پنجره هایی برای رهایی از رنج جلد دوم: معجزه احترام

جلد دوم منتشر شد

ادامه مطلبShow less
59,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20237
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

آن‌‌گاه که دانستم نمی‌‌‌‌دانم، بیدار شدم در پس سالیانی از اعماق خواب‌‌‌‌های طولانی؛ آن‌‌گاه که بیدار شدم، دریافتم که در خواب‌‌‌‌هایم در تقلّا و تلاش و حرکت بوده‌‌‌‌ام، تقلّا و جست‌‌وجو برای یافتن و حرکت به‌‌سمت جلو؛ کشف راهی، شنا کردن در دریای مواج و پرواز به‌‌سوی زیبایی‌‌‌‌ها، همچون عقابی بر فراز قله‌‌ها جا‌‌گرفتن. اما بسیاری از حرکت‌‌‌‌های این خواب‌‌‌‌ها به‌‌سوی تاریکی و شکست بود، اکتشاف ناقصـی که ره به جایی نمی‌‌‌‌برد. شنای کسی که شنا کردن بلد نیست، در حوض ‌‌خانه‌‌اش هم خفگی خواهد آورد. اول بیداری، آغاز حرکت هشیارانه و عالمانه است. حرکات در خواب، همچون دست‌‌وپا زدن بیهوده در دریاست.

حرکت آگاهانه اگرچه آهسته، دشوار و تدریجی صورت گرفت، اما موفقیت‌‌‌‌های زیادی برایم در پی داشت؛ تا آنجا که در من این انگیزه را ایجاد کرد که خواب‌‌‌‌ها و بیداری‌‌‌‌ها، شکست‌‌‌‌ها و موفقیت‌‌‌‌ها، فرازها و فرودهای خود را به همنوعانم منتقل کنم.

ابتدا با استفاده از منابع اصیل دین (قرآن و احادیث معصومین (علیه‌السلام)) آن را به‌‌شکل علمی و آکادمیک درآوردم، سپس در آموزش‌‌‌‌ها به‌‌صورت مشاوره، سمینار و کلاس ارائه دادم و وقتی اثرات شگرف و جالب ‌‌توجه آن را در این آموزش‌‌‌‌ها ملاحظه کردم، بر آن شدم تا آن آموزه‌‌ها را به‌‌صورت کتاب درآورم و به شما عزیزان تقدیم کنم.

در اینجا از همۀ کسانی که در تشویق نگارش یا تصحیح نوشته‌‌‌‌ها و در طراحی قسمت‌‌‌‌های مختلف کتاب لطف و محبت داشته‌‌‌‌اند، به‌‌خصوص از روان‌‌شناسان محترم، خانم امیدوار، خانم کاوند و خانم اعظمی و دوست عزیزم، خانم حسنخانی، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

 

مقدمه

همان‌‌طور که در مقدمة کتاب انتظارات توضیح داده شد، عبور از جادة پرپیچ‌‌وخم زندگی درعین‌‌حال که الطاف و نعمت‌‌های الهی همانند باران بر سر ما می‌‌‌‌ریزد، اما حوادث ناگوار یا برخوردهای ناراحت‌‌کننده در تعامل بین فردی، ما را در تنگناها و فشارها قرار می‌‌دهد. در تنگنا و مخمصه قرار گرفتن، احساس رنجوری، ناتوانی، اضطراب و افسردگی را نیز به‌‌دنبال دارد. در این نوشته‌‌‌‌، بر آنیم تا پنجره‌‌هایی برای رهایی از این فشارها معرفی کنیم.

در اولین پنجره، بحث واقعی کردن انتظارات را مطرح و راه‌‌‌‌حل‌‌‌‌ها و راهکارها را معرفی کردیم. امیدوارم مطالب آن بخش را به‌‌دقت خوانده و عمل کرده باشید، از نتایج آن بهره‌‌‌‌مند شده و در رویدادهای روزمره به کارتان آمده باشد. اگر هرآنچه گفته‌‌‌‌ام را با دقت انجام داده باشید، تا حد زیادی شادی و آسایش را از آن خود کرده‌‌اید. اینک به سراغ دومین پنجره برای رهایی از رنج‌‌های متعدد می‌‌رویم، به این امید که به وعدة گشایش برسید.

در همة کلاس‌‌ها و مشاوره‌‌‌‌هایی که داشته‌‌ام، تعریف احترام را از افراد می‌‌خواستم، ولی تاکنون هیچ توضیح کاملی نشنیده‌‌ام. بد نیست هم‌‌‌‌اکنون شما هم چند لحظه به این موضوع فکر کنید که اگر بخواهید تعریف کاملی از احترام ارائه دهید، چه می‌‌گویید؛ مثلاً شنیده‌‌‌‌ام که می‌‌گویند عقیدة هرکس برای خودش محترم است.

·     حیطه و مرزهای این عقیده تا کجاست؟

·     آیا عقیده فقط شامل باورهای مذهبی است یا باورهای فرهنگی را هم دربرمی‌‌گیرد؟

·     آیا عقیده شامل سلیقه‌‌ها و دوست‌‌داشتنی‌‌های آدم‌‌ها هـم می‌‌‌‌شود؟

·     آیا همة آدم‌‌ها محترم‌‌اند یا باید به بعضی از آدم‌‌ها احترام گذاشت؟

·     آیا احترام، متقابل است و اگر دیگری به من احترام نگذاشت، من هم باید به او احترام نگذارم؟

·     اساساً حد و حدود احترام به دیگران چه اندازه است؟

·     در مقابل بی‌‌‌‌احترامی دیگران به خود، چه باید کرد؟

·     وقتی تعریف احترام روشن می‌‌‌‌شود، اولین سؤالی که از طرف مخاطبان دریافت می‌کنم این است که ما به دیگران احترام می‌‌گذاریم، اما با آن‌‌ها که به ما بی‌‌احترامی می‌‌‌‌کنند، چه کنیم؟

·     آیا احترام به خود هم مطرح است یا فقط دیگران مورد بحث و توجه هستند؟

·     چگونه می‌‌‌‌شود هم به خود احترام گذاشت و هم به دیگران؟

·     احترام به دیگران، یعنی مراقب باشیم که آن‌‌ها از دست ما اصلاً ناراحت نشوند؟

·     احترام به خود یعنی چه؟

·     اگر من بخواهم به خود احترام بگذارم، آن‌‌وقت دیگران از من ناراحت و ناراضی می‌‌‌‌شوند و به آن‌‌ها بی‌‌احترامی می‌‌‌‌شود. آیا احترام به خود همان قدرت نه گفتن است؟

·     و چندین سؤال دیگر...

آخرین سؤال مهم این است که مبحث احترام چگونه به باز شدن پنجره‌‌‌‌ای برای رهایی از تنگناها کمک می‌‌‌‌کند؟ چگونه رعایت احترام به خود و دیگران مانع از اضطراب، پریشانی و ناراحتی می‌‌‌‌شود؟ چگونه این موضوع، تنش‌‌‌‌ها را به حداقل می‌‌رساند و رنج را به آسایش تبدیل می‌‌کند؟ در این بخش، به لطف خداوند مهربان - ان‌‌‌‌شاء‌‌الله- می‌‌خواهم به همة این سؤال‌‌ها پاسخ دهم.

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20237

مشخصات

کد کتاب
20237
شابک
978-622-220-866-0
نام کتاب
پنجره هایی برای رهایی از رنج.جلد دوم:‌معجزه احترام
نویسنده (ها)
دکتر شمسی افتخارزاده
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1402
نظرات
بدون نظر
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
از کوتهی توست که دیوار باند است از کوتهی توست که دیوار باند است
ناموجود
دوست داشتن
25,900 تومان
اثري كه پيش روي شماست، مجموعه‌اي از حكايت‌ها، جملات و اشعار الهام‌بخشي است كه نگارنده در طول سال‌ها مطالعه و تحقيق در دنياي زيبا و شگفت‌انگيز موفقيت با آن‌ها آشنا شده است و به سبب ارزش و اهميت والايي كه دارند آن‌ها را...
دوست داشتن
رنگ ها رنگ ها
ناموجود
دوست داشتن
26,000 تومان
رنگ‌ها از خصوصیات فردی، رویاها و آرزوهای ما حکایت می‌کنند. رنگ‌ها در ما سرزندگی و نشاط ایجاد کرده و در ابراز احساسات و عقاید به ما کمک می‌کنند. گاهی نیز با فرو نشاندن انرژی درونی‌مان می‌‌توانند سد راه ابراز عقایدمان...
دوست داشتن
کیهان عزیز کیهان عزیز
دوست داشتن
499,900 تومان
«کیهان عزیز» عنوان کتابی است درباره‎ی احساسات بشری. همه نوع احساسات، خوب و بد. کتاب ابتدا در قالب 100 مراقبه‎ی کوتاه در باب احساسات منفی همچون خشم، تنهایی، ناامیدی، درماندگی و ... سخن به میان می‎آورد و به ما کمک...
دوست داشتن
62 راهبرد ساده برای خلق زندگی دلخواهتان 62 راهبرد ساده برای خلق زندگی دلخواهتان
ناموجود
دوست داشتن
3,900 تومان
با خواندن این کتاب به این نتیجه می‌رسید که لزومی ندارد برای رسیدن به زندگی مهیج و شاد، عقاید جدید و مشکل را بیاموزید یا تغییراتی وسیع ایجاد کنید فقط می‌بایست تغییرات کوچکی در نگرش‌ها و رفتارهایتان ایجاد کنید. شما کشف...
دوست داشتن
مقابله با آدم های مشکل دار به زبان ساده - توصیه های جادویی برای زندگی بهتر (19) مقابله با آدم های مشکل دار به زبان ساده - توصیه های جادویی برای زندگی بهتر (19)
دوست داشتن
399,900 تومان
خونسردی تات را حفظ کنید! نمی‌توانید با همه کسانی که ملاقات می‌کنید کنار بیایید، کتاب مقابله با آدم های مشکل دار به زبان ساده راهکارهای موٍری معفری می‌کند تا در موقعیت‌های سخت و حاد از آن ها استفاده کنید و از عصانیت به...
دوست داشتن
199,900 تومان
كودك درون در دنیای توقعات بزرگسالان، كم‌كم به‌واسطه‌ی رقابت و مقایسه‌های پی‌درپی، عصبی می‌شود و یاد می‌گیرد كه بجنگد تا خودش را اثبات كند و در این کار اصرار داشته باشد، زیرا با لج‌بازی‌های پی‌درپی می‌خواهد ثابت كند كه...
دوست داشتن
منیزیوم - فیلمنامه روانشناسی منیزیوم - فیلمنامه روانشناسی
دوست داشتن
149,900 تومان
دو جوان،‌حمیرا و عزیز در یک شرکت نیمه دولتی مشغول کار هستند. برادر عزیز عضو هیئت مدیره و از مدیران ارشد این شرکت و با ازدواج این دو جوان مخالف است. وی وقتی این دو جوان را به شکل تصادفی می‌بند بنای مخالفت می‌گذارد. اما...
دوست داشتن
داره فاجعه می آد ! داره فاجعه می آد !
ناموجود
دوست داشتن
219,900 تومان
ترس، غم و اندوه، از دست دادن عزیزان، خیانت و... ریچل هالیس همه این‌ها را تجربه کرده است و می‌داند که شما هم چنین مشکلاتی را در زندگی خود دارید و از این‌رو نشانتان می‌دهد که این بحران‌ها را چگونه پشت‌سر بگذارید.
دوست داشتن
معادله خدا معادله خدا
ناموجود
دوست داشتن
269,900 تومان
  آیا ما در شرف حل معمای آفرینش با استفاده از «بزرگ‌ترین اشتباه» اینشتین هستیم؟ فرضیه «نسبیت» و «جهان در حال توسعه» یکی از هیجان انگیزترین داستانی‌های کشفیات که تا به حال گفته شده است ... «چکیده‌ای شگفت انگیز از علم...
دوست داشتن
مراقبه در طبیعت مراقبه در طبیعت
ناموجود
دوست داشتن
59,900 تومان
طبيعت درمانگری بزرگ است كه با ادبيات مراقبه دركش آسان‌تر خواهد بود. پس بياييد شاگردی آن را بپذيريم و آب معانی را از سرچشمه نامحدود او بنوشيم و اين‌قدر به مکاتب و انديشه‌های آلوده و مزاحم زندگی نپردازيم.
دوست داشتن
معجزات قرن حاضر معجزات قرن حاضر
دوست داشتن
369,900 تومان
وقتی به جای مصرف دارو برای پوشاندن دردها، به بدن خود گوش دهیم، به‌خوبی روش شفابخشی بیماری خود را تشخیص خواهیم داد. وقتی مسئولیت افکارمان را بپذیریم، کنترل سلامتی خود را باز می‌ستانیم.
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم