ایکیگای

اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد را در کتاب ایکیگای مطالعه کنید

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20216
دوست داشتن17
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

ایکیگای: کلمه‌ای اسرارآمیز

این کتاب نخستین‌بار در یک شب بارانی در توکیو شکل گرفت، وقتی‌که نویسندگانش در کافۀ کوچکی از شهر توکیو برای اولین‌بار کنار هم نشستند.

ما آثار یکدیگر را خوانده بودیم، اما هرگز باهم دیدار نکرده بودیم و این امر به‌دلیل هزاران کیلومتر فاصله بین بارسلون و پایتخت ژاپن بود. یک آشنای مشترک باعث شد که ما یکدیگر را ببینیم و دوستی‌ای بین ما شکل گرفت که به این پروژه ختم شد و به نظر می‌رسد که مقدر است دوستی ما تا آخر عمر ادامه یابد.

یک سال بعد دوباره همدیگر را دیدیم، در پارکی در مرکز شهر توکیو قدم زدیم و درباره روان‌شناسی غربی حرف زدیم، به‌خصوص معنادرمانی  که به مردم کمک می‌کند تا هدفشان را در زندگی پیدا کنند.

ما به این موضوع اشاره کردیم که زمان معنادرمانی ویکتور فرانکل  در بین روان‌درمان‌گران سپری شده، متخصصان به رشته‌های دیگر روان‌شناسی علاقه‌مند شده‌اند، درحالی‌که مردم هنوز در جست‌وجوی معنای زندگی‌شان و کاری که می‌کنند هستند. ما از خودمان درباره چیزهایی ازاین‌قبیل پرسیدیم:

معنای زندگی من چیست؟

هدف، فقط زندگی طولانی‌تر است یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ 

چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

در بخشی از گفت‌وگوی‌مان کلمه اسرارآمیز ایکیگای  مطرح شد. این اصطلاح ژاپنی که تقریباً می‌توان آن را این‌گونه ترجمه کرد: «شادی مشغولیت دائمی»؛ چیزی شبیه معنادرمانی اما فراتر از آن است.

به نظر می‌رسد که این اصطلاح به‌نوعی طول عمر شگفت‌انگیز ژاپنی‌ها، به‌خصوص اهالی جزیره اوکیناوا را هم توضیح می‌دهد. در این جزیره به ازای هر صدهزار نفر، 55/24 نفر بالای صد سال دارند که خیلی بیشتر از میانگین جهانی است.

کسانی که روی این موضوع که چرا ساکنان این جزیره در جنوب ژاپن بیشتر از مردم جهان عمر می‌کنند، مطالعه و تحقیق کرده‌اند، بر این باورند که علاوه‌بر رژیم غذایی سالم، عواملی چون ساده‌زیستی در خارج از منزل، مصرف چای سبز، آب‌وهوای نیمه‌گرمسیری (میانگین دما در این جزیره تقریباً برابر با دمای جزیره هاوایی است) نیز در این رابطه مؤثرند. راز عمر طولانی آن‌ها این است که ایکیگای، زندگی آن‌ها را شکل می‌دهد.

وقتی درمورد این اصطلاح تحقیق کردیم، دریافتیم که هیچ کتابی در زمینه روان‌شناسی یا پیشرفت شخصی دراین‌باره وجود ندارد که غرب را با این فلسفه آشنا کند.

آیا ایکیگای نشانه این است که مردمانی که بیش از صد سال عمر دارند، بیشتر از هر جای دنیا در اوکیناوا زندگی می‌کنند؟ ایکیگای چطور الهام‌بخش مردم است که تا پایان عمر، فعال بمانند؟ راز زندگی طولانی و شاد در چیست؟

همان‌طور که چیزهای بیشتری دربارۀ این موضوع درمی‌یافتیم، مکان بخصوصی را کشف کردیم؛ «اُگیمی»، روستایی در شمالی‌ترین نقطه جزیره با جمعیت سه‌هزارنفری که به‌شکل اغراق‌آمیزی بیشترین امید به زندگی را در جهان دارند؛ واقعیتی که باعث شده است این روستا به‌عنوان دهکده طول عمر شهرت یابد.

اوکیناوا خاستگاه شیکواسای  ژاپنی است، میوه‌ای شبیه لیمو دارای آنتی‌اکسیدان بالا که در بسته‌بندی‌های فوق‌العاده‌ای عرضه می‌شود. آیا شیکواسای راز عمر طولانی اهالی اُگیمی است؟ یا خالص بودن آبی که برای درست کردن چای مورینگا  استفاده می‌کنند دلیل این عمر طولانی است؟

تصمیم گرفتیم شخصاً روی ژاپنی‌هایی که بیش از صد سال عمر دارند تحقیق کنیم. ما پس از یک ‌سال تحقیق مقدماتی با دوربین‌ها و دستگاه‌های ضبط صوت خودمان به دهکده رسیدیم. ساکنان این دهکده با گویش کهن حرف می‌زنند، آن‌ها آیینی روح‌گرا دارند که نمادشان یک جنگلیِ موبلند شبح‌گونه است که بوناگایا  نامیده می‌شود. به‌محض اینکه وارد دهکده شدیم، صمیمیتی وصف‌ناپذیر از سوی ساکنان دریافت کردیم، مردمی که دائم در میان تپه‌های سرسبز و شاداب بودند و می‌خندیدند و شوخی می‌کردند.

وقتی‌که با سالمندترین ساکنان روستا نشستیم و مصاحبه کردیم، فهمیدیم چیزی فراتر و قدرتمندتر از این منابع طبیعی در آنجا جریان دارد. لذتی خارق‌العاده در بین ساکنان جریان داشت که راهنمای سفر لذت¬بخش و طولانی آن‌ها در زندگی‌شان بود.

بازهم ایکیگای اسرارآمیز.

اما ایکیگای دقیقاً چیست؟ چطور می‌شود آن را به دست آورد؟

ما هیچ‌وقت نتوانستیم بر این شگفتی خود غلبه کنیم که چطور این عمر تقریباً جاودانه دقیقاً در اوکیناوا شکل گرفته است، جایی که در پایان جنگ جهانی دوم دویست‌هزار نفر بی‌گناه جان خودشان را از دست دادند. به‌هرحال به‌جای اینکه در این بندرگاه دشمنی و عدوات نسبت به خارجی‌ها جریان داشته باشد، اهالی اوکیناوا براساس اصل icharibachode زندگی می‌کنند؛ اصطلاحی محلی به معنی «باهمه مثل یک برادر رفتار کن، حتی اگر قبلاً هیچ‌وقت آن‌ها را ندیده باشی.»

این اصل یکی از اسرار شادمانی اهالی اُگیمی است و به آن‌ها این احساس را می‌بخشد که عضوی از جامعه هستند. آن‌ها از همان اوان کودکی کار گروهی را تمرین می‌کنند و به‌این‌ترتیب به کمک کردن به یکدیگر عادت می‌کنند.

تقویت دوستی‌ها، غذای سبک، استراحت کافی، ورزش سبک و مرتب دلیل سلامتی آن‌هاست؛ اما در مرکز همه این‌ها، لذت زندگی  که الهام‌بخش مردمی است که بالای صد سال دارند و همچنان جشن تولد می¬گیرند و هرروزی را که می‌گذرانند گرامی می‌دارند، ایکیگای است.

هدف از نگارش این کتاب این است که اسرار ژاپنی‌هایی را که بیش از صد سال عمر دارند، در اختیار شما بگذاریم و ابزاری را در اختیار شما قرار بدهیم که ایکیگای خودتان را پیدا کنید؛ چون کسانی که ایکیگای خود را بیابند، همه آنچه را که برای سفری لذت‌بخش و طولانی در طول زندگی خود لازم دارند، در اختیار خواهند داشت.

سفر خوش!

هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس

فهرست

پیشگفتار

ایکیگای: کلمه‌ای اسرارآمیز

I ایکیگای

هنر جوان ماندن در حین گذر عمر

II اسرار ضد پیری چیزهای کوچکی که منجر به زندگی طولانی و...

III از معنادرمانی تا ایکیگای

چگونه با یافتن هدفتان در زندگی بهتر و طولانی‌تر زندگی کنید

IV جریان و روند کار را در هر کاری که می‌کنید، پیدا کنید

چگونه کار و اوقات فراغت را به موقعیت‌هایی برای رشد تبدیل کنیم

V پیشتازان طول عمر

سخنان خردمندانه کسانی که در دنیا بیشترین طول عمر را داشته‌اند

V I درس‌هایی از ژاپنی‌های بالای صد سال

سنت‌ها و ضرب‌المثل‌هایی برای شادمانی و طول عمر

V II رژیم ایکیگای

آنچه سالخورده‌ترین افراد جهان می‌خورند و می‌آشامند

V III حرکات آرام، زندگی طولانی

ورزش‌های شرقی که موجب سلامتی و طول عمر می‌شوند

IX سرسختی و وابی - سابی

چطور بدون اینکه بگذاریم استرس و نگرانی ما را پیر کنند، با مشکلات...

سخن آخر

ایکیگای: هنر زیستن

درباره نویسنده

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20216

مشخصات

کد کتاب
20216
شابک
978-622-220-780-9
نام کتاب
ایکیگای
نام اصلی
IKIGAI
نویسنده (ها)
هکتور گارسیا - فرانسیس میرالز
مترجم (ها)
شراره معصومی
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
184
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ هفتم
سال چاپ اول
1401
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
فریب دادن شیطان فریب دادن شیطان
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
راز اینکه چگونه نویسنده به آزادی فیزیکی و مالی رسید. کتابی که می‌خوانید دوره‌ای سخاوتمندانه در زمینة روان‌شناسی است که طرز کار ذهن انسان را نشان می‌دهد. وقتی خواندن این کتاب را تمام کردید، اطلاعاتی به‌مراتب بیشتر...
دوست داشتن
از هیچ تا همه چیز از هیچ تا همه چیز
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
367,920 تومان 459,900 تومان
‎−20%
 داستان هاروارد شولتز به وضوح یادآور موفقیت است، موفقیتی که نه فقط با عزم و اراده فردی، بلکه با مشارکت و همکاری حاصل شد. دیدن دستاوردهای بعدی او باید بسیار هیجان انگیز باشد.  «بیل گیتس»
دوست داشتن
یوگای خنده - تندرستی و شادمانی یوگای خنده - تندرستی و شادمانی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
پیش از پیدایش یوگای خنده، خیلی از مردم می‌دانستند که خنده بهترین طبیب برای تن و روان انسان است، اما به راهی برای برانگیختن آن دسترسی نداشتند. تنها بهرۀ ایشان از خندیدن، در برخی از سرگرمی‌ها و تفریح‌ها بود. یوگای خنده،...
دوست داشتن
با آرامش خاطر ثروتمند شوید با آرامش خاطر ثروتمند شوید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
279,920 تومان 349,900 تومان
‎−20%
با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم:  1 ذهن خود را بشناسید و زندگی خود را بگذرانید 2 درها را روی گذشته ببندید 3 نگرش ذهنی مثبت که ثروت و آرامش خاطر به‌ بار می‌آورد 4 وقتی عاری از ترس هستید، آزاد زندگی می‌کنید. 5 شما بر...
دوست داشتن
قله‌ها و دره‌ها قله‌ها و دره‌ها
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
135,920 تومان 169,900 تومان
‎−20%
قله‌ها و دره‌ها، داستان مرد جوانی است که از زندگی در دره راضی و خوشحال نیست. او به ملاقات پیرمردی می‌رود که بر روی قله‌ای زندگی می‌کند و این ملاقات، زندگی و کار او را برای همیشه تغییر می‌دهد.
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
لبخند آسمانیان لبخند آسمانیان
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
143,920 تومان 179,900 تومان
‎−20%
خداوند بسیاری از امورات انسان‌ها را به فرشتگان محول کرده است. فرشتگانی که بر اعمال ما نظارت دارند، فرشتگانی که قاصدان وحی الهی هستند، و جان انسان‌ها را از کالبدشان جدا می‌کنند.
دوست داشتن
فکرت را متوقف کن فکرت را متوقف کن
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
247,920 تومان 309,900 تومان
‎−20%
همین‌جا وایستا! فکرت را متوقف کن. شما با افکار خود یکی نیستید. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه افکار خود را به شکل موثری زیر سوال ببرید و ذهن خود را آزاد کنید.
دوست داشتن
کتاب اسرار کتاب اسرار
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
44,720 تومان 55,900 تومان
‎−20%
تنها راه تحقق بخشیدن به عمیق ترین خواسته ها و اشتیاق انسان، یافتن ابعاد ناشناخته و پنهان وجود خویش است. این کتاب رازگشای ابعاد پنهان زندگی شما خواهد بود. 
دوست داشتن
تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
103,920 تومان 129,900 تومان
‎−20%
ناتوانایی ما در سخن گفتن می‌تواند فوایدی داشته باشد. به این ترتیب که کسی شما را جای کسی نگذاشته و مزاحم شما نخواهد شد. به همین دلیل، گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرد که نادیده گرفته شوید و ...
دوست داشتن
آدم های بد قلق آدم های بد قلق
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
2,960 تومان 3,700 تومان
‎−20%
«تست‌های خودشناسی» كه در این كتاب ارائه شده است به شما كمك می‌كنند میزان دانش خود را در مورد افراد بدقلق ارزیابی كنید و بفهمید كه چطور با روشی حساب‌شده با این نوع افراد رفتار كنید. 
دوست داشتن
هر چه هست بین دو گوش توست هر چه هست بین دو گوش توست
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
72,000 تومان 90,000 تومان
‎−20%
فکر منفی می‌گوید: راهی برای موفقیت وجود ندارد. افراد موفق می‌گویند: برای موفقیت هزاران راه وجود دارد. فکر منفی می‌گوید: زندگی من همین است که هست. افراد موفق می‌گویند: زندگی من شگفت‌انگیز است.
دوست داشتن
فکر بهتر زندگی بهتر فکر بهتر زندگی بهتر
تجدید چاپ
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
وقتی بهتر فکر کنید، بهتر زندگی خواهید کرد نحوه تفکر ما تأثیری شگفت‌انگیز بر سرنوشت ما دارد. در این کتاب راهکاری ارائه می‌شود که با برنامه‌‌ریزی مجدد ذهن توان دستیابی به موفقیت‌ها و اهداف جدید را در سطوح بالاتر به شما...
دوست داشتن
انقراض دلبستگی انقراض دلبستگی
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
21,520 تومان 26,900 تومان
‎−20%
در این کتاب خواستم مفاهیم به‌ظاهر بدیهی و روشنی مانند عشق انسانی را دوباره و با نگاهی تازه تشریح کنم تا از منظری بالاتر بتوان به آن نگریست و با کشف این مفاهیم بار دیگر با درک درست و روشن‌تر با آنچه برای ما روی داده...
دوست داشتن
هفت مسیر معنوی به سوی خدا هفت مسیر معنوی به سوی خدا
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
111,920 تومان 139,900 تومان
‎−20%
در این کتاب، هفت مسیر مختلف به‌ سوی فیض و برکت الهی مشخص شده است که با شناخت این مسیرها و پیگیری دوره‌ای بیست‌ و هشت روزه یاد می‌گیری شخصاً عمل شفابخشی روحی و روانی را انجام دهی، مجرای انرژی الهی شوی و زمینه را برای...
دوست داشتن
منیزیوم - فیلمنامه روانشناسی منیزیوم - فیلمنامه روانشناسی
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
119,920 تومان 149,900 تومان
‎−20%
دو جوان،‌حمیرا و عزیز در یک شرکت نیمه دولتی مشغول کار هستند. برادر عزیز عضو هیئت مدیره و از مدیران ارشد این شرکت و با ازدواج این دو جوان مخالف است. وی وقتی این دو جوان را به شکل تصادفی می‌بند بنای مخالفت می‌گذارد. اما...
دوست داشتن
هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست هیچ وقت برای خوشبختی دیر نیست
چاپ جدید
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
239,920 تومان 299,900 تومان
‎−20%
منتشر شد تقديم به انسان‌‌هايي که مي‌‌کوشند تا با تعادل بين خواسته‌‌ها و داشته‌‌هايشان به خوشبختي برسند. منصور بهرامي عضو ارشد انجمن بين‌‌المللي تحليل رفتار متقابل    
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم