راهبی که فراری اش را فروخت

راهبی که فراری‌اش را فروخت منتشر شد.

ادامه مطلبShow less
239,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
30135
دوست داشتن2
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

فصل اول

زنگ بیدارباش!

همه‌چیز در اتاق دادگاه درست پیش می‏رفت که ناگهان او غش کرد و بر زمین افتاد. یکی از برجسته‏ترین وکیل‌مدافعان کشور اکنون ازحال‌رفته و متلاشی، نقش بر زمین بود؛ مردی که تا چند لحظۀ پیش کت‌وشلوار ایتالیایی سه‌هزاردلاری بر اندامش خوش نشسته و به تن و بدن خوش‏تراشش جلوه‏ای نو بخشیده بود و رشتۀ موفقیت‏های حقوقی‏اش هم خبر از فتح و نصرت همیشگی‏اش در عرصۀ قانون می‏داد. از فرط بهت‎زدگی، سر جایم خشک شده بودم. صحنۀ شوکه‏کنندۀ‏ روبه‌رویم تمام وجودم را فلج کرده بود. جولیان مانتل بزرگ اکنون در حد یک قربانی شده و مانند کودکی بی‏دفاع بر کف دادگاه افتاده بود و می‏لرزید. مرتعش بود و همچون مجنونی شوریده عرق از سرورویش می‏بارید.

از آن لحظه به بعد، همه‌چیز روندی کُند یافت، انگار شاهد صحنه‏های فیلمی باشیم که روی دور آهسته قرار گرفته است. جیغ بنفش دستیار وکیل دادگستری فضا را پر کرد: «ای داد بیداد! جولیان دچار حمله شده!» انگار اصرار داشت چیزی را به ما گوشزد کند که برای همگی‏مان واضح و مشخص بود. بانوی قاضی نگاهی وحشت‌بار به او انداخت و بلافاصله تلفنی را که برای مواقع اضطراری نصب شده بود برداشت و چیزی زمزمه کرد. من همچنان هاج‌وواج مانده بودم و مانند یک مجسمه سر جایم خشکم زده بود، درحالی‌که جملات بی‌دعوت این‌سو و آن‌سوی ذهنم رژه می‏رفتند: نمیر احمق پیر! هنوز وقتش نرسیده که تو یکی ما را ترک کنی. این شکل مردن سزاوار تو نیست.

ناظم جلسه که تا همین چند لحظۀ پیش مانند یک مومیایی در جایگاه خود ایستاده بود، پرید وسط و سعی کرد برای مرد بزرگ قانون عملیات احیای قلبی انجام دهد. دستیار وکیل دادگستری هم کنارش ایستاده بود، درحالی‏که حلقه‏های درشت موهای طلایی‌رنگش صورت همچون لبوی جولیان را نوازش می‏کرد. زن سعی می‏کرد در گوش جولیان حرف‌های لطیف نجوا کند، بلکه مرهم دردش باشد، هرچند جولیان کلامی از آن‌ها را نمی‏شنید.

هفده سال از آشنایی من و جولیان می‏گذشت. دفعۀ اولی که او را دیدم، هنوز دانشجوی جوان حقوق بودم که یکی از همکارانش مرا به‌عنوان کارورز تحقیق تابستانی به کار گرفته بود. همان وقت‌ها هم جولیان همه‌چیزتمام بود؛ وکیل‌مدافعی خوش‌تیپ و نترس که رؤیاهای بزرگ، در حال شکافتن پوسته‏های خارجی وجودش بود؛ ستارۀ آن مجموعه که می‏دانست چگونه سراب را به واقعیت تبدیل کند. خوب به یاد دارم یک شب که تا دیروقت در دفتر کار شاهانه‏اش راه می‏رفتم، دزدکی نگاهی به قابی از جملاتی نغز که روی میز کار بزرگ چوب بلوطش قرار داشت انداختم. جمله‌ای از وینستون چرچیل دیدم که دربارۀ افرادی مانند جولیان گفته بود:

امروز دیگر به این اطمینان رسیده‏ام که ما تعیین‏کنندۀ سرنوشت خود هستیم، ناخدای کشتی زندگی خویش. هرگز وظیفه‏ای به ما محول نمی‏شود که بیش از ظرف تحملمان باشد. دردها و رنج‌هایی فراتر از حد توانمان به ما داده نمی‏شود. مادامی‌که ایمانی قاطع و اراده‏ای آهنین داشته باشیم، موفقیت و پیروزی نمی‏تواند از ما رو برگرداند.

جولیان به هرچه می‏گفت عمل می‏کرد. سرسخت و کوشا بود و حاضر می‏شد برای رسیدن به موفقیتی که اعتقاد داشت مستحقش است، روزانه هجده ساعت کار کند. از کسی شنیده بودم که پدربزرگش سیاستمداری برجسته و پدرش قاضی بسیار معتبر دادگاه فدرال بوده است. پیدا بود که از خانواده‏ای ثروتمند است، اما همان خانواده از او توقعاتی سنگین داشتند و باید جوابگوی خواسته‏ها و توقعاتی که بر دوشش سنگینی می‏کرد باشد. البته من یک چیز را درمورد او صد درصد قبول داشتم: او به‌دنبال خواسته‏های شخص خودش بود و نه کس دیگر. دوست داشت کاری را انجام دهد که خودش می‏خواهد، انگار مجری برنامه‌ای است که خودش کارگردانی می‏کند.

نمایش‏های سلحشورانۀ جولیان که خیلی‏ها را به خشم می‏آورد، در اغلب موارد تیتر اول روزنامه‏های خبری می‏شد. پولدارها و معروف‏ها هنگام نیاز دسته‌دسته به‌سویش می‏آمدند تا از توانمندی‏های این مرد جنگجو که به‌درستی می‏دانست باید چگونه روی شمشیر دولبۀ قانون قدم بردارد و کار را به موفقیت برساند بهره ببرند. فعالیت‏های فوق‌برنامه‌اش هم از کسی پنهان نبود. آخر شب‌ها را در کافه‏ها و رستوران‏های معروف شهر سپری می‌کرد و با عده‏ای از رفقایش که نام آن‌ها را «تیم انهدام» گذاشته بود خوش می‏گذراند.

هنوز هم نفهمیدم چرا آن تابستان جولیان مرا برای پروندۀ قتل حساسی که رویش کار می‏کرد انتخاب کرد. من هم مانند او فارغ‏التحصیل دانشگاه هاروارد بودم، اما قطعاً درخشان‌ترین کارورز آن مجموعه محسوب نمی‏شدم و از تبار خاصی هم نبودم. پدرم تمام عمرش را در نگهبانی بانک با حقوق و مزایای محدود در منطقۀ مارینز[1] گذرانده بود. مادرم هم در فضایی کاملاً معمولی در برونز[2] بزرگ شده بود.

بااین‏حال، بین آن‌همه آدمی که دلشان می‏خواست در پرونده‏ای که به «شاه‏ماهی محاکمه‏های قتل» معروف بود، برای جولیان کار کنند، او مرا برای دستیاری انتخاب کرد. خودش می‏گفت از ولعی که من برای حل پرونده داشتم، خوشش آمده است. ما پرونده را بردیم و مدیر اجرایی را که متهم به قتل وحشیانۀ همسرش بود آزاد کردیم. دیگر نمی‏دانم که آیا از وجدان آشفته‌اش هم خلاص شد یا نه.

آن تابستان برای من با درس و آموزش همراه بود. پرونده‏ای که نتوان در آن به‌راحتی به کسی مشکوک شد و سوءظن یافت، پرونده‏ای سخت است و موفقیت در آن، درس‌های فراوانی به وکیل می‏آموزد. هر وکیلی که از عهدۀ این کار بربیاید، ارزش پولی را که دریافت می‏کند دارد، اما درسی که من در آن تابستان گرفتم، به‌مراتب بیش از این‌ها بود. من ازلحاظ روان‌شناسی مفهوم برنده شدن را تجربه کردم و این موقعیت کمیاب را یافتم که عملکرد یک استاد را از نزدیک ببینم. همۀ این‌ها را مانند اسفنجی که آب را به خود جذب می‏کند، گرفتم و بزرگ شدم.

جولیان از من دعوت به همکاری کرد. به‌عنوان دستیارش مشغول به کار شدم و بعد دوستی بین ما شکل گرفت. قبول دارم که کار کردن با او چندان ساده نبود. تازه‏کاری بودم که بیشتر اوقات شیرۀ جانم کشیده می‏شد و بسیاری شب‌ها وقتمان روی جروبحث و تلاش بیشتر و سخت‌تر می‏گذشت. اول و آخر، هرچه او می‏گفت همان بود. انگار هیچ اشتباهی در کار این مرد وجود نداشت. بااین‏حال، زیر آن لایۀ سفت‌وسخت ظاهری‌اش، انسانی بود که با تمام وجود به همنوعان خود علاقه داشت و به آن‌ها اهمیت می‏داد.

هرچقدر هم که سرش شلوغ بود، هیچ‌وقت یادش نمی‏رفت که حال جنی را از من بپرسد؛ زنی که هنوز هم او را «عروس خودم» می‏نامم، هرچند قبل از ورود به دانشکدة حقوق با او ازدواج کرده بودم. تابستان دیگری که ازطریق کارورزی به‌دنبال وام بودم و پیدا نمی‏کردم، جولیان ترتیبی داد تا بتوانم یک کمک‌هزینۀ تحصیلی با شرایط عالی دریافت کنم. وارد بازی شدن و بردن، کار همیشگی او بود؛ اویی که از چالش‌های سخت زندگی لذت می‏برد. بااین‏حال، هیچ‌وقت رفقایش را فراموش نمی‏کرد و همیشه هوایشان را داشت. تنها نقطه‌ضعف جولیان، وسواس و اعتیادی بود که به کار خود داشت.

سال‌های اولی که با او کار می‌کردم، می‏گفت: «به‌خاطر پیشبرد مجموعه تا این اندازه سنگین کار می‌کنم» و گاهی هم وعده می‏داد: «در آینده کار را یک ماه تعطیل می‌کنم و برای استراحت به کایمانز[3] می‏روم». گذشت زمان به خوش‌نامی او افزود و روزبه‌روز بر حجم کاری‌اش اضافه شد. پرونده‏ها یک‌ریز بزرگ‌تر و بهتر می‏شدند و جولیانی که عادت نداشت در چالش شغلی کوتاهی کند، سنگین و سنگین‌تر کار می‏کرد. کم پیش می‏آمد فرصتی آزاد برای فکر کردن به خودش پیدا کند، اما در همان لحظات نادر هم می‏گفت اگر بیش از دو ساعت بخوابد، احساس گناه می‏کند. او باید تمام وقتش را صرف حل پرونده‏هایش می‌کرد. دیگر برایم روشن شده بود که این آدم ولع بیشتر داشتن یافته است: شخصیت بیشتر، شکوه بیشتر، پول بیشتر.

بسیار موفق شد؛ اتفاقی که دور از ذهن نبود. توانست به بیشتر چیزهایی که آرزوی اکثر مردم بود برسد: شهرت در شغلی درخشان با درآمدی هفت‌رقمی، عمارتی باشکوه در همسایگی مشاهیر، هواپیمای شخصی، خانۀ ییلاقی در جزیره‏ای استوایی و دارایی ممتاز مخصوص خودش که عاشقش بود، یعنی فراری قرمزرنگ براقی که وسط پارکینگ مخصوصش پارک می‏کرد.



[1]. Marines

[2]. Bronx

[3] . Caymans: جزایر کایمانز واقع در دریای کارائیب است. ـ م.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30135

مشخصات

کد کتاب
30135
شابک
978-622-220-850-9
نام کتاب
راهبی که فراری اش را فروخت
نام اصلی
the monk who sold his Ferrari
نویسنده (ها)
رابین شارما
مترجم (ها)
لیلا رعیت
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
216
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1402
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
599,900 تومان
پرفروشترین کتاب نمایشگاه کتاب ۱۳۹۷ تهران - 48 قانون قدرت پرفروش ترین کتاب برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. با کمک این کتاب شارلاتان‌ها را می‌شناسیم و فریب آن‌ها...
دوست داشتن
209,900 تومان
شما می‌توانید نگرشتان را تغییر دهید و وقتی نگرشتان، باورهای سمی موجود در این کتاب است. شما را به تغییر دادن آن‌ها تشویق می‌کنیم. هر فکر سمی را به دقت در نظر بگیرید و سپس با راهکارهای ارائه شده آن را تغییر دهید.
دوست داشتن
559,900 تومان
قانون موفقیت اولین و کامل ترین کتاب ناپلئون هیل استاد برجسته و نویسنده بزرگ کتاب های انگیزشی است. نسخه نفیس قانون موفقیت کتابی است برای همه ادوار، کتاب مرجع و راهنمایی که برای هر خانه ای ضروری است. 
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
99,900 تومان
 برای دستیابی به موفقیت در هر حوزه‌ای، باید از اصول پیروی کرد. آیا امکان دارد بدون در نظر گرفتن قانون تکامل، از پلۀ اول به پله‌های بالاتری دست یافت؟ عمده‌ترین اصل در بهبود و پیشرفت، رعایت این قانون است؛ لذا در این...
دوست داشتن
راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید
دوست داشتن
289,900 تومان
خواه نارضایتی خود را از دست داده باشید یا در حال ترقه زدن باشید، این کتاب به شما کمک می کند وضعیت فعلی شغلی خود را ارزیابی کرده و شما را راهنمایی کند تا تغییر شغلی لازم را ایجاد کنید. مملو از نمونه‌هایی از افراد واقعی...
دوست داشتن
خلق دنیای پیرامون به وسیله مدیریت سیگنال های ذهنی خلق دنیای پیرامون به وسیله مدیریت سیگنال های ذهنی
ناموجود
دوست داشتن
11,900 تومان
در این کتاب تلاش می‌کنم تأثیر ذهن انسان بر دنیای پیرامون را تحلیل و اثبات علمی کنم. برای این منظور ابتدا با دنیای فرکانس‌ها آشنا می‌شویم؛ سپس وجود فیزیکی و متافیزیکی بدن انسان و بعد ارتباط بدن فیزیکی و انرژی انسان را...
دوست داشتن
تا خوشبختی راهی نیست تا خوشبختی راهی نیست
ناموجود
دوست داشتن
129,900 تومان
آیا تا به حال به دانۀ سیب فکر کردید؟ همان دانۀ ‏سیبی که وقتی میوه‏اش را می‏خورید، آن را در سطل آشغال می‏اندازید. آیا تا به حال به این فکر کرده‏اید اگر دانۀ سیب را زیر خاک بکارید رشد می‏کند و تبدیل به یک درخت تنومند...
دوست داشتن
چگونه نقاط ضعفم را به نقاط قوت تبدیل کنم چگونه نقاط ضعفم را به نقاط قوت تبدیل کنم
ناموجود
دوست داشتن
11,900 تومان
همه‌ی ما حداقل یک پاشنه‌ی آشیل، یک نقطه ضعف یا موردی برای احساس ناامنی یا آسیب‌پذیری داریم که پیوسته ما را به اشتباه می‌اندازد. این کتاب به این موارد می‌پردازد...
دوست داشتن
همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز
دوست داشتن
499,900 تومان
«آینده ازآنِ توست اگر خودت بخواهی» یک جمله رایج است که معمولاً در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان، کارمندان جدید و زوج‌های جوان و بی‌تجربه در روز عروسی‌شان سر زبان‌ها می‌افتد. اما همۀ ما می‌دانیم بااینکه برخی از افراد با...
دوست داشتن
چهل قانون عشق چهل قانون عشق
ناموجود
دوست داشتن
369,900 تومان
رمانی شگفت‌انگیز و سرشار از پیام که می‌تواند پدیده‌ی جدید نشر جهانی باشد. داستانی روشنگر و احساسی؛ پیروزی‌نامه‌ای اندوهناک در گستره‌ی ایمان و عشق. رمانی با ماجراهای رنگارنگ به هم تنیده، هوشمندانه و مسحورکننده.
دوست داشتن
299,900 تومان
اگر با وجود تمام تلاش‌هایت نمی‌توانی ثروتمند شوی، اگر از ایجاد تغییر و تحول در زندگی‌ات برای ثروتمند شدن وحشت داری، اگر از شغل خودت راضی نیستی ولی می‌ترسی برای درآمد بیشتری که سزاوار آن هستی آن را رها کنی و کسب‌وکار...
دوست داشتن
شخصیت شما همیشگی نیست شخصیت شما همیشگی نیست
دوست داشتن
309,900 تومان
شخصیتتان را از نو بسازید. راهنمایی برای از بین بردن باورهای محدود کننده و چگونگی آفرینش سرنوشتی تازه. دکتر بنجامین هاردی، روان‌شناس و نیوسنده کتاب‌های پرفروش، در این اثر جدید باورهای نادرست درباره شخصیت که مانع...
دوست داشتن
99,900 تومان
وین دایر می‌گوید، این کتاب خصوصی‌ترین کتابی است که در طی 35 سال نویسنده‌گی‌ام نوشته‌ام. از شما می‌خواهم به ندای درونی خود توجه کنید و سعادت نابی را احساس کنید که در انتظار شماست. این سعادت زمانی نصیبتان می‌شود که...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم