دانش نفوذ

پیشنهاد ویژه مدت محدود:
159,920 تومان 199,900 تومان
‎−20%
ضمانت سلامت

تمام کتاب‌های انتشارات نسل نواندیش با کیفیت بالا تولید می‌شود و در بسته‌بندی مقوایی در میان حباب پلاستیکی ارسال می‌شود تا هیچ‌نوع آسیبی به محصول نرسد. در صورتی که کتاب تهیه شده توسط شما از وبسایت یا کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور دچار مشکل صفحه‌آرایی هستند لطفا جهت تعویض با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۲۲۴۷ تماس بگیرید.

مرجع:
30158
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
پیشنهاد کتاب‌های مشابه:
موردی یافت نشد
توضیحات

چه چیزی دربارۀ نفوذ بسیار مهم است؟

دَن

برایان، اجازه بدهید با این پرسش شروع کنیم که چه چیزی دربارۀ نفوذ بسیار مهم است؟ چرا این مهارت ویژه این‌قدر محبوبیت دارد؟ آیا نفوذ فقط دربارۀ کنترل کردن دیگران برای به‌دست آوردن آن چیزی است که می‌خواهید یا دربارۀ چیزهای مثبت‌تر و مهم‌تر است؟ دربارۀ این موضوع چه دیدگاه‌هایی دارید که برخلاف خرد جمعی ناشی از اکثر نویسندگان رشد شخصی‌اند؟ دوست دارم با این پرسش آغاز کنم که تعریف شما از نفوذ یا تأثیر چیست؟

برایان

یکی از بهترین تعریف‌هایی که اخیراً دیده‌ام جنبنده یا محرک[1] است. من به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنم و در زبان‌های گوناگون برای نفوذ واژه‌های متفاوتی دارند، ولی این واژه یعنی بردن و انتقال یک فرد از یک طرز تفکر یا مجموعه‌ای از نتیجه‌گیری‌ها به حالت دیگر، درست مانند پریدن دو یا سه پله بالاتر است. اگر به شش‌هزار سال قبل نگاه کنید، می‌توانید ببینید انسان‌ها یک انگیزة اولیه دارند و آن بهبود و ترقی است. تمام تلاش‌های فروش و تمام تلاش‌های خرید به‌نحوی تلاش‌هایی برای بهبود حالت یا وضعیت یک فردند. ما این را نظریه ABC انگیزه می‌نامیم. «A» نشانۀ کلیدی سوابق[2] است که جایی است که شما قبل از ملاقات و تأثیرگذاری هستید. «B» نشانۀ کوتاه رفتارهایی است که دارید یا به شما توصیه می‌شود که این رفتارها را داشته باشید. «C» نشانۀ کوتاه نتایج است. این فرمول می‌گوید که پانزده درصد اعمالتان را سوابق گذشته و اتفاقات قبلی تعیین می‌کند و هشتادوپنج درصد انگیزه‌تان برای حرکت و تغییر از نتایج پیش‌بینی‌شده ناشی می‌شود.

بنابراین این همان چیزی است که می‌دانیم: یک فرد اگر احساس کند که قرار است بعداً بهتر شود، حرکت می‌کند، تغییر می‌کند، وارد عمل می‌شود یا تحت تأثیر قرار می‌گیرد. افراد هرچه بیشتر قانع شوند که بعداً به‌صورت چشمگیری بهتر خواهند شد، بهتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در سمینارهایی که قبلاً داشتم از این مثال استفاده می‌کردم: یک مرکز خرید را در نظرتان مجسم کنید که در آن مردم در آنجا دارند به سر کار، شرکت و جلساتشان رفت و آمد می‌کنند و همه کاسب و بازرگان عادی و منطقی‌اند و لباس‌های مناسبی پوشیده‌اند. وسط مرکز خرید می‌رسید و یک بسته اسکناس صددلاری را در دستتان پنهان می‌کنید. در یک لحظۀ مشخص اسکناس‌های صددلاری را به هوا پرتاب می‌کنید، اسکناس‌ها در هوا پخش می‌شوند.

اکنون در مدت چند ثانیه مردم نگاه می‌کنند، می‌بینند که اسکناس‌ها در هوا پخش شده‌اند و می‌فهمند که این پول مجانی است. ظرف چند ثانیه مردم از حالت طبیعی و منطقی به حالت آشفته درمی‌آیند و دیوانه‌وار داد می‌زنند، جیغ می‌کشند، دیگران را محکم می‌گیرند، آن‌ها را هل می‌دهند و از روی آن‌ها می‌پرند و شلوغ می‌کنند. آن‌ها به‌دنبال این پول مجانی‌اند، زیرا فقط مقدار مشخصی از آن وجود دارد. دیگران هم دنبال آن پول هستند. این پول خیلی زود تمام خواهد شد. اگر عجله نکنید، چیزی نصیبتتان نخواهد شد و مردم تا وقتی که تمام پول تمام نشده دیوانه‌وار به‌دنبال آن هستند.



[1]. moving

[2]. antecedents

ادامه مطلبShow less
شناسنامه
30158

مشخصات

کد کتاب
30158
شابک
978-622-220-854-7
نام کتاب
دانش نفوذ
نویسنده (ها)
برایان تریسی و دن استراتزل
مترجم (ها)
علی اکبر قاری نیت
موضوع کتاب
تحول
قطع
رقعی
صفحات
182
تاریخ چاپ
1403
نوبت چاپ
چاپ اول
سال چاپ اول
1403
نظرات
بدون نظر
16 محصول دیگر در این دسته‌بندی:
چگونه افراد را به انجام کاری ترغیب کنیم چگونه افراد را به انجام کاری ترغیب کنیم
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
37,520 تومان 46,900 تومان
‎−20%
یکی از شروط موفقیت، ایجاد انگیزه و شکل‌دهی یک هدف در اشخاص مختلف است. در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود چگونه یک فرد را به انجام کاری ترغیب کنید.
دوست داشتن
اثر سایه اثر سایه
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
183,920 تومان 229,900 تومان
‎−20%
نگارش این کتاب با هدف شناساندن یکی از بزرگ‌ترین هدایای زندگی یعنی «سایه» آغاز شد. در صفحاتی که پیش رو دارید هر یک از ما سه آموزگار با سه رویکرد منحصر به خود، به معرفی این موضوع می‌پردازیم.
دوست داشتن
نیروی بیکران سپاسگزاری نیروی بیکران سپاسگزاری
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
23,920 تومان 29,900 تومان
‎−20%
خداوند بزرگ و منان بر بندگان خود منت نهاده و نیرویی به نام شکرگزاری را در اختیار ما قرار داده که قدرت عجیب و ارزنده‌ای در آن است؛ اگر بتوانیم حقیقتا از این نیروی شگفت‌انگیز استفاده کنیم، بدون شک به بهترین زندگی دست...
دوست داشتن
بزرگترین کشف قرن بزرگترین کشف قرن
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
10,320 تومان 12,900 تومان
‎−20%
همه‌ی ما دوست داریم بدانیم زمانی كه پرده‌ها كنار می‌روند و عمیق‌ترین نقاط وجود ما شفاف و ر وشن نمایان می‌شوند و دیگر هیچ رازی پنهان نمی‌ماند، «آیا فرقی بین انسان‌ها وجود دارد؟»و اگر جواب مثبت باشد: «فرق بین انسان‌ها...
دوست داشتن
بیا و سخنی بشنو بیا و سخنی بشنو
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
15,920 تومان 19,900 تومان
‎−20%
یادمان باشد که همه‌چیز از درون خودمان شروع می‌شود. اگر چیزی را بخواهیم، حتماً به دستش می‌آوریم.  «وقتی خدا آرزویی را در دلتان قرار می‌دهد، باور داشته است که شما بهترین فرد برای برآورده کردن آن آرزو هستید و صددرصد...
دوست داشتن
شکستن عادت های بد خود شکستن عادت های بد خود
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
279,920 تومان 349,900 تومان
‎−20%
در این کتاب نه تنها به شما دانش لازم برای تغییر دادن هر  جنبه‌ای از زندگی‌تان آموزش داده می‌شود، بلکه گام به گام ابزارهایی در اختیارتان قرار داده می‌شود تا آنچه را می‌آموزید به کار بگیرید و تغییراتی محسوس و قابل...
دوست داشتن
ندای درون ندای درون
تجدید چاپ
ناموجود
دوست داشتن
پیشنهاد ویژه مدت محدود
79,920 تومان 99,900 تومان
‎−20%
وین دایر می‌گوید، این کتاب خصوصی‌ترین کتابی است که در طی 35 سال نویسنده‌گی‌ام نوشته‌ام. از شما می‌خواهم به ندای درونی خود توجه کنید و سعادت نابی را احساس کنید که در انتظار شماست. این سعادت زمانی نصیبتان می‌شود که...
دوست داشتن

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم