قوانین تفکر

کتاب پرفروش قوانین تفکر منتشر شد

ادامه مطلبShow less
339,900 تومان
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
30146
دوست داشتن4
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

مجموعه قوانینی برای اینکه خودتان‌ بتوانید هوشمندانه‌تر، خردمندانه‌تر و شادتر فکر کنید.

آیا دوست ندارید یکی از متفکران مسلم این دنیا باشید؟ شاید به حال دیگران غبطه بخورید که بهترین ایده‌ها را دارند، هوشمندانه‌ترین تصمیم‌ها را می‌گیرند، خلاقانه مشکلات را حل می‌کنند و همیشه به زندگی نظر مثبت دارند.

آیا چیزی هست که آن افراد می‌دانند ولی بقیهٔ ما نمی‌دانیم؟ آیا چیزی هست که همهٔ ما می‌توانیم یاد بگیریم؟ جواب این پرسش‌ها "بله" است. ما به قوانین تفکر نیاز داریم.

این قوانین اصول هدایت‌کننده‌ای هستند که به شما نشان می‌دهند چگونه تصمیم‌های خردمندانه بگیرید، از تعلل و طفره رفتن دست بردارید، بدانید چه مواقعی باید سازگار و انعطاف‌پذیر باشید، از اشتباهات اجتناب کنید، گزینه‌های دیگر را پیدا کنید، با دیگران هم‌فکری کنید، از وسواسی بودن دربارهٔ کارها بپرهیزید، ذهنتان را فعال نگه دارید، خلاق‌تر باشید و افکار شاد و سالم داشته باشید.

رنه دکارت[1]، فیلسوف مشهور فرانسوی، می‌گوید: «من فکر می‌کنم، پس هستم.» منظور او از این جمله این بود که ما می‌دانیم دقیقاً وجود داریم، زیرا این توانایی را داریم که بپرسیم آیا وجود داریم؟ بااین‌حال، بسیاری از فلاسفه بر این حقیقت تأکید دارند که تفکر اساس و ریشة وجود ما انسان‌هاست. 

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت هرچه شفاف‌تر، مؤثرتر و منسجم‌تر فکر کنیم، می‌توانیم بهتر زندگی کنیم. باید توجه داشت اگر فرایندهای فکری ما آشفته، نامرتب و نامنسجم باشند، شادی و موفقیت فقط می‌تواند از تفکر خوب به دست آید. افکار ما بر احساساتمان تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین پی‌ریزی درست افکار از اهمیت بسزایی برخوردار است. وقتی بتوانید خوب فکر کنید، شالوده‌ای دارید که می‌توانید بقیة زندگی‌تان را روی آن بنا کنید.

این کتاب نکات و راهبردهای تفکر نیست. خیلی از آن‌ها در این کتاب وجود دارند و برخی از آن‌ها خیلی مفید هستند، ولی بسیاری از فنون را در اینجا پیدا نخواهید کرد. این کتابی است متفاوت که دربارة ذهنیت شما و روش‌های تفکرتان صحبت می‌کند. دربارة درک چرایی فکر کردنی است که دارید و استفاده از آن بینش برای بهبود طرز فکرتان است. یک مثل قدیمی می‌گوید: «اگر به مرد یک فکر بدهی، انگار غذای مغزش را به مدت یک روز فراهم کرده‌ای. اگر به او یاد بدهی چگونه فکر کند، انگار مغزش را برای زندگی آماده کرده‌ای.» من می‌خواهم مشاهدات و تجربیات دوران زندگی‌ام را دربارة انواع تفکر بگویم که واقعاً به درد مردم می‌خورند. عادت‌هایی که شما را به یک اندیشمند قوانین تبدیل می‌کند.

تمام این کتاب دربارة عادت‌هاست. ما تمام اوقات بیداری‌مان را در زندگی صرف فکر کردن می‌کنیم. بنابراین، کنترلی بر چگونگی انجام دادن آن نداریم. ما افکار آشفته‌ای داریم بدون آنکه متوجه آن باشیم. وقتی آزمایش رانندگی می‌دهید، آگاهانه هر کاری را درست همان‌طور که یاد گرفته‌اید انجام می‌دهید، ولی وقتی چند سال رانندگی کردید، دست‌هایتان را روی فرمان ماشین می‌گذارید، کلاج را ر‌ها می‌کنید... و دربارة آنچه آموخته‌اید، فکر نمی‌کنید. اکنون به‌طور غریزی ماشین را به‌درستی هدایت می‌کنید، ولی نکتة مهم اینجاست که برخی از مهارت‌های کلیدی را فراموش کرده‌اید، بدون آنکه حتی از آن آگاه باشید.

چه عادت‌های تفکر خوب را در دوران کودکی یاد گرفته باشیم یا نگرفته باشیم، هنوز به بازنگری در روش تفکرمان نیاز داریم. ما می‌توانیم مهارت‌های جدید را یاد بگیریم، در عادت‌های کهنه تجدیدنظر کنیم و عادت‌های بد را که دچارشان شده‌ایم دور بیندازیم. محققان اخیراً به این نتیجه رسیده‌اند که شصت‌وشش روز طول می‌کشد تا یک عادت جدید نهادینه شود؛ یعنی درست بیش از دو ماه. این یک مطالعة علمی معتبر است، بنابراین دلیلی وجود ندارد که در یافته‌های آن تردید کنیم، اگرچه این یک رقم میانگین است و در آن به این نکته توجه نشده که آیا این عادت جدید مفید یا لذت‌بخش است یا نه، یا آیا یک عادت هفتگی است یا ساعتی، که درنتیجه خیلی تأثیر دارد. با وجود این، واضح است که می‌توانید هوشمندانه‌تر فکر کنید، به شرط آنکه قوانین را در مدت تقریبی دو ماه تمرین کنید. (در آخر کتاب، یک بخش به همین منظور اختصاص داده شده که دربارة چگونگی انجام دادن این کار به شما کمک می‌کند.) به‌محض اینکه کارتان را شروع کنید، تحول کار و زندگی‌تان به‌خوبی نمایان خواهد شد و قبل از شصت‌وشش روز به صورت عادت درخواهد آمد.

اگرچه بعد از آن همه‌چیز ناخودآگاه نخواهد بود، زیرا وقتی کتاب را بخوانید، متوجه خواهید شد که بسیاری از قوانین تفکر دربارة آگاه بودن از فرایندهای فکری‌تان است. بسیاری از مشکلات تفکر آشفته ناشی از این واقعیت است که از چگونگی کار ذهنمان آگاه نیستیم و اگر می‌خواهیم افکارمان را در مسیر درست هدایت کنیم، باید کنترل بیشتری روی آن داشته باشیم؛ ولی اگر این به عادت تبدیل شد، ممکن است تلاش زیادی نیاز نداشته باشد. برای یک چیز، به‌طورکلی تلاش زیادی صرف فکر کردن می‌کنیم. حتی وقتی هم که کار را بد انجام می‌دهیم، معمولاً همان اندازه تلاش را دوباره انجام خواهیم داد. یک متفکر قوانین بودن به این معنی نیست که هرگز نمی‌توانید دست از کار بکشید یا تعطیلی و استراحت نداشته باشید. البته که می‌توانید این‌ها را داشته باشید. مغزتان، مانند بدنتان گاهی اوقات به استراحت احتیاج دارد.

عادت بازنگری تفکرتان؛ یعنی اینکه واقعاً خودتان را بازخواست کنید و ببینید ذهنتان از لحاظ بینش‌هایی که دارد چگونه کار می‌کند. برای مثال، اگر شما و همسرتان دربارة اینکه چه کسی باید ظرف‌‌ها را بشوید، بحث می‌کنید، عصبی کردن یکدیگر آسان است، صرف‌نظر از اینکه بالأخره چه کسی واقعاً ظرف‌ها را خواهد شست. یک متفکر خوب می‌پرسد: چرا آن‌ها با هم جروبحث می‌کنند و از خودش می‌پرسد «چرا من الان این جروبحث را داشتم؟ واقعاً چه اتفاقی دارد می‌افتد؟» تعداد خیلی اندکی از بحث‌های مربوط به شستن ظرف‌‌ها واقعاً دربارة ظرف‌هاست. آن‌ها بیشتر دربارة احساسات، انتظار از نقش‌های جنسیت یا احساس استثمار شدن است. تا وقتی که این طرز فکر را دارید، ممکن است ظرف‌‌ها شسته شوند، ولی عملاً نتوانسته‌اید مشکل را بشناسید. بنابراین، تعجبی ندارد دفعة بعد که ظرف‌‌ها به شستن نیاز پیدا می‌کند، دوباره جروبحث شروع خواهد شد.

برخی از روش‌های تفکر هوشمندانه به شما کمک می‌کنند تا احساس شادمانی و انعطاف‌پذیری بیشتری کنید و سایر روش‌‌ها باعث می‌شوند تا سازماندهی مؤثرتری داشته باشید و تصمیم‌های بهتری بگیرید. با قاعده فکر کردن، خلاقیتتان، مهارت‌های حل مشکلتان و قابلیت تجزیه و تحلیل، ارزیابی و نقد هوشمندانه‌تان را بهبود خواهد بخشید. تفکر هوشمندانه بر تمام قسمت‌های زندگی‌تان -در خانه، محل کار و در رابطه‌تان- تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

این کتاب تا حدودی دربارة چگونه فکر کردن نیست.

بسیاری از قوانین دربارة چگونه برداشتن موانعی است که بر سر راه تفکر شفاف و خوب قرار می‌گیرند. دربارة چگونه پرهیز کردن از خودکامگی، اجتناب از غرور، خودرأیی و مراقب مخاطرات موجود بودن است. وقتی این کار را انجام دهید، خیلی راحت می‌توانید به‌طور شفاف فکر کنید.

اگر بتوانید صد قانون تفکر را بخوانید و به‌کار ببندید، فکر کردن برایتان به‌طرز غیرقابل انتظاری راحت خواهد شد. بنابراین، این قانون‌‌ها صد کلید هستند که برای بهتر شدن الگوهای فکری‌تان به‌خوبی کفایت می‌کنند. وقتی بر این قوانین مسلط شوید، برای آگاه شدن از وضعیت خود در موقعیت بسیار بهتری قرار خواهید گرفت.

 

ریچارد تمپلر

 



Rene Descartes .[1]: فیلسوف و ریاضیدان فرانسوی و بنیانگذار خردگرایی مدرن (1650-1596). ـ م.  

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30146

مشخصات

کد کتاب
30146
نام کتاب
قوانین تفکر
نویسنده (ها)
ریچارد‌ تمپلر
مترجم (ها)
علی اکبر قاری‌نیت
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
312
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1402
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
ناجی خودت باش ناجی خودت باش
دوست داشتن
189,900 تومان
در بازی زندگی کسی برنده است که قانون بازی را بداند، در غیراین‌‌صورت در روبه‌‌رو شدن با مشکلات، هیجانات، شگفتی‌‌ها، نوسانات و... سردرگم می‌‌شود. بیشتر افراد قادر به برطرف کردن مسائلشان نیستند، لذا به‌‌ناچار رهایشان...
دوست داشتن
559,900 تومان
قانون موفقیت اولین و کامل ترین کتاب ناپلئون هیل استاد برجسته و نویسنده بزرگ کتاب های انگیزشی است. نسخه نفیس قانون موفقیت کتابی است برای همه ادوار، کتاب مرجع و راهنمایی که برای هر خانه ای ضروری است. 
دوست داشتن
229,900 تومان
در کتاب جرئت رویاپردازی نویسنده تجربهٔ خود را از همراهی و مطالعهٔ شیوهٔ زمام‌داری محمد بن راشد، حاکم دبی، به رشتهٔ تحریر در آورده است. 
دوست داشتن
359,900 تومان
والاترین شکل قدرت استادی است ! او مسیر مرموزی که قدرتمندترین افراد تاریخ آن را طی کرده‌اند به ما نشان می‌دهد. هر یک از ما درون خویش پتانسیل تبدیل شدن به یک استاد را داریم ، به شرط آنکه انتخاب کنیم آن ها را در طول یک...
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
از تنش تا آرامش از تنش تا آرامش
دوست داشتن
99,900 تومان
از طرفی، در دنیای پر حادثه امروزی، راه گریزی از تنش نیست. بلکه هنر انسان‌ها در کنار آمدن و مقابله به‌هنجار و به‌هنگام با این تنش‌های روزافزون است. بدیهی است که برای فائق آمدن بر این تنش‌ها، داروها، نقش پیشگیرانه چندان...
دوست داشتن
299,900 تومان
تمركز كتاب «چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم» بر خود تـوست؛ در واقع بر یادگیری این مسأله است كه چطور منافعت را بر زبان بیاوری و از آن‌ها دفاع كنی. از آنجا كه روند منطقی این است كه از خودت شروع كنی، من كتاب «چطور نه...
دوست داشتن
معجزه شادی معجزه شادی
ناموجود
دوست داشتن
6,900 تومان
درباره‌ی لحظه‌ای که شاد هستید چه می‌دانید؟ آیا به اندازه‌ی بیشتر مردم شاد هستید؟سلامتی چقدر برای شما شادی می‌آورد؟ آیا آن شادی پایدار را به همراه دارد؟ آیا با لبخندی روی صورت، می‌توانید به‌راستی خود را شاد کنید؟...
دوست داشتن
279,900 تومان
چنین فردی به‌جای این‌که به‌سمت کمال برود به‌سمت کامل‌بودن عصبی در حرکت است و زندگی‌کردن برایش تبدیل به خون دل خوردن و دغدغه‌های مداوم می‌شود. در نتیجه ذهن به‌جای جستجوی صلح، همواره به دنبال به‌چنگ آوردن بهترین‌هاست...
دوست داشتن
رنگ شادی رنگ شادی
دوست داشتن
129,900 تومان
زندگی هر روز یه رنگ داره. بعضی روزها به دلیل غمناک بودنشون سیاهن، برخی به‌خاطر تقدسشون سبز و بعضی به‌خاطر آرامش‌شون، آبی آسمونی. به دلایلی که بعداً متوجه می‌شید، توی اون سال هر روزِ من یه رنگ داشت، مثل یه جعبه‌ی...
دوست داشتن
انقراض دلبستگی انقراض دلبستگی
دوست داشتن
26,900 تومان
در این کتاب خواستم مفاهیم به‌ظاهر بدیهی و روشنی مانند عشق انسانی را دوباره و با نگاهی تازه تشریح کنم تا از منظری بالاتر بتوان به آن نگریست و با کشف این مفاهیم بار دیگر با درک درست و روشن‌تر با آنچه برای ما روی داده...
دوست داشتن
مراقبه در طبیعت مراقبه در طبیعت
ناموجود
دوست داشتن
59,900 تومان
طبيعت درمانگری بزرگ است كه با ادبيات مراقبه دركش آسان‌تر خواهد بود. پس بياييد شاگردی آن را بپذيريم و آب معانی را از سرچشمه نامحدود او بنوشيم و اين‌قدر به مکاتب و انديشه‌های آلوده و مزاحم زندگی نپردازيم.
دوست داشتن
499,900 تومان
همه چیزهایی که می‌خواهید و هماره رویایش را در سر داشته‌اید، پشت در بسته عزت‌نفس شما مانده است. انسان‌ها از ابتدا تلاش کرده‌اند قدرت شخصی خود را درک، تایید و تملک کنند. با وجود پیشرفت‌های فناوری، اجتماعی و سیاسی همچنان...
دوست داشتن
کیهان عزیز کیهان عزیز
دوست داشتن
499,900 تومان
«کیهان عزیز» عنوان کتابی است درباره‎ی احساسات بشری. همه نوع احساسات، خوب و بد. کتاب ابتدا در قالب 100 مراقبه‎ی کوتاه در باب احساسات منفی همچون خشم، تنهایی، ناامیدی، درماندگی و ... سخن به میان می‎آورد و به ما کمک...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم