تغذیه و سلامت جسم و روان

این کتاب ترکیب جدیدی از نقش مهم تغذیه در سلامت روان را ارائه می‌دهد. در صفحات این کتاب، متخصصان بالینی به بینش‌ها و مطالبی پی خواهند برد که می‌توانند راهنمای مفید و مناسبی در جهت خوردوخوراک و چگونه مصرف کردن مکمل‌ها برای به حداکثر رساندن سلامت، رفاه و آسایش و نیز پیشگیری و درمان مشکلات معمولی سلامت جسم و روان باشند. تغذیۀ بهینه و کاربرد راهبردی مکمل‌ها بایستی به‌عنوان مؤلفۀ مهمی در ترکیب درمانی، به‌ویژه برای بیماران مبتلا به خُلق افسرده، اضطراب، اختلال دوقطبی، سوءاستفاده از مواد، اختلال کمبود توجه - بیش‌فعالی، اسکیزوفرنیا، کاهش شناختی و آلزایمر استفاده شود.

ادامه مطلبShow less
599,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
60136
دوست داشتن4
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

تقریباً یک‌سوم کودکان و نوجوانان و یک‌دوم بزرگسالان در ایالات ‌متحدۀ امریکا از مکمل‌های رژیم غذایی استفاده می‌کنند. مصرف مکمل در جمعیت‌های خاص، مانند افراد مبتلا به سرطان، ممکن است بیشتر باشد و در برخی مطالعات به 80% می‌رسد. مکمل‌ها انواع گوناگونی دارند که در جدول نشان داده شده‌اند.

شناخت مکمل‌های خوراکی و نیز درک روش‌های ارزیابی جهت بررسی کامل مادۀ مغذی و سایر اجزای رژیم غذایی، حیاتی است. اطلاعات مربوط به مصرف مکمل‌های غذایی را می‌توان به روش‌های مختلف ارزیابی کرد و معمولاً به‌وسیلۀ پرسش‌نامه، ازجمله پرسش‌نامۀ دفعات مصرف غذا، جمع‌آوری می‌گردد یا به‌عنوان بخشی از داده‌های مصرف است که به‌وسیلۀ یادآوری 24ساعته یا یادداشت غذاها جمع‌آوری می‌شود. هنگامی‌که به کمک روش‌های روزمره جمع‌آوری شود، مهم است به این موضوع توجه کنیم که مصرف مکمل در روز جمع‌آوری داده گویای الگوی مصرف در مدت‌زمان وسیع و طولانی‌مدت نیست. پرسش‌نامه‌های کاملی که برای دریافت مصرف بلندمدت و دفعات مصرف بهترند، اکثر اوقات در مطالعات تحقیقی، فعالیت کلینیکی و بررسی و نظارت بر تغذیه استفاده می‌شوند. 

کمّیت‌بندی مصرف مکمل، پیچیده است. هنگام جمع‌آوری اطلاعات مکمل، مهم است که تشخیص دهیم چه سطحی از جزئیات برای توضیح یا تعیین مقدار مصرف کل مادۀ مغذی لازم است. ممکن است لازم باشد که افراد برچسب مکمل یا فتوکپی برچسب را همراه داشته باشند. راهبرد دیگر آن است که شرکت‌کنندگان به پرسش‌نامه‌ای پاسخ دهند که لیستی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و نیز نام عمومی برند چند فرمولاسیون را دربرداشته باشد. درمورد اجزای گیاهی و ترکیبات گیاهی و سایر مؤلفه‌هایی که به‌نوعی در فرمولاسیون‌های عمومی یافت نمی‌شوند، تشخیص اجزای فعال و مهم‌تر از همه، به دست آوردن نام برند و اطلاعات برچسب ضروری است. بیلی و همکاران بیان کردند که در مطالعۀ خود مصرف مادۀ معدنی را براساس برچسب تخمین زده‌اند، نه مقادیر تحلیلی.  


ادامه مطلبShow less
شناسنامه
60136

مشخصات

کد کتاب
60136
شابک
978-622-220-707-6
نام کتاب
تغذیه و سلامت جسم و روان
نویسنده (ها)
روث لیس - والاس
مترجم (ها)
دکتر کیانوش هاشمیان و دکتر نگین دری
موضوع کتاب
سلامت
قطع
وزیری
صفحات
640
تاریخ چاپ
سال 1401
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
559,900 تومان
قانون موفقیت اولین و کامل ترین کتاب ناپلئون هیل استاد برجسته و نویسنده بزرگ کتاب های انگیزشی است. نسخه نفیس قانون موفقیت کتابی است برای همه ادوار، کتاب مرجع و راهنمایی که برای هر خانه ای ضروری است. 
دوست داشتن
359,900 تومان
آموزگاران راز در این مجموعه آموزش می‌دهند که: قانون جذب به راستی چیست و چگونه عمل می‌کند، چگونه می‌توان با استفاده‌ی صیحیح از قانون جذب، شرایط نامطلوب را به شرایط مطلوب تبدیل کرد و ...
دوست داشتن
319,900 تومان
هدف ما در این کتاب این است که به شما نشان دهیم چطور می‌توانید فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنید و قربانی تلاش‌های خود نباشید و اشخاص و موضوعاتی را از فشار دادن دکمه‌های اعصابتان باز دارید.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
8 اره ای که برای رسیدن به موفقیت باید تیزش کنید 8 اره ای که برای رسیدن به موفقیت باید تیزش کنید
دوست داشتن
119,900 تومان
 از همین امروز، با خوندن این کتاب سبک زندگی خودتونو تغییر بدین، شکست هاتونو به موفقیت تبدیل کنین و ۸ مهارت فوق العاده مهم این کتاب رو برای داشتن یه زندگی موفق تر به کار بگیرین. 
دوست داشتن
نابغه ای به نام استیو جابز نابغه ای به نام استیو جابز
دوست داشتن
74,900 تومان
در سال 1955 کودکی که مادر بیولوژیکی‌اش یک دانشجوی مجرد بود، تصمیم گرفت او را در لیست پرورشگاه قرار دهد تا تحت سرپرستی خانواده‌ای با تحصیلات عالیه قرار گیرد، اما به پل و کلارا که از دانشگاه فارغ‌التحصیل نشده، بلکه...
دوست داشتن
شگفتی بساز شگفتی بساز
دوست داشتن
189,900 تومان
منتشر شد این کتاب ممکن است بی‌فایده‌ترین کتابی باشد که تابه‌حال خریده‌اید، زیرا هیچ‌چیز در این کتاب نیست که شما از آن بی‌اطلاع باشید. این کتاب قرار نیست یک مکاشفه باشد. این به معنای یادآوری است. یادآوری اینکه چگونه...
دوست داشتن
89,900 تومان
چرا بعضی از فروشندگان موفق‌اند و به هر کسی که اراده می‌کنند می‌توانند محصولشان را بفروشند و هیچ مشتری‌ای توان مخالفت و مقاومت را در برابرشان ندارد. این فروشندگان ایمان و باور دارند که همه باید به آن‌ها «بله» بگویند و...
دوست داشتن
فروش با دستان خالی فروش با دستان خالی
ناموجود
دوست داشتن
11,900 تومان
این کتاب حاوی مجموعه نکات ساده ولی کاربردی است که حاصل تجربیات و آموخته‌هایی در این حوزه است و راهکارهایی را برای جلب اعتماد مشتریان و موفقیت در فروشندگی بیمه به نمایندگان این صنعت عرضه می‌کند.
دوست داشتن
زندگی لیمونادی زندگی لیمونادی
دوست داشتن
339,900 تومان
پیشگفتار ایست! این کتاب را نخوانید، اگر...   ·      زندگی‌تان کامل است و به تغییر چیزی نیاز ندارید. ·      به دنبال یک‌شبه ثروتمند شدن هستید. ·      انتظار دارید مشکلات زندگی فردا صبح حل شوند. ·      ظاهر را به باطن...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم