بازاریابی نسل 5

فیلیپ کاتلر استاد بازنشستة بازاریابی در دانشکدة مدیریت کلوگ است و در این دانشکده به‌عنوان استاد بازاریابی بین‌المللی دورة اس.سی.جانسون و پسران فعالیت می‌کند. نشریة وال استریت ژورنال وی را به‌عنوان یکی از شش متفکر تأثیرگذار در زمینة تجارت معرفی کرده است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شیکاگو و دکتری اقتصاد از مؤسسة فنا‌وری ماساچوست بوده و همچنین جوایز و مدارک افتخاری متعددی از دانشگاه‌های سراسر جهان دریافت کرده است. حضور فیلیپ در عرصه‌های بین‌المللی باورنکردنی است؛ کتاب‌های او به بیش از 25 زبان ترجمه شده‌اند و او به‌طور مرتب در کنفرانس‌های بین‌المللی سخنرانی می‌کند.

ادامه مطلبShow less
199,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
10639
دوست داشتن2
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

بازاریابی نسل 5 چیست؟

 بازاریابی نسل 5‌‌ طبق تعریف‌‌، کاربرد فناوری‌های تقلیدکننده از فعالیت‌های انسانی برای ایجاد‌‌، برقراری ارتباط‌‌، ارائه و افزایش ارزش در طول سفر مشتری است. یکی از موضوعات مهم در بازاریابی نسل 5 همان چیزی است که آن را فناوری آتی  می‌نامیم و منظور از آن، گروهی از فناوری‌ها با هدف تقلید از توانایی‌های بازاریابان انسانی است. فناوری مزبور شامل هوش مصنوعی‌‌، پردازش زبان‌های طبیعی، حسگرها‌‌، رباتیک‌‌، واقعیت افزوده ‌‌، واقعیت مجازی ، اینترنت اشیاء و بلاکچین است. ترکیبی از این فناوری‌‌ها بازاریابی نسل 5 را ممکن می‌سازند.

برای سال‌های متمادی‌‌، هوش مصنوعی به‌منظور تقلید از توانایی‌های شناختی انسان‌‌، به‌ویژه برای یادگیری از داده‌های ساختارنیافتة مشتری و کشف دیدگاه‌هایی تولید شده است که ممکن است برای بازاریابان مفید باشد‌‌. هنگامی‌که هوش مصنوعی با سایر فناوری‌های توانمندساز آمیخته می‌شود‌‌، می‌توان از آن برای ارائة پیشنهادهای مناسب به مشتریان استفاده کرد. علم تجزیه‌و‌تحلیل کلان داده‌ها، به بازاریاب‌ها این توانایی را می‌دهد که راهبرد بازاریابی را برای هر مشتری شخصی‌سازی کنند. فرایندی که به‌عنوان بازاریابی «بخش‌های تک‌نفره» شناخته می‌شود. امروزه چنین روشی بیش از هر زمان دیگری به جریان اصلی تبدیل شده است.

نمونه‌های بازاریابی نسل 5 زیر را در نظر بگیرید. با یادگیری ماشینیِ هوش مصنوعی‌‌، شرکت‌ها می‌توانند احتمال موفقیت تولید محصول جدید با ویژگی‌های خاص را به کمک الگوریتم‌های پیش‌بینی‌کننده بررسی کنند. ازاین‌رو‌‌، بازاریاب‌ها می‌توانند از بسیاری از مرحله‌ها در روند تولید محصول جدید صرف‌نظر کنند. در بیشتر موارد‌‌، این پیش‌بینی‌ها دقت بهتری نسبت به تحقیقات بازار گذشته‌نگر دارند و سریع‌تر از آزمون‌های مفهومی زمان‌بَر‌‌ بینش‌هایی را پیرامون آینده تولید می‌کنند؛ برای مثال‌‌ شرکت پپسی به‌طور مرتب محصولات نوشیدنی را براساس تحلیل عمقی مکالمات مشتریان در رسانه‌های اجتماعی به بازار ارائه می‌کند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند الگوهای خرید سودمند برای خرده‌فروشان الکترونیکی را کشف کند تا محصولات و محتوای مناسب را براساس مشخصات گروهی از خریداران پیشنهاد کند. موتورهای جست‌وجوی توصیه‌گر ، تمایز حیاتی میان فعالان عرصة تجارت الکترونیکی و سایر کسب‌وکارهای دیجیتالی مانند آمازون‌‌، نتفلیکس و یوتیوب را نشان می‌دهند. آن‌ها به‌طور مداوم تاریخچة خریدهای گذشتة مشتریان را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کنند تا پروفایل‌سازی و تقسیم‌بندی پویا از مشتریان ایجاد کنند و روابط پنهان بین محصولات به‌ظاهر غیرمرتبط را برای پیش‌فروش و فروش مکمل پیدا کنند.

برخی از شرکت‌ها در صنایع مختلف مانند انهایزر بوش این‌بیف ‌‌، چِیس  و لکسوس از هوش مصنوعی برای توسعة تبلیغات با حداقل دخالت نیروی انسانی استفاده می‌کنند. شرکت انهایزر بوش این‌بیف که خاستگاه دو شرکت تولیدکنندة نوشیدنی بودوایزر  و کرونا  بوده است، بر نحوة عملکرد تبلیغات مختلف نظارت می‌کند و اطلاعات حاصل را برای تولید آگهی‌های مؤثرتر در اختیار گروه قرار می‌دهد. شرکت چِیس برای نوشتن نسخه‌های تبلیغاتی برای بنرهای دیجیتال، به‌جای نویسندة انسانی‌‌، موتور هوش مصنوعی را انتخاب کرد. شرکت لکسوس کمپین‌های برندة جایزه در پانزده سال گذشته‌‌، به‌ویژه در بازارهای لوکس را به‌منظور تهیة یک تبلیغ تلویزیونی برای خودروی لوکس سدان ES جدید تجزیه‌وتحلیل کرد. این شرکت با فیلم‌نامه‌ای که به‌طور کامل هوش مصنوعی آن را نوشته بود، یک کارگردان برندة اسکار را برای فیلم‌برداری تبلیغات استخدام کرد.

اجرای بازاریابی نسل 5 فقط به کارها و فعالیت‌های دفتری محدود‌ نمی‌شود. هوش مصنوعی همراه با پردازش زبان‌های طبیعی، حسگرها و رباتیک می‌تواند بازاریاب‌ها را در انجام دادن فعالیت‌های مستلزم رویارویی با مشتری یاری کند. از محبوب‌ترین برنامه‌های ارائة خدمات به مشتریان ربات‌های پاسخگو  هستند. چندین شرکت در رویارویی با چالش‌های منابع انسانی مانند سالخوردگی جمعیت و افزایش هزینه‌ها‌‌، از ربات‌ها یا سایر ابزارهای خودکار برای جایگزینی کارکنان خط‌مقدم استفاده می‌کنند؛ برای مثال‌‌، شرکت نستله در ژاپن از ربات‌های دارای هوش مصنوعی به‌عنوان پیش‌خدمت برای سِرو قهوه استفاده می‌کند. گروه هتل‌های هیلتون در ایالات متحده استفاده از ربات دربان را تجربه می‌کند، درحالی‌که تسکو در انگلیس قصد دارد از دوربین‌های تشخیص چهره به‌عنوان صندوقداران استفاده کند.

خرده‌فروشان می‌توانند با استفاده از حسگرها و اینترنت اشیاء، تجربة دیجیتال را در فضای فیزیکی شبیه‌سازی کنند؛ برای مثال صفحة تشخیص چهره در فروشگاه خرده‌فروشی می‌تواند مشخصات جمعیت‌شناختی یک خریدار را تخمین بزند و پیشبرد فروش مناسب را به او ارائه دهد. کولرهای دیجیتال وال‌گرینز  نمونه‌‌ای از این مواردند. برنامه‌های واقعیت افزوده‌‌، مانند برنامه‌هایی که سِفورا یا ایکیا  استفاده می‌کنند‌‌، به خریداران این امکان را می‌دهند تا قبل از خرید محصولات‌‌، آن‌ها را امتحان کنند. مِیسیز و تارگت  از فناوری‌های حسگر برای مسیر‌یابی درون‌فروشگاهی و همچنین تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند.

برخی از این فناوری‌های کاربردی ممکن است برای بازاریابان دور از ذهن و حتی ترسناک به نظر برسند، اما به‌تدریج در سال‌های اخیر روشن شده است که چقدر این فناوری‌‌ها مقرون‌به‌صرفه و قابل دسترسی‌اند. یک سیستم‌عامل‌ با هوش مصنوعی منبع باز که محصول شرکت‌های گوگل و مایکروسافت است، در‌حال‌حاضر در دسترس کسب‌وکارها قرار دارد. گزینه‌های زیادی برای تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر داده‌های رایانش ابری وجود دارد که از طریق اشتراک‌های ماهانه قابل دسترسی‌اند. بازاریاب‌ها همچنین می‌توانند از بین طیف گسترده‌‌ای از سیستم‌عامل‌های ساخت ربات پاسخگو یکی را انتخاب کنند که کاربری آسانی دارد و حتی افراد غیرماهر هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند‌‌.

بازاریابی نسل 5 از چشم‌انداز راهبردی سطح بالایی بررسی می‌شود. در این کتاب دانش چگونگی استفاده از فناوری بازاریابی پیشرفته تا حدودی پوشش داده می‌شود‌‌، اما این کتابی فنی نیست. ایدة اصلی نویسندگان کتاب بر این مبناست که فناوری باید از برنامه‌ای راهبردی پیروی کند. بنابراین‌‌، مفاهیم موجود در بازاریابی نسل 5‌‌ برای همة بسترهای ابزاری تعمیم‌پذیرند. شرکت‌ها می‌توانند بسیاری از این روش‌ها را با هر سخت‌افزار و نرم‌افزار پشتیبان موجود در بازار اجرا کنند. نکتة اصلی این است که شرکت‌ها باید بازاریابانی داشته باشند که بدانند چگونه راهبردی طراحی کنند که از فناوری مناسب برای موارد مختلف استفاده از بازاریابی بهره‌مند شوند.

فهرست

دربارة نویسندگان

بخش اول: مقدمه

فصل 1: به بازاریابی نسل 5 خوش آمدید: فناوری در خدمت انسان‌ها

بخش دوم: چالش‌های پیشِ روی بازاریابان در دنیای دیجیتال

فصل 2: شکاف نسل‌ها: بازاریابی برای نسل انفجار جمعیت، نسل‌های...

فصل 3: دوقطبی شدن رفاه: ایجاد جامعیت و پایداری برای جامعه

فصل 4: شکاف دیجیتالی: استفاده از فناوری به‌صورت...

بخش سوم: راهبرد‌های جدید برای بازاریابی توانمندسازی‌شده

فصل 5: سازمانی با آمادگی دیجیتالی: یک رویکرد برای همه مناسب نیست

فصل 6: فناوری آتی: اکنون زمان اوج گرفتن فناوری‌های شبه‌انسانی است

فصل 7: تجربة جدید مشتری: جذابیت ماشین‌ها در قبال صمیمت انسان‌ها

بخش چهارم: ترفند‌های جدید برای حداکثر بهره‌برداری از...

فصل 8: بازاریابی داده‌محور: ایجاد اکوسیستم داده‌محور برای هدف‌گیری بهتر

فصل 9: بازاریابی پیشگویانه: پیش‌بینی تقاضای بازار با آینده‌نگری

فصل 10: بازاریابی مفهومی: خلق تجربة شخصی‌سازی‌شده با استفاده از...

فصل 11: بازاریابی افزوده: استفاده از تعاملات انسانی توانمندشده با فناوری

فصل 12: بازاریابی چابک: اجرای عملیات بازاریابی در مقیاس و...

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
10639

مشخصات

کد کتاب
10639
شابک
978-622-220-742-7
نام کتاب
بازاریابی نسل پنج
نام اصلی
Marketing 5.0
نویسنده (ها)
فیلیپ کاتلر - هرماوان کارتاجایا - ایوان ستیاوان
مترجم (ها)
سجاد شریفی - دکتر مهسا اکبری
موضوع کتاب
موفقیت و مدیریت
قطع
رقعی
صفحات
۲۸۰
تاریخ چاپ
سال 1401
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
289,900 تومان
هدف ما در این کتاب این است که به شما نشان دهیم چطور می‌توانید فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنید و قربانی تلاش‌های خود نباشید و اشخاص و موضوعاتی را از فشار دادن دکمه‌های اعصابتان باز دارید.
دوست داشتن
229,900 تومان
داستان‌های موجود در این کتاب با زبانی ساده و در عین حال جذاب، مسیری پایدار به سوی توانگری و ثروت باز می‌ کنند. این کتاب با موضوع برنامه‌ ریزی مالی و ثروت شخصی شما را به سوی ثروتمندتر شدن و توانگر ماندن سوق می‌دهد....
دوست داشتن
تغذیه و سلامت جسم و روان تغذیه و سلامت جسم و روان
دوست داشتن
599,900 تومان
این کتاب ترکیب جدیدی از نقش مهم تغذیه در سلامت روان را ارائه می‌دهد. در صفحات این کتاب، متخصصان بالینی به بینش‌ها و مطالبی پی خواهند برد که می‌توانند راهنمای مفید و مناسبی در جهت خوردوخوراک و چگونه مصرف کردن مکمل‌ها...
دوست داشتن
باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد) باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد)
دوست داشتن
389,900 تومان
جیمی کرن لیما، یک کارآفرین امریکایی است که به عنوان یکی از ثروتمندترن زنان خودساخته در فهرست مجله فوربز قرار گرفته است.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
تجارت جهانی برهم زدن معامله ی فروش تجارت جهانی برهم زدن معامله ی فروش
دوست داشتن
269,900 تومان
صنعت فروش می‌تواند زمینه‌ی رشد‌ خطاکاران را فراهم كند. فروشندگان خطاکار محصولاتی نامرغوب را به مشتریان خطاکار می‌فروشند. اگر همه‌ی ما فروشندگان، کارمان را به بهترین شكل انجام می‌دادیم و همه‌ی مشتریان راضی بودند، نیازی...
دوست داشتن
بهترین بازده رهبری بهترین بازده رهبری
دوست داشتن
329,900 تومان
چرا باید رهبرانی را پرورش دهید؟ چرا باید وقت،انرژي، منابع و کوشش وسعی تان را برای کمک به رشد و رهبری دیگران اختصاص دهید؟‌ آیا این کار ارزش را دارد؟ به راستی می‌توان تفاوت ایجاد کرد؟ آیا این بازده، تمام تلاش های لازم...
دوست داشتن
100 کلید موفقیت در کار 100 کلید موفقیت در کار
ناموجود
دوست داشتن
89,900 تومان
نویسنده در این کتاب به بررسی روش‌هايی كه مردم در برابر جدی‌ترين موارد كاری مانند اخراج يا شكست خوردن از رقبای بزرگ‌تر، اختلاس‌های داخلي يا خشونت، يا اجبار به نقل مكان به شهری جديد، اتخاذ می‌كنند پرداخته است. 
دوست داشتن
کارآفرینی با نگاه آینده پژوهی کارآفرینی با نگاه آینده پژوهی
دوست داشتن
34,900 تومان
تفکر باز به ارزیابی نقادانه عملیات روزمره سازمان و پذیرش ایده‌های جدید اشاره دارد؛ به عبارت دیگر این تغییر به تمایل و گرایش سازمان به عدم یادگیری روش‌های تفکر موجود و تغییر در مدل‌های ذهنی از محیط دلالت می‌کند.
دوست داشتن
شروعی دوباره شروعی دوباره
ناموجود
دوست داشتن
18,900 تومان
شاید آینده مبهم و نامعلوم به‌نظر برسد؛ اما، درحالی‌که این کتاب را مطالعه می‌کنید، می‌توانم به شما اطمینان ببخشم که باقی‌مانده‌ی زندگی‌تان قرار است به بهترین بخش زندگی‌تان تبدیل شود. 
دوست داشتن
اولین میلیون دلار خود را در بازاریابی شبکه ای کسب کنید اولین میلیون دلار خود را در بازاریابی شبکه ای کسب کنید
ناموجود
دوست داشتن
19,900 تومان
تقریباً تمام کسانی که با تجارت بازاریابی شبکه‌ای آشنا می‌شوند، در ابتدا پتانسیل این تجارت را باور نمی‌کنند و در ادامه هم وقتی با مفاهیمی چون اهرم، تصاعد و غیره آشنا می‌شوند، آن را یک راه میانبر برای کسب ثروت می‌انگارند.
دوست داشتن
359,900 تومان
بعد از خواندن این کتاب می‌توانید به سؤالاتی مانند اینکه چرا گوشی‌های اپل با وجود امکاناتی مشابه با سایر برندها، با قیمتی بسیار بیشتر به فروش می‌رسند یا اینکه چرا جواهرات سواروسکی این‌قدر در نظر مشتریانش خاص هستند پاسخ...
دوست داشتن
ملاقات من با خودم ملاقات من با خودم
ناموجود
دوست داشتن
199,900 تومان
کتابی که در دستان شماست، همان است که مدت‌هاست در جستجویش بوده‌اید. این کتاب پیله‌ی زندگی شما را از هم می‌شکافد و دگرگون می‌‌کند و از شما، انسانی موفق، ثروتمند، سالم و نیرومند می‌سازد تا به فضای آرامش، آسایش، نشاط و...
دوست داشتن
259,900 تومان
فاصلة میان «نه» تا «بله» بسیار کوتاه است؛ ولی نتایج آن یک دنیا تفاوت دارد. اگر شما به خواستگاری همسر رؤیایی‌تان بروید و به شما بگویند «نه» چه سرنوشتی خواهید داشت؟ ولی اگر همین جمله را با یک سؤال و یک جمله یا یک دیالوگ...
دوست داشتن
کتاب سفر به بی نهایت کتاب سفر به بی نهایت
ناموجود
دوست داشتن
21,900 تومان
فلسفة زندگی بشر، رسیدن به کمال فردی و اجتماعی است. ما باید از فرصتی به نام زندگی، برای رشد و پیشرفت و دستیابی به نتایج شگرف به‌خوبی استفاده کنیم.زندگی ایده‌آل یعنی یک زندگی همراه با دستاوردهای بزرگ به‌علاوة حال خوش و...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم