مردی که به اسب ها گوش می دهد

مردی که به اسب ها گوش می دهد

در این کتاب با مردی آشنا می‌شویم که به‌طور واقعی و زنده در گوش اسب نجوا می‌کند و از آن شب‌های سرد و روزهای سوزان بیابان زندگی‌ای را می‌سازد که ضامن بقای آن، عشق به اسب‌ها و فهمیدن آن‌هاست.

ـ دنیای کتاب واشنگتن پُست

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
287,920 تومان 359,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
10362
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

دعوت اسب‌های وحشی

همه‌ی ماجرا به آن روزهای تابستانی باز می‌گردد که تنهایی در بیابان روی شکم دراز می‌کشیدم و ساعت‌ها با دوربینم، اسب‌های وحشی را تماشا می‌کردم. با تلاش برای تماشای اسب‌ها، زیر نور ماه، می‌کوشیدم به عمق رفتار اسب‌های وحشی پی ببرم و یقین داشتم فرصت دستیابی به نکته‌ی مهمی را دارم؛ اما نمی‌دانستم همان نکته، روزی زندگی مرا شکل خواهد داد. در سال 1948، پسر سیزده‌ساله‌ای بودم که مشغول یادگیری زبان اسب‌ها بود.

در صحرای نوادا، اگر هنگام طلوع آفتاب، به خاک دست بزنی، خاک نرم و سرد است و در وسط روز خاک پوست بدنت را می‌سوزاند. شب‌زنده‌داری‌های تابستانی من، با گرمای روز و سرمای شب و حس آشکار تنهایی همراه بود. همراهی اسب‌های وحشی و دقت به حرکات آن‌ها، در زیر نور ماه حس خوبی به من می‌داد؛ به‌ویژه وقتی به یاد مادیان خرمایی‌رنگ مایل به خاکستری می‌افتادم که روی پشتش خط قاطری و بالای زانویش نوارهای گورخری. معلوم بود سردسته‌ی گله است. او کره‌اسب جوان و سرکشی را تربیت می‌کرد که از همه‌ی کره‌اسب‌ها و مادیان‌ها خشن‌تر بود. وقتی یادم می‌آید چطور حریف او می‌شد خوشحال می‌شوم، چشم در چشم او می‌دوخت، ستون فقراتش را می‌کشید و سرش را مثل نیزه به طرف او نگه می‌داشت. به‌دقت می‌دانست چه می‌خواهد. در فاصله‌ی سیصدیاردی از گله، از روی حالت بدن او، می‌فهمید چه موقع کره‌اسب می‌خواهد به اصطبل برگردد.

اگر با او رودررو می‌شد، نمی‌توانست به گله برگردد. اگر مادیان بخشی از محور طویل بدنش را به او نشان می‌داد، کمی از او حساب می‌برد و به او توجه می‌کرد. قبل از این‌که حرکت مربوط به بخشیدن را انجام دهد، علائم پشیمانی او باید نمایان می‌شد؛ علائمی حاکی از طلب بخشش که به مادیان نشان می‌داد بعد‌ها مبنای تکنیکی ‌شد که من برای آشنا کردن اسب‌های جوان با زین و دهنه از آن استفاده می‌کردم. این اسب‌های وحشی بودند که دستور زبان بدن صامت و ساکت خود را به من آموختند و این اسب کهر اولین استاد من بود.

من در سالیناس کالیفرنیا، بزرگ شدم؛ جایی که هر سال از اسب‌ها استفاده‌های دیگری می‌کردند. در سال 1948، مسابقه‌ی اسب وحشی، بخشی از برنامه‌ی سوارکاری سالیناس شد و از آن‌جایی که من در خانه‌ای زندگی کردم که زیاد با سوارکاران سروکار داشت و والدینم هم مدرسه‌ی سوارکاری را اداره می‌کردند، سوارکاری و نمایش اسب، بخشی از زندگی ما شده بود. اسب‌های وحشی زیاد و ارزان بودند. داک لیچ، مرد کوتاه‌قدی که دندانپزشک ما و همین‌طور نماینده‌ی مؤسسه‌ی برگزاری مسابقات رقابتی بود، مردم را دعوت می‌کرد و می‌گفت: «بیایید مردم، من تا اول ژوئیه صدوپنجاه اسب وحشی را به سالیناس می‌آورم.» درواقع این کار را می‌کرد؛ اما با توجه به مصرف گوشت اسب، در دوران جنگ، تعداد اسب‌های وحشی تا حد زیادی کاهش یافته بود و تا سال 1947 گله‌های کالیفرنیای شمالی، نوادا و اورگون جنوبی با توجه به تعداد اسب‌هایی که در نوادا بودند به دو سوم کاهش یافت. آن سال کسی به دعوت داک لیچ توجه نکرد. گله‌داران نوادا در جواب می‌گفتند: «چه نوع اسب‌های وحشی؟»

«بیایید این‌جا و خودتان ببینید.» در اصل مسابقه‌ی اسب‌های وحشی مسابقه نبود، بلکه نوعی بازی بود که با اسب‌های وحشی اجرا می‌شد؛ اما آن سال مؤسسه‌ی نمایش اسب سالیناس، اسب قابل استفاده‌ای ارائه نداد، زیرا فقط اسب‌های وحشی رام‌شده را با تعداد خیلی کمی از اسب‌های معمولی و تعداد زیادی اسب پیر نمایش داد.

سال بعد، از فرصت استفاده کردم تا با کمک داک لیچ هم نژاد اسب وحشی را نجات دهم و هم زندگی صدها یا تعداد بیشتری از اسب‌ها را. من آن زمان فقط سیزده‌سال داشتم؛ شاید داک لیچ به حرفم گوش نمی‌کرد؛ اما من از روحیه‌ی ماجراجویانه‌ی آتشین جوانی و عشق شدید به اسب‌ها برخوردار بودم. در سال‌های پیش، بعد از نمایش سوارکاری، اسب‌های وحشی را به کشتارگاه می‌فرستادند تا برای تهیه‌ی غذای سگ سلاخی شوند. کاش می‌توانستم کاری کنم که ارزش آن‌ها بیشتر از این کار می‌شد!

ای کاش، می‌شد! من به داک لیچ پیشنهاد کردم، اجازه دهد به نوادا بروم و اسب‌های وحشی را بیاورم.

 با شنیدن حرف من ابروی لیچ از بالای عینکش بیرون آمد. «چطوری می‌خواهی این کار را بکنی، پیاده؟»

«نه، من در سفرهایم و شرکت در نمایش اسب، دوستان بسیاری پیدا کرده‌ام. می‌توانم از کمپبل رانچ کمک بگیرم. بیل دورانس هم اسب‌دار مشهوری است که پنجاه و خرده‌ای سال دارد. و مشاور و دوست من خواهد بود. او با بسیاری از دام‌پرورهای آمریکایی در تماس است و ترتیب کارها را می‌دهد. رالف و ویویان کارتر، اسب‌دارهای خوب و دوست خانوادگی ما هستند. شرکتی نزدیک آن‌جا دارند و به من کمک خواهند کرد و در آخر من راننده کامیون خوب و قابل اعتمادی را هم سراغ دارم.

 داک لیچ گفت: «موفق باشی.» ولی، در لحن صدایش، تمسخر احساس می‌شد. از آن پس، کمی بزرگ‌تر از یک پسربچه بودم.

داک لیچ گفت: «صدوپنجاه رأس چی؟ جوجه یا اسب؟» شوخی عجیبی کرد.

«اسب‌های وحشی، قوی و سالم، دکتر لیچ.» برایش توضیح دادم که من و برادر کوچک‌ترم، تا زمان برگزاری نمایش اسب‌ها از آن‌ها مراقبت می‌کنیم. «آن‌ها به موقع آماده خواهند بود و هر دو ما در آن لحظه در دسترس خواهیم بود تا سالم بودن آن‌ها را ببینیم.» داک لیچ، پیپش را از یک گوشه‌ی لبش به گوشه‌ی دیگر گذاشت و دوباره چشمک زد، این یعنی به این موضوع فکر می‌کند.

در آخر پرسید: «این چه فایده‌ای برای تو دارد؟»

«آقا، به این فکر کردم که بعد از نمایش اسب‌سواری، من و لاری می‌توانیم اسب‌ها را حراج کنیم، و آن‌ها را گران‌تر از پولی که برای گوشت آن‌ها می‌دهند بفروشیم.» این طوری از حیواناتی که برای کشتار به میدان می‌آوردند استفاده‌ی بهتری می‌شد.

به او گفتم: «امسال هیچ حیوانی را به کشتارگاه نمی‌فرستند. فقط چند تا از آن‌ها از رینگ فروش عبور می‌کنند و من و برادرم یا شاید هم کس دیگری سوار آن‌ها می‌شود، آقا.»

او همچنان فکر می‌کرد، بنابراین به حرف‌هایم ادامه دادم.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
10362

مشخصات

کد کتاب
10362
شابک
978-964-236-618-7
نام کتاب
مردی که به اسب‌ها گوش می‌دهد
نویسنده (ها)
مونتی رابرتز
مترجم (ها)
گیتی شهیدی
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
328
نظرات
بدون نظر
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
تجارت جهانی همه چیز درباره فروش تجارت جهانی همه چیز درباره فروش
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
247,920 تومان 309,900 تومان
‎−20%
اگر این كتاب را انتخاب كرده‌اید پس تاكنون متوجه شده‌اید كه فروش، امری حیاتی و شاید حتی مهم‌ترین جنبه‌ی كار هر شرکت باشد. هیچ شركتی بدون تلا‌ش‌های حرفه‌ای بخش فروش نمی‌تواند به كار ادامه دهد. 
دوست داشتن
آکادمی سلطه بر موفقیت آکادمی سلطه بر موفقیت
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
319,920 تومان 399,900 تومان
‎−20%
ما باید بدانیم که سلامتی، درآمد، روابط عاطفی ‌و تمامی ابعاد مختلف زندگی ما انعکاسی است از آنچه در درون ما ‌می‌گذرد. این قانون نشان‌دهنده تناظر یک‌به‌یک میان این دو است. چون می‌توانید در خودتان تغییر ایجاد کنید، ابعاد...
دوست داشتن
تجارت جهانی بازی مذاکره تجارت جهانی بازی مذاکره
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
287,920 تومان 359,900 تومان
‎−20%
تجارت جهانی كالا و خدمات از دو جنبه‌ی مهم اهمیت دارد. اول، اقتصادها از طریق تجارت نیازهای یكدیگر را با حداقل هزینه برای طرفین تامین می‌كنند. از این منظر با توجه به «مزیت‌های نسبی» مختلفی كه در كشورها وجود دارد، تقسیم...
دوست داشتن
چگونه از همه بله بگیرید -  نه به نه ۲ چگونه از همه بله بگیرید -  نه به نه ۲
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
207,920 تومان 259,900 تومان
‎−20%
فاصلة میان «نه» تا «بله» بسیار کوتاه است؛ ولی نتایج آن یک دنیا تفاوت دارد. اگر شما به خواستگاری همسر رؤیایی‌تان بروید و به شما بگویند «نه» چه سرنوشتی خواهید داشت؟ ولی اگر همین جمله را با یک سؤال و یک جمله یا یک دیالوگ...
دوست داشتن
برنامه ریزی به منظور کامیابی در کار و زندگی - 50 دقیقه ای برنامه ریزی به منظور کامیابی در کار و زندگی - 50 دقیقه ای
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
103,920 تومان 129,900 تومان
‎−20%
کسب و کار در سراسر دنیا بر اساس برنامه‌های تجاری بنا نهاده شده است تا فعالان، به اهداف مالی خود دست یابند. برنامه‌ریزی به منظور کامیابی در کار و زندگی می‌تواند به افراد، زوج‌ها و حتی کل خانواده کمک کند تا با...
دوست داشتن
13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آنها 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آنها
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
255,920 تومان 319,900 تومان
‎−20%
این کتاب تحلیلی جذاب و واقع‌گرایانه از اقدام خوب مدیریت و رفتارهای نادرست آن در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب باید در در کشوی اول میز هر مدیری باشد و این کشو باید همیشه نیمه‌باز بماند...
دوست داشتن
رئیس خوب رئیس بد رئیس خوب رئیس بد
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
31,920 تومان 39,900 تومان
‎−20%
رئیس خوب، رئیس بد كتابی است درباره‌ی كارهایی كه بهترین مدیران انجام می‌دهند، نه درباره‌ی عملكرد مدیران معمولی یا آن‌ها كه اندكی تبحر و كفایت در زمینه‌ی مدیریت دارند. 
دوست داشتن
نابغه دیوانه نابغه دیوانه
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
175,920 تومان 219,900 تومان
‎−20%
این کتاب نظام باورهای شما را تغییر می‌دهد، فرضیات شما را به چالش می‌کشاند. شیوه تفکر شما را تغییر می‌دهد و تازه این آغاز ماجراست! رندی گیج استاد و راهنمای رساندن شما به نبوغ کارآفرینی است.
دوست داشتن
بیداری ریشه بیداری ریشه
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
15,920 تومان 19,900 تومان
‎−20%
این نوشته در دو جلد تنظیم شده است: بی تابی ریشه (1) و بیداری ریشه (2). ریشه کوچولو در مسیر تحول خود از عشق، هستی، خودشناسی، ریشه های دیگر، دشواری ها، هوس، طوفان و بیراهه عبور می کند و سرانجام به شادی و آرامش می رسد....
دوست داشتن
از هیچ تا همه چیز از هیچ تا همه چیز
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
367,920 تومان 459,900 تومان
‎−20%
 داستان هاروارد شولتز به وضوح یادآور موفقیت است، موفقیتی که نه فقط با عزم و اراده فردی، بلکه با مشارکت و همکاری حاصل شد. دیدن دستاوردهای بعدی او باید بسیار هیجان انگیز باشد.  «بیل گیتس»
دوست داشتن
محیط کاری عالی برای همه محیط کاری عالی برای همه
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
215,920 تومان 269,900 تومان
‎−20%
بهتر برای کسب‌وکار بهتر برای مردم بهتر برای جهان آنچه در ده یا بیست سال گذشته به اندازه کافی خوب بده است، در حال حاضر خوب نیست. سازمان‌ها برای ماندگاری و موفقیت‌های آینده باید محیط کاری مناسبی ایجاد کنند.
دوست داشتن
مدیر عامل مدیر عامل
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
محققان رشته مدیریت در تحقیقی، فهرستی از موفق‌ترین مدیرعامل های دنیا تهیه کردند. سپس از میان دویست نفر اول از این فهرست با ۶۷ نفر مصاحبه‌های عمیق انجام دادند. محققان متوجه شدند که هیچ دستورالعمل ساده‌ای برای موفقیت...
دوست داشتن
تجارت جهانی روش ترغیب مشتریان تجارت جهانی روش ترغیب مشتریان
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
279,920 تومان 349,900 تومان
‎−20%
رفتارهاي انساني براي روش‌هاي سرهم‌بندي موضوعات بسيار پيچيده است، اما گام نخست ساختار جديد ما اين است كه نبايد كار را با از دور خارج كردن افراد قديمي به هنگام مواجهه با افراد جديد شروع كنيد
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم