شین رین یوکو

کتاب پرفروش و جذاب شین رین یوکو منتشر شد.

 

شین‌رین یوکو 森林海

森林  (جنگل)    (استحمام کردن یا دوش گرفتن)

ادامه مطلبShow less
پیشنهاد ویژه مدت محدود:
151,920 تومان 189,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
20240
دوست داشتن5
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
توضیحات

شین‌رین یوکو چیست؟

این روزها اکثر ژاپنی‌‌ها فرهنگ و زندگی عمدتاً شهری دارند، اما در اکثر مواقع گروه‌‌ها، زوج‌‌ها و حتی مسافران تکی یا گروهی را می‌‌بینید که به سمت جنگل‌‌های پردرخت می‌‌روند. آن‌‌ها آهسته قدم‌‌ برمی‌‌دارند، زیرا سعی نمی‌‌کنند به جایی خاص برسند و مقصد مشخصی ندارند. کاری که آن‌‌ها می‌‌خواهند انجام دهند، لذت بردن از اثرات شفابخش و جوان‌‌کنندة شین‌رین یوکو است؛ اصطلاحی که در سال ۱۹۸۲ ابداع شد؛ زمانی‌‌که مدیر آژانس جنگل ژاپن پیشنهاد کرد که «استحمام کردن» در فضای سبز جنگل برای کسانی که به‌‌طور منظم آن را انجام می‌‌دهند، فواید بسیار قدرتمند و قابل‌‌‌‌ملاحظه‌‌ای در سلامتی دارد. او اولین کسی بود که استفاده از این ترکیب را که از کلمات شین‌رین برای «جنگل» و یوکو برای «استحمام کردن» تشکیل شده بود، پیشنهاد کرد. آنگاه به‌‌این‌‌ترتیب استفاده از این نوواژه آغاز شد که از آن زمان در سراسر جهان کاربرد دارد.

 

شین‌رین یوکو 森林海

森林  (جنگل)    (استحمام کردن یا دوش گرفتن)

 

ژاپنی‌‌ها در دهة هشتاد میلادی بهره بردن از طبیعت به‌‌عنوان درمان را بررسی کردند. زمانی‌‌که آن‌‌ها مطالعاتی را انجام دادند، نتایج به‌‌طور کاملاً مشهودی نشان ‌‌دادند که شین‌رین یوکو به بهبود سلامت کمک می‌‌کند، حتی زمانی‌‌که افراد درون جنگل نبودند و بی‌‌حرکت فقط منظره‌‌ای جلوی رویشان قرار داشت. در یک مطالعه، نیمی از بیماران در یک بیمارستان در اتاق‌‌هایی با پنجره‌‌های بزرگ با منظرة جنگل قرار گرفتند، درحالی‌‌که نیمی دیگر در اتاقی که فاقد پنجره بود بستری شدند. بیمارانی که چشم‌‌اندازی به فضای سبز داشتند، سریع‌‌تر بهبود یافتند!

مؤسسات بهداشتی علاقة فزاینده‌‌ای به این موضوع نشان دادند. درنتیجه مطالعات علمی بسیار زیادی انجام شد که فرضیة آژانس جنگل‌‌های ژاپن مبتنی بر این را که شین‌رین یوکو درمانی قدرتمند برای آرامش ذهن و کاهش استرس است، تأیید کرد. در فصل سوم این کتاب، برای دیدن نتایج شگفت‌‌آوری که این مطالعات به دست آورده‌‌اند، این دانش را موشکافی و تحلیل ‌‌می‌‌کنیم. دکتر موریتا صرفاً به‌‌طور شهودی این آگاهی را داشت که طبیعت، بیمارانش را شفا می‌‌دهد، اما در اینجا در این صفحات خواهیم فهمید که چگونه.

جادوی ساکورا

بدون شک زیباترین زمان برای سفر به ژاپن، در زمان ساکورا[1] است؛ زمانی‌‌که درختان گیلاس در بهار شکوفا می‌‌شوند و انفجاری از گل‌‌های سفید تولید کرده و از تمامی افراد دلبری می‌‌کنند. برنامه‌‌های خبری شامل انواع پیش‌‌بینی‌‌ها برای زمان شروع این شکوفایی در هر شهر برپا است. برخی از شرکت‌‌ها حتی یک کارمند را در نیمه‌‌شب به نزدیک‌‌ترین پارک می‌‌فرستند تا زیر یک درخت نگهبانی دهد. هدف این است که هرگاه گل‌‌های ساکورا شکوفه بدهند، کادر اداری بتوانند در آن مکان یک پیک‌‌نیک دلچسب داشته باشند.

وقتی این اتفاق می‌‌افتد، افراد در پارک‌‌ها و خیابان‌‌های شهری پردرخت دور هم جمع می‌‌شوند. زوج‌‌ها عکس‌‌هایی عاشقانه با پس‌‌زمینه‌‌ای از دریایی چشمگیر از گلبرگ‌‌ها عکس می‌‌گیرند. ساکورا چنان چشم‌‌نواز و فرح‌‌بخش است که می‌‌تواند حال‌‌وهوای کل جمعیت را دگرگون کند. سگرمه‌‌های درهم‌‌رفتة افراد جدی را باز می‌‌کند و چشمان افراد از شدت هیجان برق می‌‌زند و متبسم می‌‌شوند. همه ناگهان خوش‌‌بین‌‌تر می‌‌شوند، انگار شکوفه‌‌های گیلاس گواه این است که زندگی از ما می‌‌خواهد به بهترین شکل ممکن امرارمعاش کنیم.

در زمان ساکورا افراد به شریک زندگی‌‌شان بیشتر توجه می‌‌کنند و بسیاری از زوج‌‌ها در رستوران‌‌های نزدیک درختان در حال صرف غذا هستند. آن‌‌هایی که در آن زمان مجرد هستند، به یافتن نیمة گمشده‌‌شان فکر می‌‌کنند و خود را پذیرای عشق می‌‌کنند، درست به همان شکلی که درختان گیلاس با ‌‌شکوفا شدنشان زیباترین اسرار خود را برملا می‌‌کنند. همچنین هنرمندان در زمان ساکورا شکوفا می‌‌شوند و تحت‌‌تأثیر هیجان، شادی و خلاقیتی که خیابان‌‌ها را مملو می‌‌کند قرار می‌‌گیرند و با هنرشان زمین را به لرزه درمی‌‌آورند.

ازآنجاکه جهان ظریف‌‌ترین، خیره‌‌کننده‌‌ترین و دوستانه‌‌ترین چهره‌‌اش را نشان می‌‌دهد، پروژه‌‌های جدیدی برای بهره‌‌گیری از جهان انجام می‌‌شود. آنچه در این زمان از سال اتفاق می‌‌افتد، نشان می‌‌دهد که حتی در یک محیط شهری درختان تا چه حد می‌‌توانند وضعیت ذهنی ما را شکل دهند. اگر این اتفاقی است که صرفاً با حضور در یک بلوار یا پارکی مملو از درختان گیلاس رخ می‌‌دهد، هنگامی‌‌که در یک جنگل واقعی و در سکون هزاران درخت قدم بزنیم، چه تأثیری بر روحیه‌‌مان خواهد داشت؟ این همان چیزی است که در این کتاب، در کنار بسیاری چیزهای دیگر، تحلیل و موشکافی خواهیم کرد.

ژاپنی‌‌ها و عشق آن‌‌ها به طبیعت

مردم ژاپن عاشق آسایش و رفاه شهرها هستند و هر چیزی را که از آن‌‌ها طلب کنید، در اختیارتان می‌‌گذارند و برایتان مهیا می‌‌کنند. از گوشت کوبه[2] (بهترین در جهان) گرفته تا کافه‌‌های گربه را دوست دارند، اما شیفتگی این فرهنگ به طبیعت، مسئله‌‌ای فراگیر است. از ایکبانا و هایکو گرفته تا فلسفة وابی‌‌سابی -هنر ناقص بودن که طبیعت را تقلید می‌‌کند، همان‌‌طور که بعداً خواهیم دید- جهان طبیعی به تمام جنبه‌‌های زندگی روزمره نفوذ می‌‌کند.

البته هرچه از شهرها دورتر شده و به مناطق روستایی ژاپن نزدیک‌‌تر می‌‌شویم، این امر بیشتر دیده می‌‌شود. شهرها مانند اروپا در اطراف مراکز ساخته نمی‌‌شوند، بلکه خانه‌‌های کوچکشان اینجا و آنجا، هر جا که طبیعت برایشان فضایی باقی می‌‌گذارد، درست شبیه به شالیزارها گسترده شده‌‌اند. در فصل چهارم این کتاب، به روستاهای ژاپنی و رابطة اسرارآمیز آن‌‌ها با طبیعت می‌‌پردازیم.

 

  يك سرود مذهبی سبز

عشق و اهمیت به طبیعت حتی در سرود ملی ژاپنی‌‌ها که در این خط مشهود است گنجانده شده است:

«تا آن هنگام که سنگ‌‌ریزه‌‌ها به صخره‌‌هایی مملو از خزه تبدیل شوند

 

این ادغام با طبیعت در معماری معابد بودایی و پناهگاه‌‌های شینتو نیز مشهود است. همیشه توسط درختان احاطه شده و از چوب ساخته شده‌‌اند؛ به‌‌جای تسلط یافتن بر طبیعت و حذف آن، بخشی از چشم‌‌انداز طبیعی را تشکیل می‌‌دهند. یکی از باشکوه‌‌ترین مجسمه‌‌های بودا در تمام آسیا در کاماکورا یافت می‌‌شود. هنگام خروج از ایستگاه، اگر به‌‌جای رفتن به پیاده‌‌رو، به راست بپیچید، سپس به سمت دریا حرکت کنید، ساختمانی عجیب‌‌وغریب خواهید دید؛ چند بالکن از طبقات اول و دوم، پشت درخت عظیمی که به نظر می‌‌رسد بلندتر از ساختمان آنجا هستند، پنهان شده‌‌اند.

در بسیاری از جاهای دیگر ژاپن، واضح است که درختان قدیمی و اصیل بر هر چیز جدید و مصنوعی اولویت دارند. این می‌‌تواند جایی باشد که یکی از اسرار شین‌رین یوکو در آن قرار دارد. بیایید به وسط ماجرا برویم.

نیروی شفابخش شین‌رین یوکو

مزایای شین‌رین یوکو منحصر به پیاده‌‌روی در جنگل نمی‌‌شود. ما می‌‌توانیم آن‌‌ها را به میزان کمتری در پارک‌‌های شهر و حتی با داشتن گیاهان آپارتمانی در خانه که ارتباط ما را با زمین به ما یادآوری می‌‌کنند، تجربه کنیم.

بیش از سی سال پس از انجام اولین مطالعات در دهة هشتاد میلادی است که انجمن طب جنگلی ژاپن فرصت‌‌هایی را برای بیش از ده‌‌میلیون نفر فراهم می‌‌کند تا بیشتر و با شدت بیشتری با طبیعت ارتباط برقرار کنند. این امر چنان رواج دارد که بیمة سلامت بسیاری از شرکت‌‌ها، خدمات حمل‌‌ونقل و راهنما به فضاهای سبز خارج از شهر را شامل می‌‌شود. هدف از این کار، کاهش پرداخت ویزیت‌‌های پرهزینه به مطب پزشکان است، زیرا هیچ دارویی کاربردهای گسترده‌‌ای را مانند آنچه در آغوش سرسبز و تروتازة درختان ارائه می‌‌شود، ندارد.

اثرات شفابخش شین‌رین یوکو

بر مغز

·      به تولید بیشتر هورمون‌‌های شادی کمک می‌‌کند.

·      پرخاشگری و نوسانات خلقی ناگهانی را کاهش می‌‌دهد.

·      به ترمیم بافت آسیب‌‌دیده کمک می‌‌کند.

·      خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌‌دهد.

بر چشم

 

·      بینایی را که با استفادة مداوم از صفحه‌‌نمایش دستگاه‌‌های الکترونیکی به‌‌شدت آسیب می‌‌بیند، ریلکس و بازیابی می‌‌کند.

بر قلب

 

·      فشارخون را کاهش می‌‌دهد.

·      ضربان قلب را کند می‌‌کند.

بر دستگاه گوارش

 

·      پیاده‌‌روی بعد از غذا به‌‌طور قابل‌‌توجهی هضم غذا را بهبود می‌‌بخشد؛ حتی برای افرادی که مستعد یبوست یا اسهال هستند.

بر سیستم ایمنی

 

·      به‌‌طور طبیعی سیستم دفاعی ما را تقویت کرده و از ما در برابر بیماری‌‌ها محافظت می‌‌کند.

بر طول عمر

 

·      همان‌‌طور که با مطالعة انجام‌‌شده بر ایکیگای در دهکدة صدساله‌‌ها نشان دادیم، تماس و ارتباط با طبیعت باعث افزایش امید به زندگی می‌‌شود.

 

فصل اول

بهشت گمشده



[1].Sakura : شکوفة درخت گیلاس. ـ م.

Kobe beef .[2]: یک محصول دامی ژاپنی است که مربوط به انواع خاصی از گوشت گاو است. این گوشت جزو گران‌‌قیمت‌‌ترین گوشت‌‌های جهان است. ـ م. 

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
20240

مشخصات

کد کتاب
20240
شابک
978-622-220-897-4
نام کتاب
شین رین یوکو
نام اصلی
Shinrin Yoko
نویسنده (ها)
هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس
مترجم (ها)
مریم نفیسی راد
موضوع کتاب
خوب زیستن
قطع
رقعی
صفحات
156
تاریخ چاپ
سال 1402
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1402
نظرات
بدون نظر
مشتریانی که این محصول را تهیه کرده‌اند، این موارد را نیز خریداری نموده‌اند:
قانون 5 ثانیه قانون 5 ثانیه
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
239,920 تومان 299,900 تومان
‎−20%
کتاب قانون 5 ثانیه منتشر شد. قرار است مطلب درخورتوجهی یاد بگیرید: فقط در 5 ثانیه زندگی‌تان را عوض کنید. به حیله‌گری می‌ماند، این‌طور نیست؟ به شما ثابت می‌کنم که این علم است. زندگی‌تان با تصمیمات 5ثانیه‌ای‌تان تغییر...
دوست داشتن
آرامش پایدار با روش سیلوا آرامش پایدار با روش سیلوا
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
239,920 تومان 299,900 تومان
‎−20%
گنج تو در وجود توست، جایی دیگر در جستجوی آن مباش قصرها و پل‌ های منتهی به آن افسانه است، باید در وجود خود پل خود را برپا داری قصر آن‌ جاست، گنج نیز همان جاست.
دوست داشتن
مقدمات روش تحقیق مقدمات روش تحقیق
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
239,920 تومان 299,900 تومان
‎−20%
.برخی مسایل مورد توجه در این نوشتار، عبارتند از: مسایل اخلاقی در پژوهش؛ تکنیک‌های گردآوری اطلاعات؛ تحلیل داده‌های پژوهش؛ اقدام پژوهی؛ مدیریت مشاهدات و ارائة یافته‌های پژوهش.
دوست داشتن
شگفتی بساز شگفتی بساز
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
151,920 تومان 189,900 تومان
‎−20%
منتشر شد این کتاب ممکن است بی‌فایده‌ترین کتابی باشد که تابه‌حال خریده‌اید، زیرا هیچ‌چیز در این کتاب نیست که شما از آن بی‌اطلاع باشید. این کتاب قرار نیست یک مکاشفه باشد. این به معنای یادآوری است. یادآوری اینکه چگونه...
دوست داشتن
می توان شاد بود حتی در سختی ها می توان شاد بود حتی در سختی ها
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
151,200 تومان 189,000 تومان
‎−20%
دکتر کارلسون در این کتاب توضیح می‌دهد که زندگی دشمن شما نیست؛ اما افکار شما می‌توانند دشمنان سرسخت شما باشند. می‌توانیم بياموزيم با عشق و صبوری زندگی کنیم یا اين‌كه با آن به جدال و کشمکش برخيزيم. صرف‌نظر از چالش‌هایی...
دوست داشتن
جیبی شاد و پر از پول جیبی شاد و پر از پول
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
303,920 تومان 379,900 تومان
‎−20%
این کتاب به‌هیچ‌وجه مانند کتاب‌های خودیاری‌ای که تا پیش‌ازاین خوانده بودم، نیست. جیبی شاد و پر از پول قرار است بهترین اتفاق دنیایتان باشد. از آن لذت ببرید! باب دویل
دوست داشتن
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
اثر سایه اثر سایه
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
نگارش این کتاب با هدف شناساندن یکی از بزرگ‌ترین هدایای زندگی یعنی «سایه» آغاز شد. در صفحاتی که پیش رو دارید هر یک از ما سه آموزگار با سه رویکرد منحصر به خود، به معرفی این موضوع می‌پردازیم.
دوست داشتن
دنیایت را تغییر بده دنیایت را تغییر بده
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
231,920 تومان 289,900 تومان
‎−20%
من و راب از اینکه شما این کلمات را می‌خوانید، هیجان‌زده‌ایم و می‌خواهیم همین ابتدا چیزی را به شما بگوییم: این کتاب برای شما نوشته شده اگر می‌خواهید دنیای خود را تغییر دهید.
دوست داشتن
بازاریابی شبکه ای برای افراد مبتدی تا حرفه ای بازاریابی شبکه ای برای افراد مبتدی تا حرفه ای
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
319,920 تومان 399,900 تومان
‎−20%
این کتاب مجموعه آموزشی کاملی در مورد بازاریابی شبکه‌ای برای کسانی است که قصد آشنایی با این حرفه را دارند یا درصدد هستند دانش و آگاهی خود را در این مورد افزایش دهند. نکته جالب در مورد کتاب بازاریابی شبکه ای، مرور برخی...
دوست داشتن
کتاب اسرار کتاب اسرار
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
44,720 تومان 55,900 تومان
‎−20%
تنها راه تحقق بخشیدن به عمیق ترین خواسته ها و اشتیاق انسان، یافتن ابعاد ناشناخته و پنهان وجود خویش است. این کتاب رازگشای ابعاد پنهان زندگی شما خواهد بود. 
دوست داشتن
30 روز چالش 30 روز چالش
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
این کتاب به شما آموزش می دهد که چطور در مدت 30 روز به میزان قابل توجهی بهره وری، تمرکز، موفقیت و خوشبختی خود را در کسب و کار و زندگی افزایش دهید.
دوست داشتن
تا خوشبختی راهی نیست تا خوشبختی راهی نیست
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
103,920 تومان 129,900 تومان
‎−20%
آیا تا به حال به دانۀ سیب فکر کردید؟ همان دانۀ ‏سیبی که وقتی میوه‏اش را می‏خورید، آن را در سطل آشغال می‏اندازید. آیا تا به حال به این فکر کرده‏اید اگر دانۀ سیب را زیر خاک بکارید رشد می‏کند و تبدیل به یک درخت تنومند...
دوست داشتن
هنر زندگی هنر زندگی
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
13,520 تومان 16,900 تومان
‎−20%
کتاب هنر زندگی اثری دیگر از باب پراکتور است که از طریقِ آن فراست و درایت خود را به اطلاع جمع کثیری از مردم می‌رساند. این کتاب گنجینه‌ای از فراست و درایت را به شما عرضه می‌کند. باب پراکتور ایده‌ها و نظریات خود را ساده...
دوست داشتن
ناجی خودت باش ناجی خودت باش
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
151,920 تومان 189,900 تومان
‎−20%
در بازی زندگی کسی برنده است که قانون بازی را بداند، در غیراین‌‌صورت در روبه‌‌رو شدن با مشکلات، هیجانات، شگفتی‌‌ها، نوسانات و... سردرگم می‌‌شود. بیشتر افراد قادر به برطرف کردن مسائلشان نیستند، لذا به‌‌ناچار رهایشان...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم