عادت های موفقیت

اصولی برای کامیابی، کامروانی و شادمانی بیشتر. اثری متفاوت از ناپلئون هیل برای اولین بار در دنیا از مجموعه نسخه‌های ناپلئون هیل روی آنتن

ادامه مطلبShow less
149,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

ناموجود
مرجع:
10620
دوست داشتن10
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

پیش‌درآمد

روزی روزگاری ناپلئون هیل، روزنامه‌نگاری جوان از دامنه‌‌‌‌های ویرجینیای جنوب شرقی، برای مصاحبه با اندرو کارنگی[1]، چهرة سرشناس صنعت فولاد امریکا، منصوب شد. آقای کارنگی تحت‌تأثیر هوش و ذکاوت و اشتیاق ناپلئون جوان قرار گرفت و پس از پایان این مصاحبة سه‌روزه از ناپلئون پرسید که آیا حاضر است بیست سال از عمرش را بدون هیچ دستمزدی به تحقیق و نگارش اولین کتاب دربارة رمز موفقیت رهبران و کارآفرینان امریکا بگذارد. ناپلئون با اندکی بیم و تردید پاسخ داد «بله» و به آقای کارنگی اطمینان خاطر داد که نه‌تنها این کار را آغاز خواهد کرد، بلکه آن را به پایان خواهد رساند.

ناپلئون هیل این پروژه را به پایان رساند و بیست سال پس از مصاحبة سال 1908 اولین کتاب خود را با عنوان قانون موفقیت (در سال 1928) چاپ کرد و به دنبال آن در سال 1938 کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید یکی از پرفروش‌‌‌‌‌ترین کتاب‌‌‌‌های همۀ دوران را نوشت. پس از آن، طی دهه‌های آتی ناپلئون هیل ده‌ها کتاب انگیزشی دیگر چاپ کرد و به سخنرانی‌‌‌‌های گسترده در سرتاسر امریکا پرداخت. در دهة 1950 و در اواخر شصت‌سالگی ناپلئون داشت از دوران نیمه‌بازنشستگی خود لذت می‌برد که غول بیمة شیکاگو دابلیو. کلمنت استون، هیل را که بعدها به «دکتر هیل» معروف شد، تشویق کرد تا یک مجموعه‌‌ سخنرانی رادیویی تلویزیونی برگذار نماید. هیل که همیشه مشتاق بود آموزه‌‌‌‌های خود را در راستای اصول موفقیت در اختیار مخاطبان بگذارد، این پیشنهاد را قبول و چندین برنامة سخنرانی با این سبک در امریکا اجرا کرد.

دکتر هیل و همسرش در سال 1962 بنیاد ناپلئون هیل را با این هدف که پس از مرگ هیل نیز آموزش‌‌‌‌هایش ادامه یابد، تأسیس کردند. ناپلئون هیل سال 1970 درگذشت و بنیاد هیل تا امروز مشغول فعالیت است و آموزه‌‌‌‌های او را به صدها زبان مختلف منتشر می‌کند. من از سال 1997 از متولیان و عضو هیئت امنای این بنیاد و از سال 2000 مدیرعامل آن بوده‌‌‌ام.

چند سال پیش در آرشیوهای قدیمی مجموعه به تعدادی از نوارهای خاک‌گرفته و نسخه‌‌‌‌های دستنویس برنامه‌‌‌‌های سخنرانی رادیویی و تلویزیونی دکتر هیل برخوردم که هرگز هیچ‌کجا چاپ نشده بود. متولیان بنیاد از این یافته و فرصتی که برای زنده کردن این گنجینه‌ها به وجود آمده بود شگفت‌زده شدند و این‌گونه بود که مجموعه کتاب‌‌‌‌های ناپلئون هیل روی آنتن متولد شد. کتابی که شما در دست دارید یکی از این مجموعه کتاب‌ها و نسخة چاپی یک مجموعه برنامة رادیویی هفتگی است که در سال 1952 در شهر پاریسِ ایالتِ میسوری[2] پخش می‌شد.

حال چطور ناپلئون هیل حاضر به ارائة یک مجموعه مصاحبة رادیویی در شهر کوچکی مانند پاریسِ میسوری شده بود؟ پاسخ این سؤال در یکی از اصول هفده‌گانة موفقیت هیل که طی بیست سال تحقیق به آن رسید، نهفته است: این اصل که هر سختی و مشقتی در خود به همان اندازه بذر آرامش و راحتی دارد یا به‌عبارتی در هر مشکلی حکمتی نهفته است. چندی قبل دکتر هیل سمیناری در شهر سنت‌لوئیسِ میسوری، که شهر بزرگی در حاشیة رودخانه میسوری است، برگزار کرده بود و آن سمینار بازدهی چندانی نداشت. هزینة برگزاری آن به‌مراتب بیشتر از مبلغی بود که برای هزینة شرکت در سمینار دریافت کرده بودند. اما بیل رابینسون، تاجر موفقی از شهر پاریسِ میسوری و یکی از طرفداران قدیمی ناپلئون هیل، در آن سمینار حضور داشت و همان‌جا از دکتر هیل دعوت کرد که یک مجموعه سخنرانی در پاریس داشته باشد.

شهر پاریس در آن زمان فقط 1400 نفر جمعیت داشت! این شهر در حاشیة شمال شرقی میسوری، در انتهای انشعاب مرکزی رودخانة نمک و بسیار دورتر از شهرهای اصلی این ایالت واقع شده بود. سنت‌لوئیس، نزدیک‌ترین شهر بزرگ به آن، تقریباً 135 مایل [حدود 200 کیلومتر] دورتر بود. جوانان هر روز برای یافتن فرصت‌‌‌‌های شغلی بهتر در شهرهای بزرگ‌تر این شهر را ترک می‌کردند. رابینسون که از این روند رو‌به‌رکود شهر نگران بود، مقدماتی ترتیب داد تا حدود 100 نفر از افراد شهر در مجموعه سخنرانی‌‌‌‌های هیل طی چند هفته شرکت کنند. سخنرانی‌ها از شبکة رادیوی محلی پخش می‌شد و دکتر هیل برای این کار 10هزار دلار دستمزد می‌گرفت. عده‌‌‌ای تردید داشتند که این سخنرانی‌ها بتواند تأثیری بیشتر از یک برنامة رادیویی کسل‌کننده داشته باشد، اما دکتر هیل با پیام‌‌‌‌های تأثیرگذارش به‌زودی این شک و شبهه‌ها را برطرف کرد.

به دنبال این سخنرانی‌‌‌‌های الهام‌بخش، بسیاری از شهروندان پاریس با یکدیگر گروه‌‌‌‌های بحث و هم‌فکری تشکیل دادند. یک کشیش محلی براساس آموزه‌‌‌‌های هیل طی جلساتی در موعظه‌های خود مردم را به همکاری دعوت کرد. تعداد زیادی تاجر جدید تحت‌تأثیر مستقیم سخنرانی‌ها به این شهر کوچک سرازیر شدند. یک سال پس از پخش این سخنرانی‌ها، دکتر هیل گفت یکی از شهروندان مسن‌تر پاریس به او گفته است: «هیچ‌چیز در پنجاه سال گذشته به اندازة آموزه‌‌‌‌های فلسفی او چنین تأثیری روی مردم این شهر نداشته است».

مدتی بعد فیلم صدایی تازه در پاریس ساخته شد که مستندی بود دربارة تغییرات بزرگ در اجتماعی کوچک به دنبال سخنرانی‌‌‌‌های دکتر هیل. این فیلم را صدهاهزار نفر تماشا کردند و به‌نوبة خود سهم بزرگی در اشاعة اصول موفقیت دکتر هیل داشت. متأسفانه این فیلم در گذر زمان فراموش شده است.

ناپلئون هیل عاشق پاریس بود. پاریس برای او به نحوی یک امریکای کوچک بود. مارک تواین نیز نزدیک این شهر در دهکدة فلوریدای ایالت میسوری به دنیا آمده بود که کتاب‌‌‌‌های او بازتاب فرهنگِ صداقت، اراده و سختکوشی غربِ میانه[3] بود. هنرمند نقاش محبوب امریکایی، نورمن راکوِل نیز نقاشی معروفش در سال 1946 را از دفتر روزنامه‌‌‌ای محلی در شهر کوچک پاریس کشیده بود که در روزنامة عصر شنبه چاپ شد. رودخانة خروشان و بلند نمک با سه انشعاب بر زیبایی منطقه می‌افزود و در انتها به رود باشکوه می‌سی‌سی‌پی می‌ریخت. یکی از شاخه‌‌‌‌های رودخانة نمک از زیر یکی از پل‌‌‌‌های زیبای میسوری می‌گذشت.

ناپلئون هیل زمانی در یکی از سخنرانی‌‌‌هایش گفت: «همۀ رودخانه‌ها و البته برخی از مردان را ساده‌‌‌‌‌ترین مسیرها ساخته‌‌‌‌‌‌اند.» این جمله به‌طرز ماهرانه‌‌‌ای مسیر پرپیچ‌و‌تاب رودخانة نمک را به تصویر می‌کشد. همچنین روایتگر مردمان سختکوش شهر پاریس است که باید با تلاش بسیار زندگی خود، خانواده‌‌‌هایشان و جامعة کوچکشان را می‌ساختند.

وقتی این کتاب را که اولین و تنها نسخة چاپی سخنرانی‌‌‌‌های رادیویی دکتر هیل است، می‌خوانید، با مردانی روبه‌رو می‌شوید که آسان‌‌‌‌‌ترین مسیر را انتخاب کرده‌اند؛ اما هیل به ما نشان می‌دهد که با به‌کارگیری اصول موفقیت از این مسیر اجتناب کنیم و برای رسیدن به مقصد به دنبال مسیرهای میانبر نباشیم.

این مجموعه سخنرانی‌ها روی تعدادی از اصول هفده‌گانة موفقیت ناپلئون هیل تمرکز دارد که هیل اعتقاد داشت بیشترین تأثیر را روی نجات پاریس و کمک به مردم آن خواهد داشت. دو سخنرانی اول مربوط به هدفمندی و اهمیتِ داشتن یک هدف قطعی است که به اعتقاد بسیاری از طرفداران ناپلئون هیل مهم‌ترین قانون موفقیت از نظر اوست. دو سخنرانی بعدی بر اهمیت تفکر دقیق تمرکز دارد. در دو سخنرانی بعد هیل توضیح می‌دهد که چگونه ایمان در عمل یا ایمان عملی در به دست آوردن موفقیت ضروری است. دو ‌جلسۀ پس از آن پیرامون دلایل شکست و شیوه‌‌‌‌های فائق آمدن بر آن‌ها با قاطعیت و پشتکار است. در سخنرانی نهم، هیل اهمیت و ضرورت خودانضباطی یا دیسیپلین داشتن در حصول موفقیت را بیان می‌کند. دو سخنرانی بعد در خصوص اهمیت شخصیت دوست‌داشتنی در نیل به موفقیت است و دو ‌جلسۀ آخر سخنرانی نیز دربارة نیروی عادت کیهانی، تنها اصل از اصول هفده گانة ناپلئون هیل است که خود ادعا داشت پیش از او هیچ‌کس این اصل را نه کشف و نه به آن اشاره کرده است.

در سخنرانی‌‌‌‌های مربوط به هدف قطعی دکتر هیل توضیح داده است که چگونه قوانین طبیعت، بازتاب مقصد و هدف قطعی‌اند. او به 9 انگیزة اصلی اشاره می‌کند که انسان‌ها را به تعیین اهداف و رسیدن به مقاصدشان وا می‌دارد. در سخنرانی‌‌‌‌های مربوط‌به تفکر دقیق دکتر هیل تفاوت میان دو شیوة تفکر استنتاجی و استقرایی را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه حقایق مهم را از موضوعات بی‌اهمیت تفکیک کنیم. او توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم با پرسیدن سؤال سادة «از کجا می‌دانید؟» نظرات و افکار دیگران را برای خودمان به چالش بکشیم و به‌راحتی تحت‌تأثیر همة شنیده‌‌‌هایمان قرار نگیریم. هیل اعتقاد دارد که اشتباه بودن نظرات مردم را می‌توان از روی برخی نشانه‌‌‌‌های هشداردهنده متوجه شد و فهرستی از دشمنان تفکر دقیق را که شاید مهم‌ترین آن‌ها این باور باشد که «تفکر دقیق نوعی تفکر خشک و انعطاف‌ناپذیر است» در اختیارمان می‌گذارد.

دکتر هیل در سخنرانی ایمان عملی توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با مشخص کردن هدف قطعی در زندگی، هم‌بستگی ذهن مرکب و یادگیری از مشکلات، ایمان به راه و هدف را در عمل تقویت کرد. او مثال‌‌‌‌های زیادی از صنعتگران و مخترعانی می‌آورد که با ایمان به هدف خود خدمت‌‌‌‌های بزرگی به جامعة بشری کرده‌‌‌‌‌‌اند.

در دو سخنرانی بعد یعنی دلایل شکست ناپلئون هیل با رویکردی متفاوت به موضوع موفقیت می‌پردازد. او در این دو ‌جلسه از سخنرانی خود دلایل عمدة شکست افراد و مثال‌‌‌‌های عینی برای فائق آمدن بر آن‌ها را ارائه می‌دهد. او در این رویکرد امیدوار است که بتواند شنوندگان خود را مجاب کند که دلیل موفق نشدن آن‌ها در اهدافشان نپذیرفتن دلایل شکست است. دکتر هیل در سخنرانی مربوط‌به خودانضباطی از 13 چالش زندگی خود که توانسته است با انضباط نفس بر آن‌ها چیره شود، سخن می‌گوید. او با کلامی شیوا اهمیت نظم و خودانضباطی را در مدیریت هزینه و زمان توضیح می‌دهد.

دکتر هیل در سخن از شخصیت دوست‌داشتنی 25 عامل اصلی دخیل در داشتن یک شخصیت دلپذیر و دوست‌داشتنی را عنوان کرده و از شنوندگان دعوت می‌کند تا این ویژگی‌ها را به دست آورند و در هریک از آن‌ها به خود امتیاز دهند. او اقرار می‌کند که خود نیز همیشه همة این استانداردها را رعایت نکرده است. اما برایمان از افرادی که همواره با این 25 استاندارد زندگی می‌کنند، مثال می‌زند. هیل در این سخنرانی همچنین 15 ویژگی را عنوان می‌کند که هرکسی می‌خواهد شخصیتی دوست‌داشتنی داشته باشد باید از آن‌ها اجتناب کند.

دو سخنرانی آخر در خصوص نیروی عادت کیهانی است که دکتر هیل توضیح می‌دهد این مفهوم را یک سال و نیم پس از نوشتن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید وقتی مشغول بازخوانی آن بوده است، کشف می‌کند. نیروی عادت کیهانی قانونی است که یک شخص به‌واسطة آن عادت‌‌‌هایی کسب می‌کند که بتواند هدف اصلی خود را در زندگی تحقق بخشد. دکتر هیل چندین راه برای استفاده از این اصل در تحقق اهدافمان معرفی می‌کند.

من اعتقاد دارم که این مجموعه سخنرانی‌ها برای شما بسیار مفید خواهد بود و راه دستیابی به کامرانی و کامروایی را به شما نشان خواهد داد. هدف دکتر هیل از این مجموعة رایویی این بود که به جمعیت شهر کوچک پاریس کمک کند تا برای تغییر زندگی‌‌‌هایشان با استفاده از یک‌سری اصول قطعی بر مشکلات فائق آیند، از مسیرهای به‌ظاهر آسان اجتناب کنند و برای رسیدن به مقصد، راه اصلی و سخت‌کوشی را برگزینند. اگر این سخنرانی‌ها به نجات پاریس کمک کرد، حتم دارم به شما نیز کمک خواهد کرد.

دُن گرین

مدیر اجرایی بنیاد ناپلئون هیل

[1]. Andrew Carnegie؛ (1835-1919)، سرمایه‌دار و نیکوکار اسکاتلندی‌تبار امریکایی و بنیانگذار شرکت فولاد کارنگی معروف به یو. اس. استیل. اندرو کارنگی ارتباطی با سخنران و نویسندة مشهور امریکایی دیل کارنگی Dale Carneigie  (1888-1955) ندارد و فقط تشابه اسمی این دو مرد مشهور، گاه موجب اشتباه و یکی پنداشتن آن‌ها می‌شود. - م.

[2]. Missouri, Paris؛ شهری در ایالت میسوری امریکا که به پاریس امریکا شهرت دارد. ـ م.

[3]. غرب میانه یا Midwest به مناطق جغرافیایی و فرهنگی بخصوصی از امریکا گفته می‌شود که از شمال غربی تا غرب میانه ادامه دارند و به‌عنوان محل تلافی فرهنگ‌‌‌‌های مختلف شناخته می‌شوند. این منطقه به علت زمین‌‌‌‌های زراعی پربار از دیرباز توجه مهاجران اروپایی را جلب کرده است، تنوع نژادی بسیاری داشته و جمعیت بسیاری از سرخپوستان امریکایی نیز در این ایالت‌ها سکونت دارند. ـ م.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
10620

مشخصات

کد کتاب
10620
شابک
978-622-220-700-7
نام کتاب
عادت های موفقیت
نام اصلی
Success Habits
نویسنده (ها)
ناپلئون هیل
مترجم (ها)
الهام شریف
موضوع کتاب
موفقیت و مدیریت
قطع
رقعی
صفحات
200
تاریخ چاپ
سال 1400
نوبت چاپ
چاپ دوم
سال چاپ اول
1400
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
رنگ شادی رنگ شادی
دوست داشتن
129,900 تومان
زندگی هر روز یه رنگ داره. بعضی روزها به دلیل غمناک بودنشون سیاهن، برخی به‌خاطر تقدسشون سبز و بعضی به‌خاطر آرامش‌شون، آبی آسمونی. به دلایلی که بعداً متوجه می‌شید، توی اون سال هر روزِ من یه رنگ داشت، مثل یه جعبه‌ی...
دوست داشتن
449,900 تومان
خودآگاهی بنیان بینش روان‌شناختی، و استعدادی است كه دانش روان درمانی عمد‌ه‌ی توجه خود را بر گسترش و تقویت آن معطوف كرده است. درواقع، الگو و نمونه‌ی شاخص هووارد گاردنر برای هوش درون‌شخصیتی، شخص زیگموند فروید،...
دوست داشتن
239,900 تومان
دختران جسور داستان‌های حقیقی و الهام‌بخش صد بانوی اسطوره از الیزابت‌ اول تا سرنا ویلیامز و شصت تصویر از نقاشان گوشه‌و‌کنار جهان است. داستان‌های بانوان بزرگ برای زنانی که می‌خواهند دنیا را تغییر دهند. تیلور پیتمن
دوست داشتن
زندگی سفری زیبا و تامل برانگیز زندگی سفری زیبا و تامل برانگیز
دوست داشتن
249,900 تومان
کتاب «زندگی، سفری زیبا و تامل‌برانگیز» نوشته‌ی «لوییز ال. هی» و ترجمه‌ی «فاطمه باغستانی» است. این کتاب در 8 فصل با عنوان‌های «مسائل مربوط به دوران کودکی و پیامدهای آن در بزرگسالی»، «زنان خردمند»، «بدن سالم، سیاره...
دوست داشتن
عطای رویاهایت را به لقایش نبخش عطای رویاهایت را به لقایش نبخش
ناموجود
دوست داشتن
23,900 تومان
اثری كه پيش روی شماست، مجموعه‌ای است از حكايت‌ها، جملات و اشعار الهام‌بخشی كه نگارنده، در زندگی‌اش با آن‌ها آشنا شده است، و به سبب ارزش و اهميت والايی كه دارند، آن‌ها را ترجمه و یا تألیف كرده است. این اثر، نتیجه‌ی...
دوست داشتن
تو عزیز دل خدایی تو عزیز دل خدایی
دوست داشتن
26,900 تومان
راه‌های رسیدن به موفقیت بسیار پر پیچ و خم است و بالا و پایین دارد، خنده و گاهی گریه دارد و تنها عاملی که می‌تواند ما را در برداشتن گام‌های رسیدن به موفقیت به جلو هدایت نماید، ایمان و آرامشی باید باشد که این اطمینان را...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
قهرمان قهرمان
ناموجود
دوست داشتن
25,900 تومان
در این کتاب دوازده نفر از افراد موفق جهان، راز سیر و سفر خود را با تو در میان می‌گذارند که با استفاده از تجارب آنها و استعداد های خودت می‌توانی رویاهایت را به حقیقت تبدیل کنی و با جذب موارد عالی خودت و جهان را متحول...
دوست داشتن
زندگی لیمونادی زندگی لیمونادی
دوست داشتن
339,900 تومان
پیشگفتار ایست! این کتاب را نخوانید، اگر...   ·      زندگی‌تان کامل است و به تغییر چیزی نیاز ندارید. ·      به دنبال یک‌شبه ثروتمند شدن هستید. ·      انتظار دارید مشکلات زندگی فردا صبح حل شوند. ·      ظاهر را به باطن...
دوست داشتن
مهارت در بازی زندگی مهارت در بازی زندگی
ناموجود
دوست داشتن
26,900 تومان
با درس‌های مهارت می‌آموزید که چگونه خوشبختی واقعی را احساس کنی، قوه‌ی تصمیم‌گیری را بالا ببری، زبان احساسات را درک کنی، آماده‌ی تغییرات ژرف در زندگی باشی و مقید به پیشرفت روز به روز بشوی.
دوست داشتن
سلطان جدید سلطان جدید
دوست داشتن
269,900 تومان
در این کتاب راهکارها و روش‌های رجب طیب اردوغان شهردار سابق استانبول، نخست وزیر سابق و رییس جمهور فعلی ترکیه برای رشد و توسعه کشور ترکیه را می‌آموزیم. با اشتباهات او آشنا می‌شویم و مسیر مدیریت او را بیشتر کشف می‌کنیم.
دوست داشتن
برنامه ی یافتن مسیر شغلی برنامه ی یافتن مسیر شغلی
دوست داشتن
129,900 تومان
یكی از مهم‌ترین دلایلی كه باعث می‌شود افراد پیدا كردن مسیر شغلی مناسب را كار مشكلی بدانند این است كه آنها تلاش‌های خود را با هدفی كه در زندگی دارند، هماهنگ نمی‌كنند. در حالی كه بدون داشتن «تصویری بزرگ‌تر» در ذهن، فرد...
دوست داشتن
تجارت جهانی مذاکره برای کسب سود تجارت جهانی مذاکره برای کسب سود
ناموجود
دوست داشتن
399,900 تومان
تجارت جهانی کالا و خدمات از دو جنبه‌ی مهم اهمیت دارد، اول اقتصادها از طریق تجارت نیازهای یکدیگر را با حداقل هزینه برای طرفین تأمین می‌کنند. از این منظر با توجه به مزیت‌های نسبی مختلفی که در کشورها وجود دارد، تقسیم کار...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم