قانون 50ام - قانون پنجاه ام

در کتاب قانون پنجاهم، رابرت گرین با دید تیزبین خود از دل درد و رنج و تاریکی‌های زندگی کورتیس جکسون که در محله فقیرنشین ساوت‌ساید کوئینز زندگی می‌کرد، قوانین بی بدیل استخراج می‌کند. 

ادامه مطلبShow less
259,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
10638
دوست داشتن24
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(3)
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
توضیحات

درباره نویسندگان

رابرت گرین نویسنده و سخنگوی مشهور امریکایی است که تألیفاتش در زمینه‎های استراتژی، قدرت و اغواگری از شهرتی جهانی برخوردار است. همة آثار این نویسندة بزرگ به‌همت انتشارات نسل ‎نواندیش و با ترجمة روان فاطمه باغستانی به خوانندگان ایرانی معرفی شده و بسیار از آن استقبال شده است.

رابرت گرین در لس‌آنجلس بزرگ شد و پس از پایان تحصیلاتش در دانشگاه ویسکانسین-مدیسن با مدرک کارشناسی علوم کلاسیک وارد دانشگاه کالیفرنیا برکلی شد. 

کتاب‎های پرفروشی چون ۴۸ قانون قدرت، ۳۳ استراتژی جنگ، استادی، قوانین طبیعت انسان، دام‎های اغواگری و قانون پنجاهم از آثار برجستة وی هستند.

کورتیس جیمز جکسون، معروف به فیفتی سنت، رپر و بازیگر امریکایی است که با انتشار آلبوم‎هایی چون پولدار شو یا در این راه بمیر و قتل عام به شهرت رسید. کورتیس از دوازده‌سالگی یعنی هم‌زمان با بحران فراگیر شدن کرک در دهة ۸۰ در ایالات متحده به قاچاق مواد مخدر روی آورد. او در این مسیر تا پای مرگ رفت، اما سرانجام به‌دلیل علاقه‎اش به موسیقی رپ دست از قاچاق مواد کشید. کورتیس برای تحقق رؤیایش با شرکت ضبط موسیقی کلمبیا رکوردز قرار داد بست، اما در سال ۲۰۰۰ به‌دلیل سابقه‎اش در قاچاق مورد اصابت نه گلوله قرار گرفت. همین تجربة قرابت با مرگ زندگی او را برای همیشه دگرگون کرد و او به یکی از چهره‎های مشهور و ثروتمند دنیای موسیقی تبدیل شد.

 

پیشگفتار

نخستین‌بار فیفتی سنت را در زمستان 2006 دیدم. او یکی از طرفداران کتاب پرفروشم، 48 قانون قدرت، بود و علاقه‌مند بود در یکی از کتاب‎هایم با من همکاری داشته باشد. ما در ما در جلسه‌ای دربارۀ جنگ، تروریسم و کسب‌وکار موسیقی صحبت کردیم. آنچه بیشتر از هرچیز مرا تحت‌تأثیر قرار داد، نگاه مشترکمان به دنیا بود، نگاهی که ما را ورای تفاوت بسیارمان در گذشته و سوابق خانوادگی به هم نزدیک کرده بود؛ برای مثال، در بحث بازی‎ قدرتی که او در آن زمان در کسب‌وکار موسیقی تجربه کرده بود، هر دو ظواهر و نقاب و توجیهات مردم برای رفتارهایشان را نادیده می‌گرفتیم و سعی می‎کردیم به واقعیت درونی آن‌ها پی ببریم. او این روش تفکر را در کف خیابان‎های خطرناک محلة ساوت‌ساید کوئینز یاد گرفته بود، زیرا در آن منطقه این یکی از مهارت‎های ضروری زندگی بود. من نیز با خواندن کتاب‎های متعدد تاریخی و مشاهدۀ مانورهای هوشمندانۀ افراد زیادی در هالیوود به این روش تفکر رسیده بودم، زیرا سال‎های زیادی در هالیوود کار می‎کردم. مهم این بود که چشم‎انداز ما یکی بود.

ما تصمیم‌گیری دربارۀ پروژۀ کاری آینده را باز گذاشتیم و جلسه را ترک کردیم. وقتی پس از آن ماه‎ها دربارۀ موضوع احتمالی این کتاب تأمل کردم، این ایده به ذهنم رسید که بهتر است جهان هر دومان را تلفیق کنیم. آنچه دربارۀ امریکا برای من هیجان‎آور است، تحرک اجتماعی و این حقیقت است که مردم مدام از سطح پایین به سطح بالا می‎رسند و در طول این روند، فرهنگ را تغییر می‎دهند. اما از نگاهی دیگر، ما کشوری باقی مانده‎ایم که در گتو های اجتماعی زندگی می‎کنیم. هنرپیشه‎های معروف اغلب با هنرپیشه‎های دیگر، روشنفکران و چهره‎های علمی با افرادی شبیه خود تعامل دارند و مردم دوست دارند با هم‎فکرهای خودشان ارتباط برقرار کنند. اگر این دنیاهای باریک و تنگ را ترک کنیم، به مشاهده‎گر یا توریستی تبدیل می‎شویم که روش زندگی جدیدی را تجربه می‎کند. آنچه در اینجا احتمال جالبی به نظر می‌‎رسد، این است که ما تفاوت‎های سطحی را تا جایی که ممکن باشد، نادیده می‌گیریم و در سطح عقاید و ایده‎ها باهم همکاری می‎کنیم و همین نگرش حقایقی را دربارۀ طبیعت انسان فاش می‎کند؛ طبیعتی که فراتر از سطح طبقاتی یا نژادی جاری است.

من با ذهنی باز و به‎دنبال اینکه این کتاب چه و چگونه باشد، بخش زیادی از سال 2007 را با فیفتی سنت سپری کردم. دسترسی نسبتاً خوبی به دنیای او داشتم. در بسیاری از جلسات مهم او را همراهی کردم، گوشه‎ای نشستم و کارهایش را تماشا کردم. یک روز شاهد مشت‎زنی پرخشونتی بین دو نفر از کارمندانش بودم و فیفتی سنت مجبور بود خودش شخصاً به این دعوا خاتمه دهد. من بحرانی ساختگی را دیدم که خود فیفتی سنت با هدف شهرت بیشتر برای مطبوعات ترتیب داده بود. او را در حال تعامل با دیگر ستارگان، دوستان اراذل و اوباشش، خانواده‎های سلطنتی اروپایی و شخصیت‎های سیاسی زیر نظر گرفتم. خانۀ دوران کودکی او را در ساوت‌ساید کوئینز دیدم. با دوستان دوران سخت او آشنا شدم و به این فکر کردم که بزرگ شدن در چنین جهانی چگونه می‎تواند باشد. هرچه بیشتر او را در همة این ابعاد مشاهده کردم، به این نتیجه رسیدم که فیفتی چقدر مثال زندۀ همة شخصیت‌های تاریخی‌ای است که در سه کتابم دربارۀ آن‌ها نوشته‎ام. او بازیگری ماهر در عرصۀ قدرت است، نوعی ناپلئون بناپارت.

وقتی مشغول نوشتن دربارۀ قدرتمندان تاریخ بودم به این نظریه رسیدم که منشأ موفقیت آن‌ها اکثراً به یک مهارت منحصربه‌فرد یا یک ویژگی خاص برمی‎گردد. ویژگی‌ای که آن‌ها را از دیگران متمایز می‎کند؛ برای مثال، این ویژگی منحصربه‌فرد در ناپلئون، توانایی قابل ملاحظه‎اش در توجه به جزئیات فراوان و سازماندهی آن‌ها در ذهنش بود. همین توانمندی به او این امکان را ‎داد تا بیشتر از ژنرال‎های رقیبش از رویدادها آگاه باشد. پس از مشاهدۀ فیفتی و صحبت دربارۀ گذشته‌اش، فهمیدم که منبع قدرتش در بی‎باکی تمام‎عیارش است.

این ویژگی در فریاد کشیدن‎ها یا تاکتیک‎های آشکار ارعاب دیگران نمود نداشت. هربار که فیفتی در جمع چنین رفتارهایی نشان می‎داد، یک نمایش راه انداخته بود. در پشت صحنه او آرام و محاسبه‎گر است. نبود ترس را می‎توان در نگرش و اقداماتش دید. او آن‌قدر در طول زندگی زدوخوردهای خطرناکی در خیابان دیده و داشته است که در دنیای کسب‌وکار هیچ‌چیزی آزارش نمی‎دهد. اگر معامله‎ای به مذاقش خوش نیاید، بی‎آنکه ثانیه‎ای ذهنش را درگیر کند، از کنارش رد می‎شود. اگر نیاز داشته باشد که کمی سرسخت باشد و بازی کثیفی راه بیندازد، بدون اینکه ذهنش را درگیر کند، همان کار را انجام می‎دهد. او به خودش اعتمادی عالی دارد. زندگی در دنیایی که بیشتر مردم در آن ترسو و محافظه‎کارند، برایش این مزیت را داشته است که در کار کردن شور بیشتری داشته باشد، بیشتر خطر کند و عرف و قرارداد را در نظر نگیرد. او که در محیطی به دنیا آمده که کسی انتظار نداشته است بیشتر از 25سالگی را ببیند، یاد گرفته است که چیزی برای از دست دادن ندارد و همین نگرش به او قدرتی عظیم داده است.

هرچه بیشتر به این قدرت خاص او فکر می‎کردم، بیشتر برایم الهام‎بخش و روشنگرانه بود. می‎توانستم خودم را ببینم که از این نمونه سود می‎برم و بر ترس‎هایم فائق می‎آیم. به این نتیجه رسیدم که شجاعت در هر نوع آن باید موضوع این کتاب باشد.

روند نگارش قانون پنجاهم ساده بود. در مشاهده و صحبت با فیفتی، به الگوهای رفتاری و موضوعاتی خاص برخوردم که ناگاه به ده فصل این کتاب تبدیل شدند. وقتی داشتم دربارۀ این موضوعات تصمیم می‎گرفتم، آن‌ها را با فیفتی در میان گذاشتم و ما باهم بقیۀ کار را پیش بردیم. ما دربارۀ فائق آمدن بر ترس از مرگ، توانایی پذیرش آشفتگی و تغییر و این کیمیای ذهنی که می‎توانید هرگونه تنوع و تغییری را فرصتی برای قدرت بیشتر بدانید، صحبت کردیم. ما این ایده‎ها را با تجربه‌های خودمان از زندگی ارتباط دادیم. سپس این مباحث را با تحقیقات خودم مرتبط کردم، نمونۀ فیفتی را با داستان دیگر افراد در طول تاریخ ترکیب کردم، افرادی که همین جسارت و بی‎باکی را نمایش داده‎اند.

خلاصه اینکه کتاب قانون پنجاهم فلسفة خاصی از زندگی است که می‎توان آن را به این شکل جمع‎بندی کرد: ترس‎های شما نوعی زندان‌اند که شما را درون طیف محدودی از اقدامات حبس می‎کنند. هرچه کمتر بترسید، قدرت بیشتری خواهید داشت و زندگی را کامل‎تر خواهید زیست. امیدواریم قانون پنجاهم الهام‎بخشتان باشد تا قدرت خود را بیابید.

 

مقدمه

بزرگ‎ترین دشمنی که انسان می‎تواند داشته باشد، بالای سرش ایستاده است: ترس! می‎دانم برخی از شما از شنیدن حقیقت می‎ترسید. شما با همین ترس بزرگ شده‎اید و دروغ می‎گویید، اما قصد دارم موعظه‎تان کنم و آن‌قدر برایتان از حقیقت بگویم تا از اسارت ترس بیرون آیید.

- مالکوم ایکس 

فهرست

درباره نویسندگان

پیشگفتار

مقدمه

فصل 1: مسائل را آن‌طور که هستند، ببینید: واقع‎گرایی عمیق

فصل 2: همه‌چیز را از آنِ خود کنید : خوداتکایی

فصل 3: شرنگ را عسل کنید: فرصت‌طلبی

فصل 4: به حرکت ادامه دهید: شتاب محاسبه‎شده

فصل 5: بدانید چه زمانی بد باشید: پرخاشگری

فصل 6: از جبهه هدایت کنید: قدرت

فصل 7: محیط خود را از درون به بیرون بشناسید: ارتباط

فصل 8: به روند احترام بگذارید: استادی

فصل 9: از محدودیت‌هایتان فراتر بروید: خودباوری

فصل 10: با فناپذیری خود روبه‌رو شوید: تعالی

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
10638

مشخصات

کد کتاب
10638
شابک
978-622-220-747-2
نام کتاب
قانون پنجاهم
نام اصلی
The 50th Law
نویسنده (ها)
رابرت گرین - فیفتی سنت
مترجم (ها)
فاطمه باغستانی
موضوع کتاب
موفقیت و مدیریت
قطع
رقعی
صفحات
270
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ چهارم
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
معادله خدا معادله خدا
ناموجود
دوست داشتن
199,900 تومان
  آیا ما در شرف حل معمای آفرینش با استفاده از «بزرگ‌ترین اشتباه» اینشتین هستیم؟ فرضیه «نسبیت» و «جهان در حال توسعه» یکی از هیجان انگیزترین داستانی‌های کشفیات که تا به حال گفته شده است ... «چکیده‌ای شگفت انگیز از علم...
دوست داشتن
359,900 تومان
بیندیشید و ثروتمند شوید اثری سازنده از ناپلئون هیل، راز انباشتن ثروت کلان ‌را براساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم، می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. اما چگونه بیندیشیم؟
دوست داشتن
249,900 تومان
همان خدایی که ما را به‌سوی مراتع سرسبز و چشمه‌های زلال هدایت کرده بود، کمک می‌کند تا از سراشیبی عبور کنیم. جوئل اوستین نویسنده پرفروش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که چگونه همه‌چیز به نفع ما پیش می‌رود. 
دوست داشتن
499,900 تومان
قانون موفقیت اولین و کامل ترین کتاب ناپلئون هیل استاد برجسته و نویسنده بزرگ کتاب های انگیزشی است. نسخه نفیس قانون موفقیت کتابی است برای همه ادوار، کتاب مرجع و راهنمایی که برای هر خانه ای ضروری است. 
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
سیزده گام به سوی ثروت سیزده گام به سوی ثروت
ناموجود
دوست داشتن
5,900 تومان
اندیشیدن و ثروتمند شدن فرایندی است که گام به گام اثر می‌کند؛ نه چیزی که یک‌شبه به طور کامل ظاهر شود. این کتابِ تمرین از صفحه‌ی اول تا آخر طوری طراحی شده است که شما را در سراسر این فرایند، باموفقیت راهنمایی می‌کند.
دوست داشتن
159,900 تومان
اگر می‎خواهی دلیل واقعی سبک زندگی فعلی خود را بدانی و دریابی که چگونه می‌توانی زندگی‌ات را به شیوه‎ای مثبت تغییر دهی، این کتاب به زبانی ساده دستورالعمل‎هایی را در اختیار تو قرار می‌دهد.
دوست داشتن
خلاقیت عامل نهفته موفقیت در قرن 21 خلاقیت عامل نهفته موفقیت در قرن 21
ناموجود
دوست داشتن
18,900 تومان
اگر می‌خواهید ثروتمند باشید، باید پول به دست بیاورید. اگر می‌خواهید پول به دست بیاورید، باید موفق شوید. اگر می‌خواهید موفق باشید، باید خلاق شوید. اگر می‌خواهید خلاق شوید، باید تغییر کنید. اگر می‌خواهید تغییر کنید،...
دوست داشتن
بیداری ریشه بیداری ریشه
ناموجود
دوست داشتن
19,900 تومان
این نوشته در دو جلد تنظیم شده است: بی تابی ریشه (1) و بیداری ریشه (2). ریشه کوچولو در مسیر تحول خود از عشق، هستی، خودشناسی، ریشه های دیگر، دشواری ها، هوس، طوفان و بیراهه عبور می کند و سرانجام به شادی و آرامش می رسد....
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم