وابی سابی

کتاب وابی سابی منتشر شد

ادامه مطلبShow less
269,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20233
دوست داشتن6
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

من در بیست‌ویک‌سالگی برای ساختن راهم در دنیای پهناور و گسترده، ژاپن را ترک کردم. هشت سالی که به‌عنوان فوتبالیست حرفه‌ای صرف بازی در سری A لیگ ایتالیا و لیگ برتر انگلیس کردم، مهم‌ترین سال‌های زندگی کاری ورزشی‌ام بوده‌اند. به‌عنوان یک فرد، تجربة زندگی در خارج به من نشان داد که دور شدن از خانواده چطور می‌تواند واقعاً چشم و ذهن ما را باز کند.

در طول آن سال‌ها، من سخت کار کرده‌ام تا اول ایتالیایی و بعد انگلیسی یاد بگیرم. هرچه بیشتر یاد می‌گرفتم، بیشتر می‌فهمیدم که زبان، دریچه‌ای از فرهنگ دیگری به رویم باز می‌کند و می‌تواند دری برای دوستی‌های مادام‌العمر باشد.

پس از کناره‌گیری از فوتبال، بعد از جام جهانی 2006، چند سالی را صرف سفر به دور دنیا کرده و با مردمی از همة اقشار ملاقات کردم. هرجا که می‌رفتم، مردم به من می‌گفتند که به ژاپن علاقه‌مندند. آن‌ها سؤال‌های گوناگونی از من می‌پرسیدند که نمی‌توانستم به خیلی از آن‌ها جواب بدهم و آن‌وقت بود که فهمیدم هرچند من ژاپنی بودم، چیزهای عمیق و غنی‌ای در فرهنگ من بود که هنوز واقعاً قدر آن‌ها را نمی‌دانستم. می‌خواستم بفهمم چه چیزی برای مردم دنیا آن‌قدر جذاب بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم به ژاپن برگردم و این جذابیت را درک کنم.

من با این سؤال‌ها به ژاپن برگشتم: «فرهنگ چیست؟» فرهنگ غذا، فرهنگ مُد، فرهنگ ژاپنی! می‌خواستم درک بیشتری از این موضوع داشته باشم. وقتی افراد از واژة «فرهنگ» استفاده می‌کنند، به سبک زندگی خاصی اشاره می‌کنند که عده‌ای از مردم در دوره‌ای از زمان، از آن پیروی می‌کنند ــ چیزی که ما با شیوة زندگی‌مان می‌آفرینیم؛ بنابراین تصمیم گرفتم به‌جای دیدن مکان‌ها، مردم را ببینم.

هفت سال بعدی زندگی‌ام را صرف دیدن و کشف گوشه‌وکنار ژاپن کردم. از همة چهل‌وهفت استان ژاپن دیدن کردم تا با هنرمندان، کشاورزان، سازندگان ساکی، راهبان ذن، کشیش‌های شینتو و مردم محلی وقت بگذرانم و وقتی تصمیم گرفتم دربارة فرهنگ ژاپنی یاد بگیرم، درنهایت با زندگی آشنا شدم و دربارة زندگی یاد گرفتم.

هروقت قبل از طلوع آفتاب بیدار می‌شدم که وقتم را با کشاورزانی که برنجشان را درو می‌کردند بگذرانم، بوی هوا را قبل از بارش باران استشمام می‌کردم یا صنعتگرانی را می‌دیدم که زیبایی می‌آفریدند و به‌واسطة وجود آن‌ها، مواد اولیه تغییرشکل می‌دادند. می‌فهمیدم که معنی زندگی در هارمونی و هماهنگی با زمین چیست. میوة تازه، ماهی‌ای که تازه از دریا صید شده، چای تازه‌ای که خوب دم کشیده ــ با هر گازی که می‌زدم و جرعه‌ای که می‌نوشیدم، بیشتر می‌فهمیدم که طعم واقعی چیست.

با گذشت زمان متوجه شدم که من با آهنگ زندگی کشور که ریتم فصول و طبیعت در ژاپن است، هماهنگ شده‌ام. ما با زندگی در شهرها به چیزهای خیلی خوبی دسترسی داریم، اما درعین‌حال از طبیعت جدا شده‌ایم و محیط مصنوعی می‌تواند انرژی ما را در خودش بمکد. فقط وقتی‌که چند ماه پشت‌سرهم در خارج شهر زندگی کردم، فهمیدم که چقدر احساس بهتری دارم. پرانرژی‌تر، هوشیارتر و شادتر هستم.

وقتی از طبیعت فاصله می‌گیریم، زندگی به چیزی تبدیل می‌شود که باید تلاش کنیم آن را مدیریت و کنترل کنیم، اما زندگی‌ می‌تواند در هر لحظه قدرت شگفت‌انگیزش را آزاد کند. من بر این باورم که وقتی در ارتباط با طبیعت زندگی می‌کنیم، به آن احترام می‌گذاریم و با آهنگ آن شکوفا می‌شویم، آن‌وقت است که بهترین حالت خود را احساس می‌کنیم و قدردان و شکرگزار هر روزمان هستیم؛ لحظه‌به‌لحظة هر روزمان.

وابی سابی با رابطه با طبیعت در هم تنیده شده است. وابی سابی به پذیرش موقتی بودن و گذرا بودن همه چیز و تجربة زندگی با تمام وجود مربوط است. امیدوارم این کتاب الهام‌بخش شما باشد و به شما انگیزه بدهد تا آهنگ ملایم زندگی خود را بیابید و کشف کنید که شادمانی درست همان جایی است که شما هستید.

با شناختی که بیش از دوازده سال از بت دارم و تعهدی را که او به‌عنوان یک محقق زندگی ژاپنی دارد، می‌شناسم، می‌دانم که او کسی است که می‌تواند شما را در این سفر همراهی کند.

هایدتاشی ناکاتا

توکیو، 2018

 

 

 

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20233

مشخصات

کد کتاب
20233
شابک
978-622-220-869-1
نام کتاب
وابی سابی
نام اصلی
wabi sabi
نویسنده (ها)
بت کمپتون
مترجم (ها)
شراره معصومی
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
244
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1402
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
129,900 تومان
این کتاب به‌طور انحصاری عملگرا و نوعی رهنمود کاربردی است، نه مجموعه‌ای از نظریات مختلف فلسفی، به ویژه به درد مردان و زنانی می‌خورد که مبرم‌ترین نیازشان پول است و می‌خواهند ابتدا ثروتمند شوند. 
دوست داشتن
169,900 تومان
قله‌ها و دره‌ها، داستان مرد جوانی است که از زندگی در دره راضی و خوشحال نیست. او به ملاقات پیرمردی می‌رود که بر روی قله‌ای زندگی می‌کند و این ملاقات، زندگی و کار او را برای همیشه تغییر می‌دهد.
دوست داشتن
359,900 تومان
والاترین شکل قدرت استادی است ! او مسیر مرموزی که قدرتمندترین افراد تاریخ آن را طی کرده‌اند به ما نشان می‌دهد. هر یک از ما درون خویش پتانسیل تبدیل شدن به یک استاد را داریم ، به شرط آنکه انتخاب کنیم آن ها را در طول یک...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
قانون 5 ثانیه قانون 5 ثانیه
دوست داشتن
299,900 تومان
کتاب قانون 5 ثانیه منتشر شد. قرار است مطلب درخورتوجهی یاد بگیرید: فقط در 5 ثانیه زندگی‌تان را عوض کنید. به حیله‌گری می‌ماند، این‌طور نیست؟ به شما ثابت می‌کنم که این علم است. زندگی‌تان با تصمیمات 5ثانیه‌ای‌تان تغییر...
دوست داشتن
سیستم کدگذاری حرکات چهره سیستم کدگذاری حرکات چهره
دوست داشتن
599,900 تومان
تا به امروز رشد هیجانی یکی از بزرگ‌ترین و پربارترین حوزه‌های تحقیقات روان‌شناسی بوده است. چندین دهه است که محققان جذب چگونگی پاسخ دادن، تشخیص دادن و تفسیر حالات هیجانی چهره شده‌اند. چهره‌ها دستۀ بسیار خاصی از محرک‌ها...
دوست داشتن
هر چیزی رو که به ذهنت می رسه، باور نکن هر چیزی رو که به ذهنت می رسه، باور نکن
دوست داشتن
139,900 تومان
چه چیزی در این کتاب پیدا می‌کنی و چگونه از مطالعة آن نهایت بهره را ببری؟ این کتاب را نوشته‌ام تا به شما کمک کنم که برای تمام سؤال‌هایی که در زندگی خود داشته‌اید، پاسخی درخور بیابید. می‌دانم جملة جسورانه‌ای است، اما...
دوست داشتن
هم خانه با خدا در حیات جاودان هم خانه با خدا در حیات جاودان
ناموجود
دوست داشتن
309,900 تومان
 این کتاب برای کسانی است که نمی‌دانند پس از مرگ چه اتفاقی رخ می‌دهد، کسانی که اطلاعاتی اندک دارند و کسانی که نمی‌دانند سازوکار زندگی چگونه است. کسانی که در حیرت به سر می‌برند، کسانی که حیرت نکرده‌اند و در مورد تمام...
دوست داشتن
یدک یدک
دوست داشتن
499,900 تومان
ویلی دو سال از من بزرگ‌تر و وارث بود، درحالی‌که من یدک بودم. این صرفاً نحوه اشاره مطبوعات به ما نبود ــ اگرچه قطعاً چنین بود. مختصرگویی وارث و یدک، اغلب توسط پدر، مادر، پدربزرگ و حتی مادربزرگ استفاده می‌شد.
دوست داشتن
باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد) باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد)
دوست داشتن
389,900 تومان
جیمی کرن لیما، یک کارآفرین امریکایی است که به عنوان یکی از ثروتمندترن زنان خودساخته در فهرست مجله فوربز قرار گرفته است.
دوست داشتن
شفای قلب شکسته شفای قلب شکسته
دوست داشتن
149,900 تومان
پیشگفتار یکی از چیزهایی که مردم در نامزدی یا ازدواج از آن می‌ترسند، این است که قربانی دل‌شکستگی شوند. متأسفانه باید گفت هر نامزدی یا ازدواجی را که شروع می‌کنید، ممکن است آن‌طوری که انتظار دارید پیش نرود. یعنی ممکن است...
دوست داشتن
کتاب مرجع OKR ها کتاب مرجع OKR ها
دوست داشتن
309,900 تومان
این کتاب برای مربیان OKRها نوشته شده است. درحالی‌‌که ده‌‌ها مربی به نگارش این مجموعه کمک کرده‌‌اند، اما انتشار این کتاب بدون کمک‌‌های جف واکر و کریستینا ووتکه امکان‌‌پذیر نبود. جف از چهارچوب OKRها در اوراکل در دهة...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم