عادت های خرد

کتاب عادت‌های خرد با عناون اصلی Tiny Habits منتشر شد

ادامه مطلبShow less
459,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20235
دوست داشتن5
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

عادتهای خرد چهارچوبی جدید را برای تغییر پیش روی ما می‌گذارد که حاصل چندین سال تحقیق و آزمایش عملی بر بیش از چهل‌هزار نفر است. شما در عادت‌‌های خرد:

روشی ساده را برای قابلیت دستیابی و کوچک‌تر کردن اهدافتان می‌آموزید.  یاد می‌گیرید که این احساسات هستند که عادت‌ها را در وجود ما نهادینه می‌کنند، نه تکرار رفتارها. می‌آموزید که چگونه عادت‌های بدتان را از بین ببرید.  و بسیاری چیزهای دیگر در این زمینه...

مقدمه

تغییر می‌‌تواند ساده (و سرگرم‌‌کننده) باشد

چیزهای کوچک، قدرتمندند

حداقل وقتی بحث تغییر در میان است.

در ده سال اخیر به این نتیجه رسیده‌‌ام که تقریباً همۀ مردم می‌‌خواهند به‌‌نوعی تغییر ایجاد کنند: سالم‌‌تر غذا بخورند، وزن کم کنند، بیشتر ورزش کنند، استرس خود را کاهش دهند یا خواب بهتری داشته باشند. ما می‌‌خواهیم پدر و مادر یا همسر بهتری باشیم و بعضی از ما هم می‌‌خواهیم مفیدتر و خلاق‌‌تر عمل کنیم؛ بااین‌حال میزان چاقی، بی‌‌خوابی و استرسی که در گزارش رسانه‌‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی من در استنفورد مشاهده شده است، به من می‌‌گوید که بین آنچه انسان‌‌ها قصد انجام آن را دارند و کاری که در واقعیت انجام می‌‌دهند، شکاف دردناکی وجود دارد. مردم این فاصلۀ میان خواستن و عمل کردن را گردن خیلی از چیزها می‌‌اندازند، اما بیشتر از همه، خودشان را به‌‌خاطر آن سرزنش می‌‌کنند. آن‌‌ها این پیغام فرهنگی را با تمام وجود پذیرفته‌‌اند: «همۀ این‌‌ها تقصیر توست، باید بیشتر از این‌‌ها تمرین کنی، ولی این کار را نمی‌‌کنی. خجالت بکش.»

من اینجا هستم تا به شما بگویم: تقصیر شما نیست.

ایجاد کردن تغییر مثبت به آن سختی‌‌ای نیست که فکر می‌‌کنید.

طی سال‌های بسیار طولانی، افسانه‌‌ها، باورهای غلط و مشورت‌‌های خیرخواهانه، اما غیرعلمی شما را در معرض شکست قرار داده‌‌اند. اگر تابه‌‌حال اقدام به ایجاد تغییر کرده‌‌اید و موفق نشده‌‌اید، احتمالاً پیش خودتان به این نتیجه رسیده باشید که تغییر کردن دشوار بوده یا دلیل عدم موفقیت شما کمبود انگیزه است. هیچ‌‌یک از این دو تفسیر دقت کامل را ندارد. مشکل اصلی از رویکرد شما برای تغییر است، نه از خود شما. این‌‌گونه به قضیه نگاه کنید: اگر تلاش کنید که قفسه‌‌های یک کشو را از روی یک دستورالعمل غلط و در شرایطی که بعضی از قطعات آن گم شده‌ است سرهم‌‌بندی کنید، ناامید می‌‌شوید، اما احتمالاً دیگر خودتان را به‌‌خاطر آن سرزنش نمی‌‌کنید، این‌طور نیست؟ درعوض، سازندۀ کشو را سرزنش می‌‌کنید؛ با‌‌این‌حال وقتی بحث تلاش‌‌های شکست‌‌خورده برای ایجاد تغییر به میان می‌‌آید، تقریباً هیچ‌‌وقت «سازنده‌‌ای» را سرزنش نمی‌‌کنیم و همیشه خودمان را مقصر می‌‌دانیم.

وقتی نتایج به‌‌دست‌‌آمده انتظاراتمان را برآورده نمی‌‌کنند، منتقد درونی ما فرصت را غنیمت می‌‌شمارد و پا روی صحنه می‌‌گذارد. بسیاری از ما معتقدیم که اگر در بهره‌‌وری، کاهش وزن و انجام ورزش منظم شکست بخوریم، حتماً یک مشکلی در ما وجود دارد. اگر انسان بهتری بودیم، شکست نمی‌‌خوردیم. اگر موبه‌‌مو طبق برنامه پیش می‌‌رفتیم و به عهدهایی که با خودمان بسته بودیم پایبند می‌‌ماندیم، موفق می‌‌شدیم. فقط کافی است دست‌‌به‌‌کار شویم و روی پای خودمان بایستیم و بهتر از این عمل کنیم. این‌‌طور نیست؟

خیر. متأسفم. درست نیست.

مشکل از ما نیست.

مشکل از رویکرد ما برای ایجاد تغییر است. این یک نقص در طراحی است، نه یک نقص شخصی.

خلق عادت و ایجاد تغییرات مثبت می‌‌تواند ساده باشد، البته اگر رویکرد درستی داشته باشید. رویکرد درست یعنی استفاده از سیستمی که برپایۀ نحوۀ کارکرد واقعی روان‌‌شناسی ذهن انسان‌‌ها عمل کند؛ فرایندی که ایجاد تغییر را آسان‌‌تر کند و شامل ابزارهایی باشد که به حدس و گمان و اصول غلط وابسته نباشد.

تفکرات رایج درمورد شکل‌‌گیری عادت‌‌ها و ایجاد تغییرات، موضع ذهن ما را به‌سمت توقعات غیرواقعی سوق می‌‌دهد. همۀ ما می‌‌دانیم که عادت‌‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند، فقط کافی است که عادت‌‌های خوب بیشتر و عادت‌‌های بد کمتری داشته باشیم، اما بازهم برای تغییر کردن دست‌‌وپا می‌‌زنیم و فکر می‌‌کنیم که همه‌‌چیز تقصیر خود ماست. تمامی تحقیقات و تجربیات عملی‌ام به من نشان می‌‌دهند که این ذهنیت، یک طرز فکر کاملاً نادرست است. شما به‌منظور خلق عادت‌‌های موفق و تغییر رفتارهایتان باید این سه کار را انجام دهید.

 

·      قضاوت کردن خودتان را متوقف کنید.

·      اهداف خود را به رفتارهای کوچک‌‌تر تقسیم کنید.

·      اشتباهات را به‌‌عنوان یافته‌‌های جدید در نظر بگیرید و از آن‌‌ها برای حرکت روبه‌‌جلو استفاده کنید.

 

ممکن است این موارد فعلاً برایتان قابل‌درک نباشد. می‌‌دانم که این چیزها به‌‌طور طبیعی به ذهن همۀ افراد خطور نمی‌‌کنند. انتقاد کردن از خود، خودش هم یک نوع عادت به شمار می‌‌آید. ذهن بعضی از مردم به‌‌طور ناخودآگاه به‌سراغ سرزنش کردن آن‌‌ها می‌‌رود، مانند سورتمه‌‌ای که در یک مسیر برفی فرسوده به‌طرف پایین تپه سر می‌‌خورد.

بااین‌‌حال، اگر فرایند «عادت‌‌های خرد» را دنبال کنید، این سورتمه مسیر متفاوتی را در پیش خواهد گرفت. برف به‌‌سرعت چاله‌‌های حاصل از تردید به خودتان را می‌‌پوشاند و این مسیر جدید خیلی زود به مسیر ذهنی پیش‌‌فرض شما تبدیل می‌‌شود. این فرایند خیلی سریع رخ می‌‌دهد، زیرا در فرایند عادت‌‌های خرد، بهترین تغییرات شما به کمک احساسات خوب شکل می‌‌گیرند، نه احساسات بد. در این فرایند نیازی نیست که شما به نیروی اراده‌‌تان تکیه کنید، برای خودتان مسئولیت‌‌هایی را تعیین کنید یا به خودتان وعدۀ پاداش بدهید. هیچ عدد مقدسی وجود ندارد که اگر به همان تعداد روز کاری را انجام دهیم، تبدیل به یک عادت شود.[1] این روش‌‌های مرسوم برپایۀ چگونگی کارکرد واقعی عادت‌‌ها بنا نشده‌‌اند؛ بنابراین روش‌‌های قابل‌اعتمادی برای تغییر کردن نیستند و اغلب اوقات باعث می‌‌شوند که ما احساس بدی داشته باشیم.

این کتاب، با تمام وحشت‌‌های ناشی از تغییر، خداحافظی می‌‌کند و مهم‌‌تر از آن، به شما نشان می‌‌دهد که چطور به‌‌سادگی و در کمال لذت، شکاف میان چیزی که هستید و چیزی که می‌‌خواهید باشید را (فارغ از اندازة آن) از بین ببرید. عادت‌‌های خُرد راهنمای شما خواهد بود تا روش‌‌های قدیمی را کنار بگذارید و آن‌‌ها را با یک چهارچوب کاملاً متفاوت برای ایجاد تغییر جایگزین کنید.

سیستمی که با شما به اشتراک خواهم گذاشت، برپایۀ حدس و گمان نیست. من طی سال‌‌ها تحقیق و آزمون‌وخطا این فرایند را روی بیش از چهل‌‌هزار نفر به شکل عملی آزمایش کرده‌‌ام. من به‌واسطۀ تعلیم شخصی تمام این افراد و جمع‌‌آوری هفته‌به‌هفتۀ اطلاعات از آن‌‌ها، می‌‌دانم که روش عادت‌‌های خرد جواب می‌‌دهد. این روش سوءبرداشت‌‌ها را با اصول اثبات‌‌شده جایگزین می‌‌کند و به‌جای نسخه پیچیدن، یک فرایند را در اختیار شما قرار می‌‌دهد. شما در این کتاب همان چیزهایی را می‌‌آموزید که دانشجوی سابق من، یعنی یکی از بنیان‌‌گذاران اینستاگرام، درمورد رفتار انسان‌‌ها آموخت و با استفاده از آن‌‌ها این نرم‌‌افزار موفق را طراحی کرد. شما هم قرار است از همین روش‌‌ها استفاده کنید تا تغییرات چشمگیری را در زندگی خودتان و دیگران به‌ وجود بیاورید. بهترین بخش ماجرا این است که شما در طول این فرایند اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. وقتی‌که تمام آثار قضاوت را از بین ببرید، رفتارتان به یک تجربۀ علمی تبدیل می‌‌شود. این احساس جست‌‌وجو و اکتشاف موجود در این فرایند لازمۀ موفقیت شماست، نه‌فقط یک پاداش اضافه.



1. برخی از روش‌‌هایی که برای ایجاد یا ترک عادت وجود دارند، بیان می‌‌کنند که اگر در طول یک مدت مشخص یک کار را تکرار کنید، آن کار برای شما به عادت تبدیل می‌‌شود و به همین ترتیب اگر در همین مدت یک عادت را کنار بگذارید، این عادت را ترک خواهید کرد. در بیشتر متون، این مدت‌زمان بیست‌‌ویک روز و در برخی از آن‌‌ها نیز چهل روز ذکر شده است. ـ م.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20235

مشخصات

کد کتاب
20235
شابک
978-622-220-870-7
نام کتاب
عادت‌های خْرد
نویسنده (ها)
دکتر بی جی فاگ
مترجم (ها)
عادل نوروزی
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
456
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ اول
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
229,900 تومان
در کتاب جرئت رویاپردازی نویسنده تجربهٔ خود را از همراهی و مطالعهٔ شیوهٔ زمام‌داری محمد بن راشد، حاکم دبی، به رشتهٔ تحریر در آورده است. 
دوست داشتن
399,900 تومان
برای این که دنیایی زیبا برای خود بیافرینید نخست باید ذهن خود را زیبا کنید و برای این‌که ذهنتان را زیبا کنید پیش از آن باید مهار و کنترل ذهنتان در دست گیرید. این کتاب راهنمای مناسبی برای کنترل ذهن می‌باشد.
دوست داشتن
379,900 تومان
چگونه نوابغ، غول‌های دنیای تجارت صبحشان را می‌گذرانند تا به موفقیت‌های بزرگ برسند. فرمول ساده‌ای که می‌توانید به راحتی از آن برای زود از خواب بیدار شدن و بهره ‌گیری از الهام برای رسیدن به یک روز بزرگ استفاده کیند ....
دوست داشتن
تجارت جهانی مذاکره برای کسب سود تجارت جهانی مذاکره برای کسب سود
ناموجود
دوست داشتن
399,900 تومان
تجارت جهانی کالا و خدمات از دو جنبه‌ی مهم اهمیت دارد، اول اقتصادها از طریق تجارت نیازهای یکدیگر را با حداقل هزینه برای طرفین تأمین می‌کنند. از این منظر با توجه به مزیت‌های نسبی مختلفی که در کشورها وجود دارد، تقسیم کار...
دوست داشتن
99,900 تومان
این کتاب بر پایه‌های اصلی عزت نفس و کاربرد اصول عزت نفس در زندگی روزمره، تعارض‌ها و کشمکش‌های زنان تمرکز دارد و شامل تمریناتی است که رشد و تحول شخصی در عزت نفس را هدف گرفته است. عزت نفس به زنان کمک می‌کند تا بدون ترس...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
199,900 تومان
وقتی بهتر فکر کنید، بهتر زندگی خواهید کرد نحوه تفکر ما تأثیری شگفت‌انگیز بر سرنوشت ما دارد. در این کتاب راهکاری ارائه می‌شود که با برنامه‌‌ریزی مجدد ذهن توان دستیابی به موفقیت‌ها و اهداف جدید را در سطوح بالاتر به شما...
دوست داشتن
فیلم ها چگونه بر سلامت روان ما تاثیر می گذرند (فیلم های دوست داشتنی ما) فیلم ها چگونه بر سلامت روان ما تاثیر می گذرند (فیلم های دوست داشتنی ما)
ناموجود
دوست داشتن
259,900 تومان
(هدیه کتاب فیلم های دوست داشتنی ما : یک دیسک DVD  به ارزش ۱۰ هزار تومان شامل ۱۲ فیلم) فیلم‌ها می‌توانند به من نحوه کنار آمدن با مشکلات را آموزش دهند. می‌توانند به سلامت من کمک کنند. بار عاطفی روابط اجتماعی مراتخلیه...
دوست داشتن
اندیشه های دل اندیشه های دل
دوست داشتن
259,900 تومان
این كتاب مجموعه‌ای است از مراقبه‌ها، درمان‌های معنوی و گزینه‌هایی از سخنرانی‌های من كه همه آن‌ها روی جنبه‌های تجربیات هر روز ما تمركز دارند و می‌خواهند ما را در زمینه‌هایی كه با مشكل روبه‌رو هستیم، كمك و راهنمایی كنند.
دوست داشتن
هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست
چاپ جدید
دوست داشتن
299,900 تومان
منتشر شد تقديم به انسان‌‌هايي که مي‌‌کوشند تا با تعادل بين خواسته‌‌ها و داشته‌‌هايشان به خوشبختي برسند. منصور بهرامي عضو ارشد انجمن بين‌‌المللي تحليل رفتار متقابل    
دوست داشتن
شکوه اشراق شکوه اشراق
ناموجود
دوست داشتن
229,900 تومان
هر یک از ما همین حالا نیز می‌توانیم بدانیم که فرجاممان چه می‌شود... به‌این‌صورت که دریابیم در چه مسیر فکری‌ای قرار داریم. مسیر امروزمان ما را به جایگاه فردا می‌رساند. درعین‌حال یک تصمیم کوچک یا یک تغییر جهت در فکر و...
دوست داشتن
معادله خدا معادله خدا
ناموجود
دوست داشتن
269,900 تومان
  آیا ما در شرف حل معمای آفرینش با استفاده از «بزرگ‌ترین اشتباه» اینشتین هستیم؟ فرضیه «نسبیت» و «جهان در حال توسعه» یکی از هیجان انگیزترین داستانی‌های کشفیات که تا به حال گفته شده است ... «چکیده‌ای شگفت انگیز از علم...
دوست داشتن
299,900 تومان
این کتاب تلنگری است برای همه ما انسان‌ها که به یاد آوریم چه نعمت‌های کوچک و بزرگی در زندگی‌مان وجود دارند که لایق سپاسگزاری و تشکر هستند و آن‌ها را به دلیل حضور همیشگی‌شان در زندگی‌مان عادی و کم اهمیت می‌شماریم.
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم