ذهن ملتهب

کتابی مهم و تاثیر گذار و امیدوار کننده برای هر کسی که میخواهد از زاویه ای دیگر به افسردگی بنگرد.

- تام اینسل، مدیر و بنیان گذار موسسه سلامت روان مایندسترانگ

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
215,920 تومان 269,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
30109
دوست داشتن2
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

یکی از موضوعاتی که سال‌ها پیش برای اولین‌بار مرا به علم روان‌پزشکی جذب کرد این بود که سعی می‌کند با شخصی‌ترین مصائب انسانی مقابله کند: اختلالات بالینی خودمان، تعادل و عدم تعادل عاطفی ما، حالات ذهنی و خاطرات ما، ایده‌های ما دربارۀ جهان و رابطۀ آن با ما. به‌عنوان یک پزشک جوان، مجموعه‌ای پروپیمان از علائم سلامت روان بیمار برایم بسیار جالب‌تر از علائم سلامت جسمانی او مانند تورم مچ پا یا خارش پوست بود. از منظر علمی نیز برایم جذاب بود که همۀ این علائم ذهنی باید از مغز سرچشمه گرفته باشند، اما هنوز معلوم نبود چگونه از آنجا سرچشمه می‌گیرند. در آن زمان و اکنون نیز برایم محتمل بود و هست ‌که اگر بتوانیم چیزهای بیشتری درخصوص چگونگی ایجاد اختلالات سلامت روان توسط مکانیسم‌های مغزی بفهمیم، برای انجام کاری مؤثر در راستای درمان و پیشگیری این اختلالات در موقعیت بسیار قوی‌تری قرار خواهیم گرفت. اگر می‌دانستیم این اختلالات از کجا آمده‌اند یا چه چیزی سبب آن شده‌ است، احتمالاً کمتر احساس شرم می‌کردیم و از صحبت کردن دربارۀ آن‌ها نمی‌ترسیدیم.

بنابراین، زمانی که حدود سی سال داشتم، یافتن اطلاعات بیشتر دربارۀ اینکه چگونه علائم ذهنی از مغز سرچشمه می‌گیرند، برای من به یک ماموریت تحقیقاتی حرفه‌ای تبدیل شد. در آن زمان، در حدود سال 1990، بسیاری از روان‌پزشکان بر این موضوع تمرکز داشتند که چگونه مواد شیمیایی مغز مانند دوپامین و سروتونین می‌توانند باعث اختلالاتی مانند روان‌پریشی و افسردگی شوند، اما واضح بود که هنوز چیزهای زیادی برای فهمیدن وجود دارد. آن زمان بود که متوجه شدم برای فهمیدن این حقایق باید یک دانشمند و همچنین یک روان‌پزشک بالینی شوم. 

طی سال‌های دهۀ 1990، مؤسسۀ ولکام تراست برای اخذ مدرک دکترا، تحت ‌نظارت پروفسور مایکل برامر، در انستیتو روان‌پزشکی لندن به من بورسیه داد. اولین اسکنرهای اف‌ام‌آرآی به‌تازگی در نقاطی در سراسر جهان راه‌اندازی شده بود و من مشغول تجزیه‌و‌تحلیل ریاضی این داده‌های جدید بودم تا نقشه‌هایی از عملکرد مغز انسان در افراد سالم و بیماران مبتلا به اختلالات سلامت روان تهیه کنم. هم‌زمان نوشتن مقالات علمی بسیاری درخصوص تصویربرداری عصبی، علوم اعصاب و سلامت روان را آغاز کردم. این برای من یک پیشرفت بسیار هیجان‌انگیز بود. به اندازۀ کافی خوش‌شانس بودم که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار بگیرم تا موج اول تحقیقات دستگاه‌های تصویر‌برداری مغزی یا ام‌آرآی را ببینم که از آن زمان تاکنون به‌طور گسترده در یک اکوسیستم علمی جهانی گسترش یافته‌اند. من فکر می‌کردم نتایج این تحقیقات تنها به زمان وابسته است و شاید فقط در عرض چند سال، قطعاً تا زمانی که من پنجاه‌ساله شوم، پیش از سیل غیرقابل‌مقاومت اکتشافات جدیدِ اسکن مغز و به‌طورکلی علم مغز منجر به بهبود اساسی در نحوۀ تفکر و درمان اختلالات سلامت روان شود، اما این‌گونه نشد.

با این روحیه بود که در سال 1999 به‌عنوان استاد روان‌پزشکی در دانشگاه کمبریج شروع به کار کردم. در ابتدا، تحقیقات تصویربرداری مغز را ادامه دادم و سعی کردم راه‌های جدیدی برای اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل سازمان شبکۀ پیچیدۀ مغز انسان بیابم. من احتمالاً به‌عنوان یک دانشمند دانشگاهی برای آثارم در زمینۀ علوم اعصاب شبکه یا «کانکتوم» معروف هستم. اما موضوع این کتاب این نیست.

با نزدیک شدن به اواسط چهل‌سالگی، نمی‌توانستم این موضوع را درک کنم که علی‌رغم پیشرفت فوق‌العاده‌ در علوم اعصاب در سطح بین‌المللی، هنوز هیچ نشانه‌ای از تغییر در آنچه روزانه در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های انگلستان اتفاق می‌افتد، وجود ندارد. ازاین‌رو، خواستم در راستای تغییر در آیندۀ عملکرد روان‌پزشکی صرفاً کاری فراتر از مقاله نوشتن دربارۀ اسکن مغز انجام دهم. متوجه شدم که همواره قدرتمندترین اهرم تغییر در تاریخ پزشکی، ظهور یک درمان جدید بوده است. فهمیدم که می‌خواهم دربارۀ چگونگی کشف درمان‌های دارویی جدید برای افسردگی، روان‌پریشی و سایر اختلالات بیشتر بدانم.

به‌همین‌دلیل بود که در سال 2005، از فرصتی غیرمعمول استفاده کردم تا کار نیمه‌وقت خود را برای شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین  یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی بریتانیا که با نام GSK نیز شناخته می‌شود شروع کنم. نیمی از هفته را در آزمایشگاه دانشگاه روی ناشناخته‌های جذاب تجزیه‌وتحلیل شبکۀ مغز و نیم دیگر را به‌عنوان مدیر واحد تحقیقات بالینی GSK می‌گذراندم که فقط حدود دویست متر با بیمارستان آدنبروک فاصله داشت. ما در شرکت گلاکسو مطالعات زیادی روی اثرات داروهای جدید درحال‌توسعۀ بالینی برای روان‌پزشکی، نورولوژی و سایر زمینه‌های پزشکی، انجام می‌دادیم. گاهی اوقات نزدیک شدن به وعدۀ درمان‌های جدید هیجان‌انگیز بود. اما در سال 2010، GSK به‌طور ناگهانی تمام برنامه‌های تحقیق‌وتوسعۀ خود در زمینۀ سلامت روان را تعطیل کرد. آن زمان بود که متوجه شدم یک روان‌پزشک پنجاه‌ساله هستم که برای شرکتی کار می‌کنم که دیگر نمی‌خواهد روان‌پزشکی کند. و اگر شرکتی به بزرگی و قدرتمندی GSK فرصتی برای پیشرفت درمانی در روان‌پزشکی نمی‌دید، آن چشم‌انداز و پیشرفتی که من در بیست سال گذشته انتظار داشتم شاهد آن باشم، دیگر چه معنایی می‌توانست داشته باشد؟ در آن لحظه بود که اندیشیدن جدی دربارۀ ایده‌های این کتاب را آغاز کردم.

من به کار دانشمندان پیشاهنگی که تحقیقات جدیدی در زمینۀ ارتباط مغز و ذهن با عملکرد سیستم ایمنی آغاز کرده بودند علاقه‌مند شدم. آن‌ها، تحقیقات خود را 

ایمنی-روان‌پزشکی یا نورو-ایمونولوژی می‌نامیدند. اولین‌باری که در این خصوص شنیدم، صادقانه بگویم، با تمام استدلال‌های خوبی که داشت، به نظرم ابلهانه می‌رسید. اما همچنان‌که عمیق‌تر به آن پرداختم، بیشتر و بیشتر برایم مأنوس گشت؛ اینکه این رویکرد بدیع می‌تواند یک استراتژی علمی باشد که آن‌قدر متفاوت هست که بتواند شانس جدیدی برای پیشرفت درمانی در روان‌پزشکی ارائه دهد. من با افراد زیادی صحبت کردم و یک‌بار دیگر خوش‌شانسی به من رو کرد؛ رئیسم در GSK موافقت کرد که این طرح ممکن است ارزش بررسی داشته باشد و از حدود سال 2013 توسط شورای تحقیقات پزشکی و مؤسسۀ ولکام تراست برای مشارکت‌های تحقیقاتی با سایر شرکت‌ها و کارشناسان دانشگاهی در راستای یافتن اطلاعات بیشتر درمورد پیوندهای بین التهاب و افسردگی حمایت شدیم.

امیدوارم این مقدمه توضیح دهد که چه شد که در برنامۀ تحقیقاتی 

ایمنی-روان‌پزشکی که هنوز هم ازنظر علمی روی آن کار می‌کنم، شرکت کردم. اما توضیح نمی‌دهد که چرا کتابی دربارۀ آن نوشتم. دانشمندان اغلب برای نوشتن مقالات علمی برای مخاطبان ویژۀ خود انگیزۀ زیادی دارند، نه برای کتاب‌هایی که تقریباً هرکسی ممکن است بخواند. اما ازآنجاکه حدود پنج سال گذشته را صرف آموختن بیشتر دربارۀ نحوۀ تعامل سیستم ایمنی و سیستم عصبی و رابطۀ التهاب بدن با بروز علائم روانی مانند افسردگی کرده‌ام، به نظرم رسید که این سؤالات به‌طور گسترده‌ای طنین‌انداز خواهند شد. آن‌ها به برخی از ایده‌های بسیار اساسی دربارۀ رابطۀ بین بدن و ذهن و همچنین تفاوت سنتی بین روان‌پزشکی و باقی علم پزشکی دست می‌زنند. آن‌ها نه‌تنها به چند داروی ضدافسردگی جدید، بلکه به یک روش کاملاً ازنوپیکربندی‌شده -و به جرئت بگویم، کاملاً بهتر- برای مقابله با اختلالات سلامت روانی و جسمی باهم، به‌جای جدا از هم، اشاره می‌کنند؛ رویکردی که در حال حاضر پیش گرفته‌ایم.

در آخر باید اضافه کنم که در نگارش این کتاب، به‌ویژه در بخش‌های سیستم ایمنی، ناچار به استفاده از تعدادی واژه‌های تخصصی بودم، زیرا اگر سعی می‌کردم داستان را بدون هیچ جزئیات فنی تعریف کنم، نمی‌توانستم آن را آن‌طور که شایسته است بازگو کنم. و فکر می‌کنم این یک داستان واقعاً هیجان‌انگیز است از اینکه چگونه می‌توانیم شاهد تغییرات شگفت‌انگیز علم جدید در سلامت روان باشیم. امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید.

اد بالمور

کمبریج، انگلستان

 مارس 2018

فهرست

  • مقدمه

  • یک: جرئت متفاوت اندیشیدن

  • دو: نحوۀ عملکرد سیستم ایمنی بدن

  • سوم: حقیقت پشت پرده

  • چهارم: مالیخولیای پسادکارتی

  • پنجم: چطور؟

  • ششم: چرا؟

  • هفت: حالا که چه؟

  • دربارۀ نویسنده

     

 

 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30109

مشخصات

کد کتاب
30109
شابک
978-622-220-783-0
نام کتاب
ذهن ملتهب - رویکردی کاملا بدیع و انقلابی به پدیده افسردگی
نام اصلی
Inflamed Mind
نویسنده (ها)
ادوارد بالمور
مترجم (ها)
الهام شریف
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
236
تاریخ چاپ
سال 1401
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
تحول روح تجلی عشق تحول روح تجلی عشق
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
359,920 تومان 449,900 تومان
‎−20%
کتاب تحول روح، تجلی عشق دو نوع محتوا دارد: محتوای اطلاعاتی و محتوای ارتعاشی. محتوای اطلاعاتی طوری طراحی شده که بر ذهن شما تأثیر بگذارد و همان چیزهایی را که همیشه از خواندن کتاب در نظر داشتیم؛ یعنی ایده‌ها، مفاهیم و...
دوست داشتن
درد همیشه راه را نشان می دهد درد همیشه راه را نشان می دهد
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
143,920 تومان 179,900 تومان
‎−20%
هنر این نیست که خوب صحبت کنی، هنر واقعی شنونده ی خوب بودن است. چون کسانیکه خوب و تاثیر گذار صحبت می کنند همیشه همان هایی هستند که میتوانند شنونده ی خوبی باشند.  انسان امروزه از هر جهت در شتابزدگی و عجله به سر می برد،...
دوست داشتن
باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد) باورش کنید (چگونه می توان از فردی که او را دست کم می گیرند ، به فردی توقف ناپذیر تبدیل شد)
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
311,920 تومان 389,900 تومان
‎−20%
جیمی کرن لیما، یک کارآفرین امریکایی است که به عنوان یکی از ثروتمندترن زنان خودساخته در فهرست مجله فوربز قرار گرفته است.
دوست داشتن
قوانین طبیعت انسان قوانین طبیعت انسان
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
367,920 تومان 459,900 تومان
‎−20%
رابرت گرین در کتاب قوانین طبیعت انسان، قانون‌هایی را بیان کرده که هر کدام توضیح می‌دهند ما به‌ عنوان انسان چه کسی هستیم و چرا اینگونه زندگی می‌کنیم.
دوست داشتن
تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
103,920 تومان 129,900 تومان
‎−20%
ناتوانایی ما در سخن گفتن می‌تواند فوایدی داشته باشد. به این ترتیب که کسی شما را جای کسی نگذاشته و مزاحم شما نخواهد شد. به همین دلیل، گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرد که نادیده گرفته شوید و ...
دوست داشتن
هوش هیجانی هوش هیجانی
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
359,920 تومان 449,900 تومان
‎−20%
خودآگاهی بنیان بینش روان‌شناختی، و استعدادی است كه دانش روان درمانی عمد‌ه‌ی توجه خود را بر گسترش و تقویت آن معطوف كرده است. درواقع، الگو و نمونه‌ی شاخص هووارد گاردنر برای هوش درون‌شخصیتی، شخص زیگموند فروید،...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
همه چیز به نفع تو پیش می رود همه چیز به نفع تو پیش می رود
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
239,920 تومان 299,900 تومان
‎−20%
همان خدایی که ما را به‌سوی مراتع سرسبز و چشمه‌های زلال هدایت کرده بود، کمک می‌کند تا از سراشیبی عبور کنیم. جوئل اوستین نویسنده پرفروش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که چگونه همه‌چیز به نفع ما پیش می‌رود. 
دوست داشتن
با احساست دنیایت را تغییر بده با احساست دنیایت را تغییر بده
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
 برای دستیابی به موفقیت در هر حوزه‌ای، باید از اصول پیروی کرد. آیا امکان دارد بدون در نظر گرفتن قانون تکامل، از پلۀ اول به پله‌های بالاتری دست یافت؟ عمده‌ترین اصل در بهبود و پیشرفت، رعایت این قانون است؛ لذا در این...
دوست داشتن
آرزوهای تحقق یافته آرزوهای تحقق یافته
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
191,920 تومان 239,900 تومان
‎−20%
در این کتاب با دنیای درونتان آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت زندگی معنوی را با توجه به هویت الهی‌تان سپری کنید. در سفری که در کتاب حاضر همراه ما خواهید بود، با توانمندی‌های خودتان آشنا خواهید شد که مهم‌ترین آن‌ها...
دوست داشتن
خواستن توانستن است خواستن توانستن است
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
همان خدایی که ما را به سوی مراتع سرسبز و چشمه‌های زلال هدایت کرده بود، کمک می‌کند تا از سراشیبی عبور کنیم. جوئل اوستین نویسنده پرفروش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که چگونه همه چیز به نفع ما پیش می‌رود.
دوست داشتن
دنیایت را تغییر بده دنیایت را تغییر بده
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
231,920 تومان 289,900 تومان
‎−20%
من و راب از اینکه شما این کلمات را می‌خوانید، هیجان‌زده‌ایم و می‌خواهیم همین ابتدا چیزی را به شما بگوییم: این کتاب برای شما نوشته شده اگر می‌خواهید دنیای خود را تغییر دهید.
دوست داشتن
آیا اسیر باورهایت هستی آیا اسیر باورهایت هستی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور دانشمندی شخصی شوید، باورهای بنیادی‌تان را به‌طور عینی بسنجید. باورهای منفی‌تان را آگاهانه تغییر دهید و از زندان باورهایتان به سوی زندگی آزادتر و رضایت‌بخش‌تر پرواز دهید.
دوست داشتن
راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید راز شکوفایی شما: کار خود را عوض کنید و خالق سرنوشت خویش باشید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
231,920 تومان 289,900 تومان
‎−20%
خواه نارضایتی خود را از دست داده باشید یا در حال ترقه زدن باشید، این کتاب به شما کمک می کند وضعیت فعلی شغلی خود را ارزیابی کرده و شما را راهنمایی کند تا تغییر شغلی لازم را ایجاد کنید. مملو از نمونه‌هایی از افراد واقعی...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم