تلاشگر دیروز فاتح امروز

749,000 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
30153
دوست داشتن1
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

مقدمه

کتاب‌هایی هستند حاوی داستان زندگی اشخاصی که خوشی‌ها و ناخوشی‌های روزگار، آن‌ها را به‌سمت‌‌وسویی متفاوت کشانده است.

هزاران سال است که کتاب وارد زندگی انسان شده است و تبدیل به وسیله‌ای شده است که انسان‌ها به کمک آن، افکار، عقاید و باورهایشان را به اشتراک‌ گذاشته‌اند.

درواقع کتاب‌ها برای بهتر شدن زندگی انسان‌ها پدید آمده‌اند و تا به امروز با نقش پررنگی در دنیا وجود دارند. درواقع کتاب خواندن، شاه‌راهی است برای ورود به دنیای دانستن‌ها و یاد گرفتن‌ها.

انسان برای تمام علوم، کتاب تألیف کرده و به‌وسیلۀ آن‌ها دنیا را تا این حد به تکنولوژی و رشد رسانده است و به‌صورت غیرمستقیم زندگی جمعی خودش را تحت ‌تأثیر قرار داده است. در شاخه‌ای دیگر نیز به‌وسیلۀ نوشتن زندگینامۀ افراد تأثیرگذار، سعی کرده است، به‌صورت کاملاً مستقیم چگونه بهتر زیستن را به نسل‌های بعدی آموزش ‌دهد.

خواندن زندگینامه یک روش مستقیم و میان‌بر است برای کسانی که می‌خواهند با خطای کمتری، سریع‌تر به منزل مقصود برسند.

با خواندن و درک مسیر زندگی شخصیت اصلی داستان، ما، هم درس می‌آموزیم و هم گاهی عبرت می‌گیریم تا درنهایت با اطمینان بیشتری، در جادۀ سرنوشت خود قدم برداریم.

چیزی که مرا به نوشتن زندگینامه‌ا‌م وسوسه کرد، این بود که امروزه و در سال 1402 افکار عمومی بیشتر جوانان و نوجوانان حول این محور می‌چرخد که فکر می‌کنند برای کسب موفقیت و خوشبختی باید مهاجرت کنند.

این افکار سمی چون زهر، تمام ذهن و خلاقیت جوانان و نوجوانان را سوزانده است و فکر می‌کنند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند در وطن و زادگاهشان موفقیت را به دست آورند.

 جامعه درواقع به دو قسمت تقسیم شده است: عده‌ای تمام زندگی و انرژی‌شان را روی رفتن متمرکز کرده‌اند و عده‌ای هم افسرده از نبود راهی برای رفتن، به بیهوده زیستن عادت کرده‌اند.

کتاب زندگینامۀ من داستان پسری است که در کوره‌روستایی در یک خانوادۀ کاملاً عادی به دنیا آمده و در محرومیت و جنگ بزرگ شده است و تنها به‌وسیلۀ قدرت ذهن و باورش که هیچگاه اجازه نداد ناامید و مأیوس شود، توانسته است در همین جایی که همه فکر می‌کنند در آن نمی‌توان موفقیت را به دست آورد، در سطح جهانی مطرح بشود و به موفقیت برسید.

همه چیز به نوع باور و عقاید ما باز می‌گردد، به اینکه چقدر به خودمان باور داشته باشیم و با قدرت همان اطمینان، سخت تلاش کنیم و با وجود تلاش فراوان معتقد باشیم که همیشه هم بردهای متوالی در پیش نیست و باید منتظر شکست‌های مسیر هم باشیم، اما فقط کافیست خستگی‌ناپذیر ادامه بدهیم و باور داشته باشیم.

ناگفته نماند که در این مسیر هستند کسانی که به جای یاری دادنمان، اتفاقاً شدیداً مانعمان خواهند شد.

در این کتاب چندصدصفحه‌ای تنها توانستم بخش خیلی کوچکی از زندگی‌ام را به نگارش درآورم و تمرکزم هم بیشتر روی دهه‌های اول زندگی‌ام بوده است، چون دوست داشتم خواننده بیشتر عمق زندگی عادی مرا بفهمد و دقیقا بداند از کجا به کجا رسیده‌ام؛ چرا که دهۀ سی، چهل و پنجاه زندگی‌ام چنان رو به رشد و پیشرفت و موفقیت بود که من یک‌صدم آن‌ها را هم نتوانستم بنویسم. شاید اگر کسی حوصله داشته باشد و تنها بخواهد در حد چند ثانیه لوح‌ها و جوایز و تقدیرهای بنده را ببیند بدون شک به یک هفته زمان نیاز دارد.

آرشیو شرکت کیوان‌مرغ پرطلای مهاباد پر از عکس‌هایی است که  بنده را در حال جایزه گرفتن از دست بزرگان دولتی و صنعتی ایران و جهان، رشد کردن‌های بزرگ در صنعت مرغداری، حضور در جلسه‌های بزرگ ملی و جهانی، حضور در شبکه‌های استانی و ملی و منطقه‌ای و شرکت در سمینارها و همایش‌های جهانی و کشوری نشان می‌دهد. اسم من و شرکتم چنان تیتر رسانه‌ها و اخبار فضاهای مجازی و خبری هست که حتی خودم هم هنوز موفق نشده‌ام آن‌همه عکس و خبر را که دربارۀ خودم وجود دارد ببینم و مطالعه کنم.

قطار موفقیتم در نقطه‌ای چنان شتاب گرفت که حساب همه چیز از دستم خارج  شد. جوری که اگر می‌خواستم تمام آن عکس‌ها و اخبار و موفقیت‌های ریز و درشت را به رشتۀ تحریر درآورم، شاید نیاز به یک مجموعۀ ده‌جلدی می‌شد.

تمام آنچه دربارۀ من، از دهۀ سی زندگی‌ام به بعد نگارش شده، تنها قطره‌ای از دریای زندگی رضا سواری و شرکت کیوان‌مرغ پرطلا بوده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که کاملاً در این داستان نگنجید اسامی و یاد و تشکر از تعداد زیاد عزیزانی بود که در این مسیر با من بوده‌اند و هستند و اگر به‌راستی می‌خواستم اسم تک‌تک عزیزان را بیاورم دوباره نیاز به صدها صفحۀ دیگر بود. من از بین لوح‌ها، تندیس‌ها، داستان‌های موفقیت‌ها و اسامی افراد بزرگ زندگی‌ام تعداد اندکی را انتخاب کرده‌ام و می‌خواهم در همینجا بگویم که نبود اسامی دیگر عزیزان دلیلی بر ارزشمند نبودن آنان در زندگی بنده نیست و بدون شک تمام عزیزانی که در داستان زندگی‌ام با من بوده‌اند نقش و یادی ماندگار در قلب و ذهنم دارند. پس امیدوارم درک کنند که نوشتن تمام اسامی خارج از توان حجم کتاب بوده است.

اما لازم است بگویم به خود می‌بالم که در این مسیر با انسان‌های بزرگی هم‌کلام شدم، آن‌ها را از نزدیک دیدم و افتخار همکاری با آن‌ها را پیدا کردم.

هدف من از نگارش خاطراتم تنها یک چیز بود و آن اینکه ثابت کنم ما به‌وسیلۀ قدرت باور و ذهنمان می‌توانیم خود را به قلۀ موفقیت برسانیم یا برعکس به درۀ بدبختی پرتاب کنیم و اصلاً مهم نیست در کجای این جغرافیای خاکی، در چه تاریخی و در چه شرایطی به دنیا می‌آییم.

 

زندگی خالی نیست

مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست

آری تا شقایق هست زندگی باید کرد

سهراب سپهری

 

فرمولی برای موفقیت:

اگر اشتیاق شما برای موفق شدن بیشتر از ترس شما از شکست خوردن باشد

شما حتماً موفق خواهید شد.

تا رنج تحمل نکنی گنج نبینی

تا شب نرود صبح پدیدار نباشد

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30153

مشخصات

کد کتاب
30153
شابک
978-622-220-932-2
نام کتاب
تلاشگر دیروز فاتح امروز
نویسنده (ها)
رضا سواری ، م پریزن
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
672
تاریخ چاپ
1403
نوبت چاپ
چاپ سوم
سال چاپ اول
1403
نظرات
بدون نظر
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
هماهنگ بودن در زندگی هماهنگ بودن در زندگی
ناموجود
دوست داشتن
4,900 تومان
9 اصل برای آفرینش عادت‌هایی هماهنگ با آروزهای راستین در این کتاب آمده است تا نشان دهد که چگونه می‌توانید آرامش و تعادل طبیعی را دوباره به همه زمینه‌های زندگی‌تان باز گردانید
دوست داشتن
ابهام را در آغوش بگیر ابهام را در آغوش بگیر
دوست داشتن
349,900 تومان
کسب آرامش ذهنی در مواجهه با ناشناخته‌ها، این کتاب یکی از آرامش‌بخش‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون در تصدیق زندگی خوانده‌اید. این کتاب در جهانی سرشار از تغییرات مداوم و دوره‌های سرشار از ابهامی که در زندگی پیش رو دارید،...
دوست داشتن
راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید
دوست داشتن
289,900 تومان
خواه نارضایتی خود را از دست داده باشید یا در حال ترقه زدن باشید، این کتاب به شما کمک می کند وضعیت فعلی شغلی خود را ارزیابی کرده و شما را راهنمایی کند تا تغییر شغلی لازم را ایجاد کنید. مملو از نمونه‌هایی از افراد واقعی...
دوست داشتن
قانون 5 ثانیه قانون 5 ثانیه
دوست داشتن
299,900 تومان
کتاب قانون 5 ثانیه منتشر شد. قرار است مطلب درخورتوجهی یاد بگیرید: فقط در 5 ثانیه زندگی‌تان را عوض کنید. به حیله‌گری می‌ماند، این‌طور نیست؟ به شما ثابت می‌کنم که این علم است. زندگی‌تان با تصمیمات 5ثانیه‌ای‌تان تغییر...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم