • 9. یوگا نیدرا
  • بخش سوم: یادگیری خنده
  • 10. به لبخند زدن عادت کنید
  • 11. یوگای خنده در خلوت و تنهایی خویش
  • 12. خندۀ ذهنی
  • 13. راه‌اندازی باشگاه خنده
  • 14. باشگاه خندۀ اسکایپ
  • 15. چهار راهبرد برای افزودن چاشنی خنده به زندگی
  • بخش چهارم: سودمندی‌های یوگای خنده
  • 16. خنده و استرس: دو دشمن فیزیولوژیکی
  • 17. یوگای خنده برای تندرستی
  • 18. یوگای خنده برای درمان بیماری‌ها
  • 19. یوگای خنده برای رشد و تحول فردی
  • 20. خندیدن در سختی‌ها
  • بخش پنجم: کاربردهای یوگای خنده
  • 21. یوگای خنده در محل کار
  • 22. یوگای خنده برای سالمندان
  • 23. یوگای خنده برای کودکان و دانش‌آموزان
  • 24. یوگای خنده برای گروه‌های ویژه
  • 25. روز جهانی خنده
  • گفتار پایانی
  • پیوست
  • چند تمرین دیگر خنده
  • مراجع

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
60134

مشخصات

کد کتاب
60134
شابک
978-622-220-703-8
نام کتاب
تندرستی و شادمانی با یوگای خنده
نام اصلی
Laughter Yoga
نویسنده (ها)
دکتر مادان کاتاریا
مترجم (ها)
مجید پزشکی
موضوع کتاب
سلامت
قطع
رقعی
صفحات
240
تاریخ چاپ
سال 1401
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
48 قانون قدرت 48 قانون قدرت
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
447,920 تومان 559,900 تومان
‎−20%
پرفروشترین کتاب نمایشگاه کتاب ۱۳۹۷ تهران - 48 قانون قدرت پرفروش ترین کتاب برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. با کمک این کتاب شارلاتان‌ها را می‌شناسیم و فریب آن‌ها...
دوست داشتن
قدرت فیض قدرت فیض
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
آینده‌ای که خدا می‌تواند برای شما رقم ‌بزند، چیزی است که شما نمی‌توانید به تنهایی به دست آورید، موقعیت‌هایی وجود دارد که او پیشاپیش می تواند برای شما آماده کند، موقعیت‌هایی که خودتان نمی‌توانید به آن‌ها برسید.
دوست داشتن
قانون موفقیت قانون موفقیت
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
399,920 تومان 499,900 تومان
‎−20%
قانون موفقیت اولین و کامل ترین کتاب ناپلئون هیل استاد برجسته و نویسنده بزرگ کتاب های انگیزشی است. نسخه نفیس قانون موفقیت کتابی است برای همه ادوار، کتاب مرجع و راهنمایی که برای هر خانه ای ضروری است. 
دوست داشتن
بدن خود را پر از اکسیژن کنید بدن خود را پر از اکسیژن کنید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
399,920 تومان 499,900 تومان
‎−20%
وقتی این كتاب را می‌خوانید، درحقیقت سفر مشتركی را در دنیای اعجاب‌انگیز درمان‌های مرتبط با اكسیژن آغاز می‌كنید. هدف ما این است كه شما مطالبی مفید بیاموزید و سطح سلامت خود، خانواده‌، دوستان و حتی دیگر افراد جامعه را...
دوست داشتن
کتاب معجزه صمیمیت کتاب معجزه صمیمیت
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
399,920 تومان 499,900 تومان
‎−20%
کتاب «معجزه صمیمیت» به لحاظ محتوایی شامل موضوعات گوناگونی در زمینه انتخاب همسر مناسب، موفقیت در ازدواج، بهبود و تعالی فضای عاطفی ازدواج های شکل گرفته و نجات ازدواج های که در معرض نابودی است.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
مبانی تغذیه (بیلیارد، بولینگ و بولس) مبانی تغذیه (بیلیارد، بولینگ و بولس)
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
47,920 تومان 59,900 تومان
‎−20%
با پیشرفت سریع و روز‌افزون دانش علوم ورزشی و ارائة برنامه‌های مدون برای ورزشکاران به منظور توانایی رقابت در بالاترین سطح رشتة ورزشی خود و همین‌طور پژوهش‌های متعدد مرتبط با عملکرد ورزشکاران، حساسیت و اهمیت این علوم را...
دوست داشتن
20 سال جوانتر 20 سال جوانتر
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
215,920 تومان 269,900 تومان
‎−20%
نویسنده‌ی کتاب در طول چند سال، تلاش کرده است جنبه‌های موثر بر یک زندگی سالم و پرطراوت را بررسی کند و با بهره‌گیری از آخرین پژوهش‌ها در این زمینه‌ها، راهکارهایی عملی برای جوان‌تر ماندن ارائه دهد. 
دوست داشتن
بدن خود را پر از اکسیژن کنید بدن خود را پر از اکسیژن کنید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
399,920 تومان 499,900 تومان
‎−20%
وقتی این كتاب را می‌خوانید، درحقیقت سفر مشتركی را در دنیای اعجاب‌انگیز درمان‌های مرتبط با اكسیژن آغاز می‌كنید. هدف ما این است كه شما مطالبی مفید بیاموزید و سطح سلامت خود، خانواده‌، دوستان و حتی دیگر افراد جامعه را...
دوست داشتن
روان درمانی کوتاه مدت همدلانه روان درمانی کوتاه مدت همدلانه
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
175,920 تومان 219,900 تومان
‎−20%
از این کتاب می‌توان به عنوان پکیج و راهنمای درمانی کوتاه مدت درمان فردی و زوج درمانی استفاده کرد. تاکنون پنج پژوهش در ایران با راهنمایی اینجانب با استفاده از این کتاب و مدل درمانی ارائه شده در آن انجام شده است.
دوست داشتن
تغییر سبک زندگی با ان ال پی - NLP تغییر سبک زندگی با ان ال پی - NLP
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفستان را بالا ببرید، استرس را به حداقل ممکن برسانید، مهارت‌های جدید بیاموزید یا دیدگاهتان را عوض کنید، به شما توصیه می‌کنیم با خواندن چنین کتاب‌هایی در مسیر تغییر قدم بردارید و شاهد تغییرات...
دوست داشتن
آب درمانی آب درمانی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
12,720 تومان 15,900 تومان
‎−20%
خواص شیمیایی آب، بهداشت آب، کاربردهای خارجی آب‌درمانی، شیوه‌های آب‌درمانی، تغذیه‌ی هوای تازه، آب‌رنگ درمانی، آب درمانی بیماری‌ها و...
دوست داشتن
غذای خام به جای پخته غذای خام به جای پخته
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
این کتاب خلاصه‌ای از کتاب اول واندمیکر با عنوان چاق و بیمار یا لاغر و سالم؟ و نسخه جدیدی است که تجربه ۴۵ساله واندمیکر را خلاصه می‌کند که باید بارها مطالب آن را بخوانید و تکرار کنید و هر بار بینش جدیدی را دریافت نمایید.
دوست داشتن
کاهش وزن بی خطر کاهش وزن بی خطر
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
295,920 تومان 369,900 تومان
‎−20%
لوسی بیل كارشناس، مربی و نویسنده‌ی كتاب‌های كاهش وزن و مجموعه‌ی «چگونه جسم، ذهن و روح لاغر داشته باشید» است. او در سال 1982 موفق شد از سایز 44 به سایز 36 برسد و همیشه در این سایز بماند. لوسی نویسنده‌ی موفق مجموعه...
دوست داشتن
پنج دقیقه ماساژ 24 ساعت آرامش پنج دقیقه ماساژ 24 ساعت آرامش
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
29,520 تومان 36,900 تومان
‎−20%
به كودكی كه در حال بازی است نگاه كنید، گلوله‌ای از انرژی است. او در حالی كه مشغول كشف دنیای پیرامون خویش است تركیبی از زیبایی، قدرت و انعطاف را به نمایش می‌گذارد. اما بیست سال بعد... 
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم